[XP] License kan niet gecontroleerd worden*

Pagina: 1
Acties:
  • 183 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik krijg sinds ik een Reepje geheugen erbij gepropt heb de volgende error bij het opstarten:

"A Problem is Preventing Windows from Accurately Checking the License for this Computer - 0x80090006" of iets wat daar op lijkt.

.. wat is er aan de hand? is het nog mogelijk om mijn Windows nog te laten booten? ik zit nu op een brakke DualBoot. maar ik wil terug naar die andere boot.

Het gaat hier om Windows XP SP2

[ Voor 15% gewijzigd door Imperium op 27-11-2005 18:11 ]

Verwijderd

het is volgens mij zo dat als je 3 veranderingen aan je pc aanbrengt je windows xp opnieuw moet activeren/registeren. maar in dat geval zou je gewoon in windows moeten komen, haal het geheugen er weer eens uit en probeer dan weer xp te starten

• Imperium
  • Niet online
Ja ik kan het geheugen er wel uithalen maar daar schiet ik natuurlijk niks mee op.

Verwijderd

Imperium schreef op zondag 27 november 2005 @ 18:14:
Ja ik kan het geheugen er wel uithalen maar daar schiet ik natuurlijk niks mee op.
Maar je kunt dan wel zien of je reepje inderdaad het probleem is

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
Heb je wel een legale versie van Windows XP? Er zijn trouwens zat dingen te vinden op google die je kunt proberen

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

• Imperium
  • Niet online
_Mo_ schreef op zondag 27 november 2005 @ 18:18:
Heb je wel een legale versie van Windows XP? Er zijn trouwens zat dingen te vinden op google die je kunt proberen
Ja windows opnieuw installeren in windows zelf. dat is geen optie want dan is mn register verneukt.
en ja het is een legale versie.

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:54
Toch diep triest dat dit soort fouten komen doordat Microsoft dergelijke beveiligingen inbouwt. Mensen met een illegale versie wurmen zich telkens door elke beveiliging heen en een koper van een legaal besturingssyteem krijgt fouten en waarschuwingen om zijn oren.

Ik zou eens een belletje richting Microsoft plegen, lijkt me dat ze je wel willen helpen :)

• Imperium
  • Niet online
ja het liefst heb ik het nu opgelost.. bellen kan altijd later nog.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Imperium schreef op zondag 27 november 2005 @ 18:08:
"A Problem is Preventing Windows from Accurately Checking the License for this Computer - 0x80090006" of iets wat daar op lijkt.
[google="A Problem is Preventing Windows from Accurately Checking the License for this Computer 0x80090006""]

levert op
he error code you are receiving happens when the SID's for your XP installation are changed or corrupted.

When you activate and install XP a security ID is generated. This is made up of information gained from hardware in your PC, including the hard disk drive that your system is installed on.

As the hard drive has changed now, the SIDS may have been broken.

You may be able to repair it by using the 'Repair' option from the windows XP installation CD.

Set your BIOS to boot from the CD ROM. Then put the XP CD in the drive, as if you were doing a clean install.

Select the option to 'repair a previous installation'.

Once completed you should be able to boot normally. You will need to re-activate windows XP.
Ik zie niet in waarom dit geenoptie is. (al dan niet met een geslipstreamde xp sp2 cd)

verderop op de pagina staat nog een opmerkin dat je je registratie kunt kunt wissen mem sysprep:

http://www.microsoft.com/...o/deploy/duplication.mspx

dan hoef je ook alleen opnieuw te activeren en niet te instaleren
.. wat is er aan de hand? is het nog mogelijk om mijn Windows nog te laten booten? ik zit nu op een brakke DualBoot. maar ik wil terug naar die andere boot.
Hoe kom je erbij dat je registry vern**kt is?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Heb je al op Google gezocht naar de foutcode (0x80090006)?

Probeer het advies op deze pagina eens:
http://www.theone.ru/list...sxp.general/msg00345.html

[ Voor 31% gewijzigd door Alex) op 27-11-2005 18:34 . Reden: Verkeerde links ]

We are shaping the future

• Imperium
  • Niet online
leuk_he schreef op zondag 27 november 2005 @ 18:32:
[...]

[google="A Problem is Preventing Windows from Accurately Checking the License for this Computer 0x80090006""]

levert op

[...]

Ik zie niet in waarom dit geenoptie is. (al dan niet met een geslipstreamde xp sp2 cd)

verderop op de pagina staat nog een opmerkin dat je je registratie kunt kunt wissen mem sysprep:

http://www.microsoft.com/...o/deploy/duplication.mspx

dan hoef je ook alleen opnieuw te activeren en niet te instaleren

[...]

Hoe kom je erbij dat je registry vern**kt is?
hoe kan ik sysprep uitvoeren als ik niet meer kan booten?

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Imperium schreef op zondag 27 november 2005 @ 18:42:
[...]

hoe kan ik sysprep uitvoeren als ik niet meer kan booten?
Kan je booten zonder dat nieuwe geheugen? Voilá!

• Imperium
  • Niet online
net geprobeerd. lukt ook niet

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Veilige modus al geprobeerd?

We are shaping the future

• Imperium
  • Niet online
Ja. krijg ik precies dezelfde melding helaas.

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Heb je al die wpa.* verwijderd (/hernoemd), en repair install gedaan met xp? anders wordt het toch opnieuw installeren (had ik sowieso al gedaan als ik er zolang mee bezig was :p)
Pagina: 1