Partitie kwijt na montage HD op andere plek

Pagina: 1
Acties:

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 13:48

M.I.G.

[like an alien]

Topicstarter
Nou ik heb hier zitten zoeken maar ik weet niet wat de volgende stap zou moeten zijn.

Ik heb vanmorgen me SATA HD op een andere plek in me systeem gehangen. De schijf is 250 GIG en ik heb een C partitie gedefinieerd van ong. 40 gig en de rest 200 gig op de D schijf.

Dit werkt al een tijdje goed. Nu drukte ik op de D schijf, kwam vervolgens met de melding dat hij leeg was en of hij kon gaan formateren. Natuurlijk niet!

Dus ik ga hier eens snuffelen hoe of wat en ik kom op dit stuk uit:

OM FAQ / Beleid

In systeembeheer/schijfbeheer zag ik op dat moment een C partitie van die 38.44 gig, een D partitie van 37.89 GB en een niet toegewezen deel van 157 GIG?!

Dus lijkt erop dat een deel van de partitie D dus 'weg' / verschoven is?

Dus ik voer in dospromt chkdsk d: /f en vervolgens zie ik gelukkig wel weer een directory op de D partitie, maar een boel bestanden zijn 0 kb. Dus ik ben wat kwijt.

Hoe krijg ik dit weer aan elkaar zonder dat de boel in de war raakt? Ik heb programmatje testdisk gedraaid, maar ik weet niet precies wat hij doet enzo. Zoveel verstand heb ik er niet van en met de manual/docs kom ik er niet echt uit.

Wat zou de volgende stap moeten zijn? Of kan ik fluiten naar me data? Ik ben momenteel partition magic aan het opsnorren, zou dit hiermee kunnen?

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02 20:48

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Op zoek gaan naar een recovery app (R-studio of Easy Recovery Pro) en dan zien wat je terug kunt halen. Als dat allemaal goed is gegaan opnieuw partitioneren en formateren en post format een HDD check doen.

Verder even de S-ATA kabel checken, goed aangesloten enzo

[ Voor 45% gewijzigd door Pantagruel op 27-11-2005 15:19 ]

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

• LV-426
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-11-2025
Zoals je in de FAQ kunt lezen zijn er een hoop recovery programma's. Persoonlijk vind ik Ontrack Easy Recovery wel redelijk goed werken om alle bestanden terug te vinden. En ik ben in het verleden wel eens een complete partitie kwijt geraakt en vond het programmaatje Reboot fijn werken als ik het me goed herinner. Maar er zijn tientalle van dergelijke progjes.

Ben voorzichtig, je kunt het erger maken. Al kun je met de RAW methode in Easy Recovery bijna altijd het meeste terug vinden, ik meen zelfs na een format.

• GreyGhost
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-03 21:32

GreyGhost

Het is een spook

Ik heb vanmorgen me SATA HD op een andere plek in me systeem gehangen.
Hangt je schijf nu nog steeds aan dezelfde controller op je moederbord (er zijn er soms 2) of heb je alleen de plek in je behuizing verandert?

Als de hd nu aan een andere controller hangt heb je hem al geprobeert terug te hangen aan de originele?

For I am grey, between the darkness and the light

• M.I.G.

M.I.G.

[like an alien]

Topicstarter
Maar dat is dus inclusief een bestaande partitie met een niet meer bestaande. Een partitie is gewoonweg opgedeeld nl.

Ik zal stekkers etc nog eens nagaan.

Owh en alleen plek, dus geen andere controller.

[ Voor 14% gewijzigd door M.I.G. op 27-11-2005 16:42 ]

• M.I.G.

M.I.G.

[like an alien]

Topicstarter
Gisterenavond nog het e.e.a. uitgeprobeerd.

- Stekkers zitten goed
- Plek is veranderd dus niet op een andere controller
- Met Easy Recovery eerste check uitgevoerd, die raadde aan om de full scan te doen, maar na tijd draaien slaat de pc vast, zwart scherm en geen beweging in te krijgen

Ik zie in EASY Recovery dan wel de RAW methode etc. Maar in mijn situatie ben ik een deel van de partitie kwijt. Dus partitie was 200 gig en nu maar 40 gig. Op die bestaande partitie heb ik dus chkdsk gedaan en toen kwam de directory structuur terug. Ik zou zelf denken om die weggevallen partitie aan de bestaande te plakken en dan opnieuw chkdsk te doen, maar goed...ik weet niet precies hoe dat gaat.

Is dan de RAW methode goed of moet ik dan voor een andere optie kiezen. Ik vraag dit om natuurlijk geen data te verliezen.
Pagina: 1