Maxtor maxline III 250GB SATA II vs Samsung SP2504C 8MB SAT

Pagina: 1
Acties:

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:11
Na wat gesearch hier ben ik bijna uit welke schijf ik wil gaan kopen.

Ik weet dat de samsung
-Stilste is
-Zeer goede performance heeft
-Hoge acces time van rond de 14ms

Ik weet van de maxline III 250GB Sata II
-Zelfde is als DM10
-Langere levensduur heeft dan DM10

Wat ik me nog afvroeg. Ik neem aan dat de Maxline III sneller is dan de samsung SP2504C?
Maar is de Maxline III dan ook stiller dan de Maxtor Diamond Max 10?
Als ik dit weet kan ik eindelijk een keuze maken. _/-\o_

Ik had ook al bij de product survuy gekeken, maar daar stonden nog geen ervaringen met de maxline III. Dus misschien dat iemand deze schijf heeft of heeft gehad in combinatie met de Diamondmax 10 of de Samsung SP2504C? Zou die gene dan ze ervaring willen delen?

[ Voor 22% gewijzigd door Robin4 op 27-11-2005 17:00 ]

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Verwijderd

Ik zou sowieso voor die Samsung gaan. Na diverse Maxtor-schijven heb ik het echt wel gehad met de trillingen en het lawaai. Als je geen waarde hecht aan akoestische eigenschappen dan kun je voor dat kleine beetje extra performance beter een Maxtor kopen (en daarbij maakt het niet zoveel uit of je een Maxline koopt of een Diamondmax).

• Robin4
Beetje geluid kan ik wel hebben maar geen dat harde gekras ofzo.
Maar ik weet nog steeds niet of dat de maxline III nou stiller is dan de DM10?

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-03 17:03
Ik heb de Maxtor Maxline III 300 GB (2x) in mijn servertje hangen dus die zullen niet zoveel verschillen van de 250 GB versie. Ik ben er ERG over te spreken. Ze zijn stil en werken prima. Ik heb wel een Antec Sonata case waar ze inhangen met een soort van cradles en vast geschroefd zitten met rubbere washers.

Maar ik zie eigenlijk niet in je verhaal wat je precies wilt gaan doen met de harddisks? Want de Maxline III is echt voor 24/7 gebruik dus eigenlijk gewoon server gebruik. Misschien kan je daar wat meer infomatie over geven?

offtopic:
Zal binnenkort eens een survey toevoegen over deze harddisks

[ Voor 14% gewijzigd door Graham op 27-11-2005 17:53 ]

• Robin4
Gewoon normaal gebruik dus.
Maar aangezien de maxline III bijna even duur is als de DM10 en de Samsung SP2504C en daarom beter is dan de DM10. Is de keuze tussen de maxlineIII en de DM10 erg makkelijk.
Maar als het geluid van de Maxline III minder is als van de DM10. Dan denk ik dat ik voor de maxline III zou gaan. En het voordeel van de maxline III is de langere levensduur. Waarvoor je ze dan verder gebruikt lijkt me niet echt noodzakelijk. Tenzij je een DM10 in een server wilt gaan hangen uiteraard.

[ Voor 24% gewijzigd door Robin4 op 27-11-2005 17:58 ]

Verwijderd

Het mechaniek van de Maxline III is vrijwel (zoniet geheel) identiek aan dat van de Diamondmax 10 (zijn vele discussies te vinden hier, over de vraag of er nu wel of niet echt technisch verschil zit tussen die schijven). De geluidsniveau's zullen elkaar dus ook heel weinig ontlopen en waarschijnlijk gelijk zijn, waarbij je natuurlijk meer geluid kunt verwachten van een drie-plattermodel dan van een twee-plattermodel (Maxtor 100 GB per platter vs. Samsung 125 GB per platter).

• cantate
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-02 08:31
ik heb dezelfde vraag.
Mijn DM9 is voor de 2e keer overleden en ik wil nu een extra schijf.

Uit de review van Toms hardware (url, zie google) blijktt dat de spinpoint ruim sneller is dan de rest en bij transfer rates de Raptor bijna neerhaalt!

Mijn twijfel is nog de betrouwbaarheid, ook al heb ik het idee dat die niet snel minder is dan die van maxtor :P

• Robin4
Als er niemand meer reageerd denk ik toch dat ik maar voor de samsung ga. Niet alle samsungs zijn goed, maar deze komt er wel erg bovenuit.

Pagina: 1