Exchange hoe maken van een catch-all account?

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• mangahuisman
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-01 14:18
Beste tweakers,

Ik heb hier al eens eerder op gezocht en kan niet echt een duidelijk antwoord vinden.
Hoe je met exchange een account alle verkeerd of niet juist geadreseerde mail kan laten afvangen?

Vaak bij isp kun je 1 account de catch-all functie geven zodat alle mail die geadresseerd is aan een naam die eigenlijk niet voorkomt als je gebruiker of e-mail adres, niet gebounced word maar allemaal bij een account afgeleverd word.

Ik heb ook ook op de microsoft site gekeken maar kon dit niet vinden, ja aliassen.. maar dan vang nooit alles mee op.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:40
Exchange (of eigenlijk AD) ondersteunt het concept van een catch-all niet.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• mangahuisman
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-01 14:18
Handig is dat... Dat is toch wel een groot gemis dan voor de organisatie waar ik nu deze mailservice implementeer. Is er ook geen workaround of iets wat in de richting komt?

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-02 22:21

Qwerty-273

Meukposter

Eerste link in Google

http://hellomate.typepad....3/08/exchange_catcha.html

en bij MS zelf : http://support.microsoft.com/?id=315631

Als je een kant en klare oplossing wilt kan je ook hier een kijkje nemen:
http://www.turbogeeks.com/products/mailbasket.asp

[ Voor 19% gewijzigd door Qwerty-273 op 27-11-2005 16:20 ]

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:47
mangahuisman schreef op zondag 27 november 2005 @ 16:13:
Handig is dat... Dat is toch wel een groot gemis dan voor de organisatie waar ik nu deze mailservice implementeer. Is er ook geen workaround of iets wat in de richting komt?
Je kan het juist ook zien, dat wat jij wil, een Privacy breach is. Immers als ik een mailtje verstuur naar een niet bestaand Email adres, dan moet jij mijn mailtje lezen, om te achterhalen voor wie het bestemd is. Jij ziet dus de inhoud, en die dan privacy gevoelige informatie bevatten.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:40
mangahuisman schreef op zondag 27 november 2005 @ 16:13:
Misschien had dan de adviseur die er Exchange aangeboden heeft in de eerste plaats al moeten benadrukken dat Exchange niet een mailserver is, maar een enterprise collaboration platform ?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-12-2025

CmdrKeen

Krentenboltosti

Tralala over welke versies hebben we het? Wil je een native-oplossing of ook commerciële software?

Wij gebruiken GFI MailEssentials 11 als spamfilter en daarmee kan je het ook opzetten ("Directory Harvesting"). Niet dat het daarvoor bedoeld is, maar je *kan* het ervoor gebruiken.

Google is your friend:
How to create a "catchall" mailbox sink for Exchange 2000 - eerste hit bij Google.

/edit
Hey ik wil niet zeuren hoor, maar 1. je geeft niet aan wat je zelf geprobeerd hebt en 2. letterlijk binnen een halve minuut heb ik Catchall.vbs voor Exchange op de site van Microsoft en verschillende 3rd-partytooltjes gevonden die dit doen. Volgende keer misschien eerst even zelf kijken of je wat kan vinden.

[ Voor 62% gewijzigd door CmdrKeen op 28-11-2005 08:27 ]

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Hier is inderdaad een sloot informatie over te vinden. Ga daar eerst eens mee aan de slag.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.