Toon posts:

Flinke upgrade/Nieuwe PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik ben laatste tijd uitgebreid op zoek naar een flinke upgrade voor mijn huidige PC:
Epox 8K3A
XP2200
768Mb
GFTi4200

Hij speelt de nieuwste games nog wel (behalve BF2 dan :P) Alles natuurlijk op low, dat wel :)

Het zwaarste waar die dus voor gebruikt gaat worden is toch wel gamen.

Nu heb ik een beetje rondgekeken en reviews e.d. gelezen. Het volgende is eruit gekomen:

Omschrijving Ga
AMD Athlon 64 3200+, 2.0Ghz, 512Kb cache,S-939,Box 36
Asus A8N-E, S939, nForce4 Ultra, GLAN, PCI-E, ATX 36
Hitachi Deskstar T7K250, 250Gb, 7200rpm,8Mb,SATAII 36
Kingston Dual-Channel 1Gb Kit, 2x512Mb, PC3200 99

Met het MB,CPU,HD,RAM heb ik niet veel moeite om iets te kiezen (ligt ook een beetje aan me budget) Het RAM kan ook bijv. 2x1gb worden, en het MB kan evt. ook een SLI worden (voor die ~30E extra)
Ik weet bij de CPU nog niet zeker of ik gewoon een boxed versie moet kopen, of een OEM versie en dan zet ik er een Zalman koeler op. (De 7700 )

Waar ik echter wat problemen mee heb is een videokaart en voeding. Ik hoef echt geen high-end videokaart als een 7800GTX want dat wil ik er gewoon niet voor neertellen. Dus een mooie mid-range kaart is voor mij genoeg. Ik heb hieronder een 3-tal videokaart uitgezocht die mij wel interessant leken. Het zijn volgens mij vrij nieuwe kaarten dus echt veel reviews zijn er niet van te vinden :|

Ik ga misschien toch voor de 6800 256MB, mede omdat deze 4 meer pixel-pipelines heeft.
(zie ook het tabelletje hier)

XFX GeForce 6800 XT 256Mb, 2xDVI, TVo, PCI-E 24 :
http://www.guru3d.com/article/Videocards/286/1/
http://www.xfxforce.com/w...ductConfigurationId=79780

XFX GeForce 6800 256Mb, 2xDVI, TVo, SLI, PCI-E 24 :
http://www.xfxforce.com/w...ductConfigurationId=64393

Club 3D Radeon X800RX 256Mb, 2xDVI, TVo, PCI-E (tip) 24 :
http://www.club3d.nl/prod...lter=&selection=&p=1_full
http://www.guru3d.com/article/Videocards/286/2/

Naast een videokaart keuze sta ik ook voor een voedingkeuze. Hier weet ik eigenlijk nog minder van af, afgezien dat je je niet moet blind staren op het wattage.

Ik vraag me dus eigenlijk af wat voor voeding het beste kan kopen, hieronder heb ik al een lijstje gezet van degene die volgens mij allemaal wel OK moeten zijn.

CoolerMaster eXtreme Power 430Watt, ATX 24 :
Antec True Power II voeding ATX 380W, PFC 36 :
Antec SmartPower 2.0 voeding ATX2 400Watt 24 :

Zalman ZM400B-APS voeding 400watt 24 :
http://www.zalman.co.kr/u...uct/view.asp?idx=76&code=

CoolerMaster Real Power Voeding 450W, ATX2.0 12 :
http://www.coolermaster.c...RS-450-ACLY&other_title=0

In het kort dus ben ik op zoek naar 3 dingen:
1. CPU Boxed of niet
2. Vid. kaart
3. Voeding

Opm.
Mijn budget is totaal zo rond de 800 euro, maar 50 euro minder is ook zeker geen probleem :7
Ook heb ik overal de garantie laten staan (van Informatique, hier wil ik het waarschijnlijk kopen) Prijs vind ik altijd belangrijk, maar garantie is toch ook wel een punt om op te letten vind ik zelf. (Dat zijn dus die 12/24/36 cijfers 8) )

Na een flink verhaal hoop ik dat jullie mij kunnen helpen om een goede keuze te maken met een PC die toch zeker wel weer 3 jaar meekan.

