[router] speedtouch 580 vraag

Pagina: 1
Acties:

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:09
hallo mede-tweakers,

ik heb een vraag (duh :) ), eigg voor mn vriendin.

mn vriendin heeft mijn oude pc. haar moeder heeft in de kamer onder haar het routertje staan. de moeder heeft het draadloos i-net usb zendertje zelf nodig. kan ik nu in de pc van mn vriendin n WiFi kaartje zetten en de zelfde instellingen als op de pc van dr moeder zetten, bij mn vriendin dus internet krijgen?

ik heb al gezocht op de site van speedtouch, bij de spec's van de router maar daar staat niet echt duidelijk of er dus meerdere pc's (draadloos) aan 1 router kunnen hangen (en ook niet echt hoe je dat moet instellen). je kan dus wel 4 pc's er aan hangen via een kabel, maar dat is helaas geen optie.
ook hier @ GoT is er nog niet zo'n vraag gesteld.

hartelijk bedankt alvast namens ons beiden

ps. een (digitaal) kusje voor de gene met de gouden oplossing

[ Voor 3% gewijzigd door DropjesLover op 27-11-2005 15:57 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• Gover
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-01 22:16

Gover

Seti@home Classic: Wiep

Je kunt rustig meerdere PC's aansluiten (hier thuis hebben we er vier aanhangen), je kunt gewoon de zelfde instellingen als nemen voor alle PC's wel met WEP of WPA encryptie, da's wel zo veilig. Als je een nieuwe PC wil verbinden moet je wel even de desbetreffende PC registreren op de router, dit kan vanuit de web interface in de router, onder het menu wireless.

Ervaring varieert lineair met de hoeveelheid geruïneerde apparatuur.

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:09
sorry, k ben echt een noob op wifi gebied, maar hoe stel je die encripties in en log je ookweer uberhaupt in op de router?
alles is daar eigg plug 'n play opgezet. helaas mag ik er niet te veel aan rommelen, de moeder is zo'n echte databeet, en wil niets veranderen; "het werkt toch, laat het dan maar zo" idee

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,