Internet uit na 23:00

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Fl0yd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-06 09:36

Fl0yd

Dovahkiin

Topicstarter
Hallo, ik hoop dat dit zo in het goede deel staat.

Het is de bedoeling dat internet uit is na 23:00 op een PC hier in huis, het simpelste leek mij om met behulp van de taakplanner de opdrachtpromt te openen zodat die daarna het commando "ipconfig /release" uitvoert. En bijvoorbeeld weer om 07:00 een taak die het commando "ipconfig /renew" uitvoert. Ik weet hoe ik opdrachtpromt kan laten starten door de taakplanner, maar niet hoe die ook meteen die commando's uitvoert. Is dat wel mogelijk? Zoja, kan iemand me dit uitleggen?

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:32
Fl0yd schreef op zondag 27 november 2005 @ 16:53:
Hallo, ik hoop dat dit zo in het goede deel staat.

Het is de bedoeling dat internet uit is na 23:00 op een PC hier in huis, het simpelste leek mij om met behulp van de taakplanner de opdrachtpromt te openen zodat die daarna het commando "ipconfig /release" uitvoert. En bijvoorbeeld weer om 07:00 een taak die het commando "ipconfig /renew" uitvoert. Ik weet hoe ik opdrachtpromt kan laten starten door de taakplanner, maar niet hoe die ook meteen die commando's uitvoert. Is dat wel mogelijk? Zoja, kan iemand me dit uitleggen?
gewoon 'ipconfig /release' intikken moet ook werken. Probeer maar eens in 'Start' --> 'Uitvoeren...', werkt gewoon :).

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Het makkelijks daarvoor is om een .bat te schrijfen. In notepad schrijf je het commando, sla dat op en hernoem het naar iets.bat. Die kan je dan door de taakplanner uit laten voeren :)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
In sommige routers kun je ook instellen dat de clients alleen op vastgestelde tijden online mogen.

Verwijderd

Open kladblok,

type:

@echo off = ( zie je de taken niet )

ipconfig /release

opslaan als " release.bat"

---------------------------------------
@echo off

ipvonfig /renew

opslaan als " renew.bat "

Zo ongeveer :p

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-08 08:11

r0b

Henk007 schreef op zondag 27 november 2005 @ 16:59:
In sommige routers kun je ook instellen dat de clients alleen op vastgestelde tijden online mogen.
Toevoeging: dat is nog een stukje meer hufterproof dan een simpele ipconfig /release ook. :)

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Misschien te simpel, maar een tijdschakelaar op je router zetten? Of moeten andere gebruikers nog wel kunnen internetten?

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 17:17

Standeman

Prutser 1e klasse

Als je een router hebt (ik heb een Linksys WAG54g) kan je zelf policies hierop hangen. Misschien kan je daar naar kijken (kan je het nog per PC bepalen ook).

Maar goed.. hangt dus af of je een router hebt en dat deze mogelijkheid bestaat.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Standeman schreef op zondag 27 november 2005 @ 17:05:
Als je een router hebt (ik heb een Linksys WAG54g) kan je zelf policies hierop hangen. Misschien kan je daar naar kijken (kan je het nog per PC bepalen ook).

Maar goed.. hangt dus af of je een router hebt en dat deze mogelijkheid bestaat.
Met dat ding is het mij nog nooit gelukt om dit te doen. Maar dat kan aan de firmware liggen.

• Fl0yd

Fl0yd

Dovahkiin

Topicstarter
Bedankt allemaal, ik wist niet dat het commando zo kon intikken. op die manier van jens17 heb ik het nu getest, het werkt wel, maar alleen als de gebruiker die je taak laat starten een wachtwoord heeft. Als de gebruiker geen wachtwoord heeft voor de windows account dan geeft de taakplanner de melding "Toegang geweigerd". En laat de gebruiker waar ik het wil gaan instellen nu net geen wachtwoord hebben... =/

Oh en ik had al gekeken of ik tijden kon instellen in mijn router (sweex), maar dat is niet het geval.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Kan je geen wachtwoord zetten op het Administrator account en het starten (run as) als Admin?

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Kijk eens naar http://www.sysinternals.com/utilities/psexec.html ; daarmee kan je een commando 'op afstand' uitvoeren. Uitschakelen zal hiermee geen probleem zijn, inschakelen is wat lastiger.

