Toon posts:

PC loopt helemaal vast

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik heb 3 maanden terug ongeveer een moederbord vervangen van mijn pc, omdat de oude ervoor zorgde dat de pc op de meest vreemde momenten uitviel en een reboot deed. Met dit nieuwe mobo ging het vrij goed, ik had alleen dat hij soms finaal vastliep en echt nergens meer op reageerde en dus alleen de resetknop overbleef. Ik heb toen de AGP Aperture size in de BIOS veranderd van 128MB naar 64MB en daarmee leek het probleem weg. Nu heb ik vandeweek een geluidskaart ingebouwd en heb hetzelfde probleem, de pc loopt weer helemaal vast. Ik heb de AGP Aperture size naar 32MB gezet, maar zonder resultaat. Het gaat om een Intel Celeron 1.8, met 256MB Ram (PC2700) een MSI 645 mobo. Ik heb het geheugen al getest met memtest en ook de harde schijf is in orde (Maxtor 30GB) getest met het programma van de fabrikant. Hebben jullie nog suggesties? Alvast bedankt.

Gr. Jan

Verwijderd

Dit in Processors, Mobo's & Geheugen zetten (PMG) ipv Overige hardware ;)

Maargoed, ontopic.. Je zegt dat het weer mis ging nadat je een geluidskaart hebt gebouwd? Haal die er dan weer even uit. Als het probleem niet meer optreedt weet je waar het aan ligt en kan je er gewoon een andere geluidskaart in zetten lijkt me toch :?

Verwijderd

Topicstarter
Ja...dat is dus het probleem, het maakt niet uit wat ik er inhang, hij doet het bij 9 van de 10 dingen.... ik ben het spoor ook een beetje bijster.

Verwijderd

Misschien is het de voeding?

Verwijderd

je geheugen is defect

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het geheugen al getest met memtest en ook de harde schijf is in orde

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:03
Leen eens een andere voeding om na te gaan of de voeding een rol speelt.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Meer dan genoeg suggesties, begin daar eens mee.

Als je al een topic op GoT opent, doe dat dan in het juiste subforum (welke het juiste is ontdek je met de troubleshooter...), geef volle specs en alles wat je (mbv troubleshooter) tot dan gedaan hebt :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.