Asrock dual-sata2 crasht na bios reset

Pagina: 1
Acties:

• hfad
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-04 21:00
Hoi,

Ik heb het volgende systeem:

Huntkey greenstar 550W (uit eigen vergelijking een zeer goede voeding, >85% @ full load)
asrock dual-sata2
amd 3200+ met zalman v7700b-cu
6800le/td (AGP)
2x 512mb twinmos (dual)
2x 160gb sata maxtor
1x 120gb ata maxtor

mijn probleem:

De pc start op en crasht tijdens het laden van bios, tijdens het weergeven van de cpu/mem data. ik krijg rechts onder een error code met nummer 0075.

het toetsenbord reageert ook niet.

voor het gebeuren:

ik heb met potlood de voltmod proberen uit te voeren. na het uitgevoerd te hebben starte alles normaal op. Ik ging de bios in en veranderde de voltage van 1,45V naar 1,15V (hierop zou de voltmod actief zijn)

maar na gesaved te hebben en opnieuw opstarten, haakte de pc direct nadat hij mn videokaart gegevens liet zien (eerste bericht dat pc laat zien).

ik kan hieruit opmaken dat hij op 1,15V draait en het veel te weinig is om de cpu stabiel te draaien.

maar ik heb de jumper van de bios ongeveer 25x op verschillende manieren verandert eruit getrokken,onderdelen eruit gehaald processor opnieuw erop gedaan en telkens gewacht na en voor het veranderen van jumper etc..

kan iemand mij helpen met mijn probleem ?

EDIT//

kan er mischien iemand reageren met wat ik eventueel zou kunnen doen ?

[ Voor 11% gewijzigd door hfad op 27-11-2005 16:29 ]

• hfad
komop mede tweakers, ik heb het stukje dat met potlood is getekend weggegumd maar de pc weigert alsnog op te starten en de mogelijkheid te geven om in de bios (ocwbeta3) te komen.

de bios word wel telkens gereset, hij geeft aan dat er 16mb geheugen beschikbaar is en de pc op 2,00 ghz draait.
zodra ik de jumper er weer in doe, geeft hij aan dat er 1024mb geheugen aanwezig is en de cpu op 2,01ghz draait.

tijdens de geressette fase (jumper eruit/clear cmos en pc geeft 16mb geheugen aan) kan ik ook niet in de bios komen, dus ik kom er niet uit waar het aan kan liggen.

is er echt geen enkele tweaker die ook maar een idee heeft wat ik zou kunnen doen ? :X

• Frank_DE
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-05 16:17
Je bent iig goed bezig met je bios te resetten, maar het lijkt er op dat de clearcmos actie niet heeft gewerkt.
Heb je een batterijtje op je mobo? zo ja misschien kan je deze verwijderen, dan de cmos clearen met de jumper, 5 minuten wachten, batt weer terug plaatsen, controleren of je cmos jumper weer op default staat.
Uiteraard doe je dit pas nadat je de voedingsstekker hebt verwijderd endan ff de aan/uit knop 1 x indrukken zodat de condensatoren zich ontladen. voor dat je met je vingers in je kast gaat, ff jezelf statisch ontladen aan een blank (niet geverfd) deel van de verwarming.

Als dit gelukt is is de bios echt leeg, en dien je alles opnieuw in te stellen.

suc6 Frank

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Dit moederbord heeft Boot Failure Guard. Dit houdt in dat als je 'm een aantal keer tijdens 't booten reset, het BIOS automatisch reset naar standaardwaarden. Werkt deze bij jou? Gewoon resetten nog voordat 'ie de kans heeft de POST volledig door te lopen, en dat dan een aantal keer op rij.

Hier stond een dode link.

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

hfad schreef op zondag 27 november 2005 @ 16:59:
komop mede tweakers,
......
is er echt geen enkele tweaker die ook maar een idee heeft wat ik zou kunnen doen ? :X
Op zondag zit niet iedereen achter de computer, en je eigen topic binnen 2 uur een schop verkopen wordt ook niet echt hier op prijs gesteld.

Hier kon uw advertentie staan

• hfad
Frank_DE schreef op zondag 27 november 2005 @ 21:49:
Je bent iig goed bezig met je bios te resetten, maar het lijkt er op dat de clearcmos actie niet heeft gewerkt.
Heb je een batterijtje op je mobo? zo ja misschien kan je deze verwijderen, dan de cmos clearen met de jumper, 5 minuten wachten, batt weer terug plaatsen, controleren of je cmos jumper weer op default staat.
Uiteraard doe je dit pas nadat je de voedingsstekker hebt verwijderd endan ff de aan/uit knop 1 x indrukken zodat de condensatoren zich ontladen. voor dat je met je vingers in je kast gaat, ff jezelf statisch ontladen aan een blank (niet geverfd) deel van de verwarming.

Als dit gelukt is is de bios echt leeg, en dien je alles opnieuw in te stellen.

suc6 Frank
heel erg bedankt voor je hulp :)
het systeem draait gelukkig weer. ik heb na 10x opnieuw alles (na je post) herhaald te hebben eindelijk mijn bios volledig gereset gerkregen!

heel erg bedankt voor de replies!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Mooie dat het opgelost is nu weer verder oc. :Y)

hahaha had je je battery niet er uit gehaaldt doe ik altijd,en dan ff 10 min. laten staan.(hoeft niet altijd)

[ Voor 58% gewijzigd door mad_max234 op 28-11-2005 14:17 ]

Pagina: 1