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:17
Na een ipconfig /release wordt automatisch een ipconfig/renew gedaan zodra een willekeurig programma checkt of er een internet connectie aanwezig is.

Oftewel: Iemand die de PC gaat gebruiken zal gewoon weer internet hebben dan.

Verwijderd

fsfikke schreef op zondag 27 november 2005 @ 17:41:
Kan je geen wachtwoord zetten op het Administrator account en het starten (run as) als Admin?
Ja dat kan zeker, vrij simpel zelfs. En verder geen run proberen te forceren, dat zou ik zelfs niet toe laten, anders opent de user zelf die files. en past hij alsnog het ipadres aan. Ik zou heel simpel de user geen rechten geven op die desbetreffende taak, dan ben je daar ook vanaf.

Als je dan wil testen even de systeemklok aanpassen, werkt perfect :) .
Xandrios schreef op zondag 27 november 2005 @ 17:45:
Na een ipconfig /release wordt automatisch een ipconfig/renew gedaan zodra een willekeurig programma checkt of er een internet connectie aanwezig is.

Owja dat is waar ook. Nouja dan moet je met sc.exe of devcon.exe aan de gang.

• SC.exe is services manager voor dos (oa batches dus).
• Devcon.exe is device manager voor dos (die zit verwerkt in MS Powertoys of MS ZAK (Zero Administration Kit)).

Zie ook: GoTwiki - Computer beheer (batch)

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2005 17:52 ]

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
kunnen tools als netlimiter dit niet?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Tijdklok tussen de adapter van je router ??

• Fl0yd

Fl0yd

Dovahkiin

Topicstarter
Xandrios schreef op zondag 27 november 2005 @ 17:45:

Hmm, nu je het zegt ja. Daar had ik geen rekening mee gehouden..

@KingOfDos: Ik heb niet al teveel DOS kennis, maar wat denk jij dan dat het beste is om te doen met SC.exe?

[ Voor 8% gewijzigd door Fl0yd op 27-11-2005 17:58 ]

Verwijderd

Fl0yd schreef op zondag 27 november 2005 @ 17:55:
[...]

Hmm, nu je het zegt ja. Daar had ik geen rekening mee gehouden..

@KingOfDos: Ik heb niet al teveel DOS kennis, maar wat denk jij dan dat het beste is om te doen met SC.exe?
Ik denk dat devcon sterkers is, die moet je wel ff zoeken @ ZAK. Daarmee doe je iets als:
code:
1
devcon disable netwerkkaartnaamofzo
en
code:
1
devcon enable netwerkkaartnaamofzo

• Fl0yd

Fl0yd

Dovahkiin

Topicstarter
Hm, ik heb nu met de scheduler van Netlimiter een regel gemaakt dat na 23:00 de upload en download limit 1kb zijn (0 kb kon niet). Alleen als je dan Netlimiter afsluit dan is die limit weer weg natuurlijk, is er een manier om het icoontje van Netlimiter rechtsonder op de startbalk onzichtbaar te maken oid?

@KingOfDos: Bedankt, dat ga ik ook nog proberen.

[ Voor 3% gewijzigd door Fl0yd op 27-11-2005 18:20 ]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

switch tussen PC en router hangen en de stroom op die switch regelen dmv een tijdschakelaar?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Je kan ook gewoon de netwerk service stoppen om 23.00 en weer laten starten 's morgens, daar heb je geen speciaal programma voor nodig hoor:

stoppen:
code:
1
net stop "Network Connections"

weer starten:
code:
1
net start "Network Connections"

If I can't fix it, it ain't broken.

• Fl0yd

Fl0yd

Dovahkiin

Topicstarter
Borizz schreef op zondag 27 november 2005 @ 18:26:
Je kan ook gewoon de netwerk service stoppen om 23.00 en weer laten starten 's morgens, daar heb je geen speciaal programma voor nodig hoor:

stoppen:
code:
1
net stop "Network Connections"

weer starten:
code:
1
net start "Network Connections"
Nadat ik die command heb uitgevoerd werkt de internetverbinding gewoon nog, dus dat gaat niet werken.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 17:55
Dmv een route commando de hele zooi @ 23.00 routen naar een andere (niet-bestaande) gateway, en 's ochtends de zooi weer routen naar de echte gateway..