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
1. Dan dus een boxed processor: 3 ipv 1 jaar garantie.
3. Alle 3 volgens mij wel goed, wat is het prijsverschil?

Informatique. Tja. Ik ben er niet van gecharmeerd. Het prijsniveau ligt ver boven die van andere bedrijven. Garantie is daar niet fantastisch. Als er een behoorlijk probleem met je pc is, dan ben je die pc weken kwijt. (1e weken staat de pc gewoon bij hun in stalling ivm wachttijd: je mag hem niet later brengen). Dit zijn wel mijn ervaring van zeg maar een jaar geleden, maar ik zou het wel onthouden.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Informatique is gewoon een prima shop. (zie de shopsurvey).

Verder moet je echt zelf bepalen wat voor VGA-kaart je wilt, alle keuzes lijken me goed, maar daar heb je niets aan.

De keuze voor de voeding is niet zo moeilijk, qua vermogen ontlopen ze elkaar niet veel en omdat je zegt "Zalman koeler" neem ik aan dat je voor "stil" gaat. In dat geval is de Zalman voeding een goede keus.

ARME AOW’er

• Spitie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Spitie

Ondertitel

Waarom geen opteron146? die is ongeveer even duur! (€ 155,60) en heeft het dubbele aantal cache..... en clocken ook nog geweldig over!

[ Voor 9% gewijzigd door Spitie op 27-11-2005 21:37 ]

Signature

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

spittie_nl schreef op zondag 27 november 2005 @ 21:37:
Waarom geen opteron146? die is ongeveer even duur! (€ 155,60) en heeft het dubbele aantal cache..... en clocken ook nog geweldig over!
Die cache zal niet echt veel verschil gaan maken en de Opteron is minder geschikt voor games.

ARME AOW’er

Verwijderd

Waarom wacht je niet op de 7800GS of neem je nu de GT?. Aangezien de 7K lijn nu al een tijdje uit is en de 6K lijn toch echt ouderwets aan het worden is...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 27 november 2005 @ 22:01:
Waarom wacht je niet op de 7800GS of neem je nu de GT?. Aangezien de 7K lijn nu al een tijdje uit is en de 6K lijn toch echt ouderwets aan het worden is...
De prijs van de 7-serie ligt toch een flink stuk hoger dan ik wil uitgeven voor een vid. kaart. En dat ik misschien over een jaartje met een 6-serie niet alles op very high kan spelen is voor mij geen probleem meer. (speelde met me Ti4200 ook nog FEAR, zag er alleen niet uit ;))
spittie_nl schreef op zondag 27 november 2005 @ 21:37:
Hier heb je zeker gelijk in, maar zoals ik ook al in andere topics gezien heb zijn hier maar weinig reviews e.d. van. En welke verschillen zitter er tussen een Athlon 64 en een opteron?

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Verwijderd schreef op zondag 27 november 2005 @ 22:09:
[...]
Hier heb je zeker gelijk in, maar zoals ik ook al in andere topics gezien heb zijn hier maar weinig reviews e.d. van. En welke verschillen zitter er tussen een Athlon 64 en een opteron?
Opteron = oudere core en wordt door AMD aanbevolen voor workstations en servers en ondersteunt geen cool and quiet.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm ok. Nu zag ik dat CNQ opzich wel zitten, ga maar is verder kijken.

Verwijderd

Als je voor een stille voeding gaat zou ik de antec smartpower nemen. Die heeft (die van mij iig) 2 fans waarvan er 1 pas begint de draaien wanneer hij te warm word is echt superstil!

enja de videokaart is wel goed ookal zou ik voor een 6800GS gaan beter prijs/kwaliteite verhouding denk ik.

edit: kut kut kut hoe kan het dat ik ineens op zon oud topic reageer :? :D |:(

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2006 20:36 ]

Pagina: 1