Toon posts:

usb network link cable drivers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb op de HCC-beurs een usb network linkcable gekocht. Gevraagd of er een driver geinstallerd moet worden.... niet nodig, de kabel werkt direct. Niet dus. Maar ik kan nergens de geschikte drivers vinden. Ik draai onder XP-pro. het gaat om:
ARCHEON usb series made in china
usb network link cable yc-110
wie kent dit product en weet waar de drivers te vinden zijn?
demiende@home.nl

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Hier stonds een domme opmerking

[ Voor 87% gewijzigd door RaZ op 27-11-2005 19:46 ]

Ey!! Macarena \o/

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-04 15:30

RammY

Dát!

Als ik zo ff wat google dan staat er regelmatig dat je geen drivers nodig hebt.
Dus ben ik bang voor je dat die drivers niet bestaan.
Probeer het eens op een andere pc.

BTW:
Welkom @ GoT.
Lees ook eens: Algemene gedragsregels (Netiquette)

Deze advertentieplaats is te huur!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:01

Aapje

Opel-beun
Staan er service packs op je pc?
Zitten veel extra drivers in de service packs nmlk...

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Crosslink is crosslink, of het nou USB of UTP is :Y)
XP ziet het gewoon als een netwerkverbinding, dus ik denk dat je hem ook wel zult zien staan bij jet netwerkverbindingen als je die opent. Ik denk dan ook dat je problem meer gerelateerd is aan het netwerken onder windows dan aan de hardware.
Lees [rml][ Windows 2000/XP] File-sharing en NTFS-permissies[/rml] eens even door, wellicht dat je dan verder komt :)

Edit: en op mail kun je idd lang wachten ben ik bang...dat doen we hier in principe gewoon niet namelijk (tenzij off topic ;) )

[ Voor 13% gewijzigd door The Eagle op 27-11-2005 17:46 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-04 11:59
Die link-kabels zijn vaak gewoon 2 USB netwerkkaartjes met een crosslinkje ertussen, alleen dan in 1 kabel verwerkt.

Veel van dit soort kabels worden zelf door XP herkend. Degene die op een ADMTek gebaseerd zijn zie je t meest, en die herkent XP zelf al.
Deze zag je 'vroeger' bij Chello (kreeg je gratis), Trust/Eminent/Level-One/.... zijn allemaal dezelfde dingen.

Als dat ding van jouw daar niet op werkt, download dan eens een proggie als Aida of UnknownDeviceIdentifier. ( http://www.freedownloads.nl/UnknownDeviceIdentifier.exe ) en kijk wat z'n device-ID is en hoe ie herkend wordt. Vervolgens googlen...

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
offtopic:
Wat de hek moet je met een USB 'netwerk'kabel? Elke PC van de laatste 5 jaar heeft ethernet onboard en een PCI netwerkkaartje kost tegenwoordig € 5,- of zoiets. En als je niet zo van spam houdt haal dan je mailadres weg uit de startpost

[ Voor 4% gewijzigd door Henk007 op 27-11-2005 18:04 ]

Pagina: 1