Zoiets als
if tijd =(>7.30 and <23.00) then route gateway <IPsweex> else route gateway <niet-bestaande-gateway>

Verwijderd

Hebje het .bat commando al uitgevoerd wat iemand zei ? dat lijkt mij de beste manier.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Of een router kopen die het wel kan.

Al deze oplossingen zijn nutteloos: reboot en 't werkt weer. Dit soort crap moet je doen op je router.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Sygate heeft (gratis firewall) scheduling options onder advanced rules. Instellingen kun je achter password gooien dus valt niet zomaar te veranderen. Dit lijkt me precies wat je zoekt.

http://smb.sygate.com/support/documents/spf/scheduling.htm

Afbeeldingslocatie: http://smb.sygate.com/images/advanced_rules_scheduling.jpg

hier te downloaden:
http://www.download.com/S...10332265.html?tag=lst-0-1

Firewall lijkt me sowieso handig als je kinderen(?) achter internet zitten.

[ Voor 39% gewijzigd door SSH op 27-11-2005 19:04 ]

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-08 08:11

r0b

CyBeR schreef op zondag 27 november 2005 @ 18:55:
Of een router kopen die het wel kan.

Al deze oplossingen zijn nutteloos: reboot en 't werkt weer. Dit soort crap moet je doen op je router.
Of de tijd verzetten, etc. En mochten het kinderen cq pubers betreffen in de leeftijd 12 - 15: die komen daar gegarandeerd wel achter. Al dan niet met behulp van 'een handig vriendje'. :)

Linksys WRT54G heeft het ook. Heerlijk. http://webmessenger.msn.com/ 24/7 geblocked dmv website blocking en een policy (op MAC, IP, of IP-range) die bepaalde services in een tijdsrange kan uitschalen, of geheel internet. :)

• Fl0yd

Fl0yd

Dovahkiin

Topicstarter
SSH schreef op zondag 27 november 2005 @ 19:00:
Sygate heeft (gratis firewall) scheduling options onder advanced rules. Instellingen kun je achter password gooien dus valt niet zomaar te veranderen. Dit lijkt me precies wat je zoekt.

http://smb.sygate.com/support/documents/spf/scheduling.htm

[afbeelding]

hier te downloaden:
http://www.download.com/S...10332265.html?tag=lst-0-1

Firewall lijkt me sowieso handig als je kinderen(?) achter internet zitten.
Bedankt SSH, dit is idd precies wat ik zoek. Er zit ook een functie in om de systemtray te verbergen dus dat zit wel goed. De account is er 1 met beperkte rechten dus verwijderen etc zit er niet in. :)

Edit:

Nog even voor de mensen die over het verzetten van de tijd begonnen; Als er gebruik wordt gemaakt van een windowsaccount met beperkte rechten is het niet mogelijk om de systeemtijd te verzetten. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Fl0yd op 27-11-2005 20:25 ]

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Fl0yd schreef op zondag 27 november 2005 @ 19:25:
[...]

Nog even voor de mensen die over het verzetten van de tijd begonnen; Als er gebruik wordt gemaakt van een windowsaccount met beperkte rechten is het niet mogelijk om de systeemtijd te verzetten. ;)
Nee, maar wel om de stekker uit 't stopcontact te halen en de machine opnieuw aan te zetten ;)

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-07 14:10
Reboot > Del > Standard CMOS Setup > Clock.
En dag mooie beveiliging :w

De enige oplossing hiervoor is toch echt via je router. Als die dat tenminste aankan. Zoniet, moet je een ander routertje kopen, een Linksys ofzo. Neem in ieder geval geen goedkope Edimax-zooi, het werkt goed hoor, maar voor meer functionaliteit moet je toch echt bij de betere merken zijn.

We are shaping the future

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:21
Alex schreef op zondag 27 november 2005 @ 21:40:
Reboot > Del > Standard CMOS Setup > Clock.
En dag mooie beveiliging :w
Ik krijg van de TS niet eht idee dat degene die deze pc bedient hiertoe in staat is.

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:19

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Maverick schreef op zondag 27 november 2005 @ 21:47:
[...]

Ik krijg van de TS niet eht idee dat degene die deze pc bedient hiertoe in staat is.
Nooit mensen onderschatten. :P

Bovendien, zoals al eerder gezegd is bij de meeste oplossingen hier gewoon herstarten ook al voldoende. En wat is het nummer één antwoord op problemen met Windows-PC's? Juist, opnieuw opstarten. Via de router is veiliger, netter en eigenlijk ook 'de juiste plek ervoor'.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• Fl0yd

Fl0yd

Dovahkiin

Topicstarter
Na een reboot blijft de firewall die SSH mij heeft aanbevolen nog mooi de zaak blokkeren (staat in de start-up), de systemtray is verborgen en omdat die windows account er 1 is met beperkterechten, kan er ook niet aan de processen gezeten worden, dus die firewall blijft lekker draaien. Natuurlijk is het met een andere router veiliger, maar ik ben zo tevreden.

En degene die die computer bedient zal inderdaad niet in de BIOS gaan zitten.

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:23

_Ernst_

Mark It Zero!

McKaamos schreef op zondag 27 november 2005 @ 18:21:
switch tussen PC en router hangen en de stroom op die switch regelen dmv een tijdschakelaar?
Dat idee had ik ook. Koop een goedkope switch en een tijdklok, en je hebt voor een paar euro een internet switch die onkraakbaar is :)

Last.fm

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:42
^ met slim B)

Wel even achter slot en grendel zetten natuurlijk. ;)

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Fl0yd schreef op zondag 27 november 2005 @ 22:38:
Na een reboot blijft de firewall die SSH mij heeft aanbevolen nog mooi de zaak blokkeren (staat in de start-up), de systemtray is verborgen en omdat die windows account er 1 is met beperkterechten, kan er ook niet aan de processen gezeten worden, dus die firewall blijft lekker draaien. Natuurlijk is het met een andere router veiliger, maar ik ben zo tevreden.
Ja, natuurlijk. Maar die software is dan ook wel een andere klasse dan een scriptje dat networking uitzet, of de DHCP-lease released ;)

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:56
JeroenM_tbs schreef op zondag 27 november 2005 @ 23:01:
^ met slim B)

Wel even achter slot en grendel zetten natuurlijk. ;)
en niet vergeten aan te passen met zomer/winter tijd ;)

• n1els
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-06-2025
+ bios wachtwoord natuurlijk.

Dimidium facti qui bene coepit habet: sapere aude.

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:36

Technicality

Vliegt rechtsom...

Ik weet uit ervaring (van mijn en mijn broertjes kant) dat als het je kinderen betreft ze _overal_ achter gaan komen. En als ze er een maal achter zijn ze van alles gaan prutsen zodat eht wel werkt. Dus tenzij je de ruimte met switch+tijdklok echt goed dicht hebt is dat geen oplossing. Elke softwarematige oplossing werkt zowieso niet.

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-08 08:46
Waarom werkt "elke softwarematige oplossing" sowieso niet?

- User met beperkte rechten in Windows
- Sygate met paswoord
- Desnoods: automatische tijdsynchronisatie die runt as admin (om stekker en bios batterij uittrekken te verijdelen)
- Bios paswoord.

Hoe ga jij nu nog op Internetten op deze pc (ervan uitgaand dat er XP/2000 opzit met NTFS)?

*EDIT om slowchat te vermijden: Boot sequence in BIOS uiteraard alleen op hard disk, boot other device off.

[ Voor 16% gewijzigd door DexterBelgium op 28-11-2005 17:26 ]

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
DexterBelgium schreef op maandag 28 november 2005 @ 17:08:Hoe ga jij nu nog op Internetten op deze pc (ervan uitgaand dat er XP/2000 opzit met NTFS)?
Harde schijf eruit slopen en alsnog booten met een cd, bv. Knoppix.

;)

• MoZvy
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-08 11:51
wilko2 schreef op maandag 28 november 2005 @ 17:15:
[...]

Harde schijf eruit slopen en alsnog booten met een cd, bv. Knoppix.

;)
BIOS instellen zodat er niet meer van CD geboot kan worden en de kast dicht schroeven ;)

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Volgens mij werkt deze softwarematige oplossing prima mits:

*Ze geen ander OS(knoppix) kunnen starten, dus geen geboot, zie ook volgende:
*Ze het systeempassword niet veranderen via een bootflop. Dus er mag niet geboot worden via welk medium dan ook op de HD na.
*De bios achter password zit
*De kast op slot kan zodat de bios niet gereset kan worden. Achter op mijn PC kan ik dus een slotje plaatsen.

Wordt alleen een beetje vervelend als ze met rootkits gaan expirimenteren ;)
Pagina: 1