[XP] Her-installatie

Pagina: 1
Acties:
  • 254 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightshadow999
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-09 20:37
Hallo,

Mijn computer begon heel erg traag te worden. Hij liep zelfs een paar maal per dag helemaal vast.
Daarom wilde ik proberen omdat ik al mijn programma's niet graag kwijt ben alleen Windows opnieuw te installeren. Echter nadat ik dit had gedaan kreeg ik alleen een zwart scherm met een muisaanwijzer.

Ik heb zo'n paradigit (gemaakt door Softthinks) Windows Home recover CD's.

Eerst startte hij dus niet op, toen kreeg ik de tip om in bios de cd-rom eerst te laten starten, en daarna pas de harde schijf. Toen startte hij wel goed op. Maar na de installatie kreeg ik een zwart scherm met alleen een muisaanwijzer erop.
Ik heb ook geprobeerd onder het restarten bij de installatie de cd-rom en de harde schijf weer om te zetten. Maar dat werkte ook niet.

Ik krijg dat zwarte scherm dus als hij klaar is met de bestanden over te zetten, en daarna gaat restarten om windows op te starten. Normaal gaat hij dan in Windows nog wat doen. Maar zover komt hij dus niet.

Weet iemand een oplossing voor mijn probleem?

mvg,
Frank Buiting

Nightshadow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nightshadow999 schreef op zondag 27 november 2005 @ 13:53:
Hallo,

Mijn computer begon heel erg traag te worden. Hij liep zelfs een paar maal per dag helemaal vast.
Daarom wilde ik proberen omdat ik al mijn programma's niet graag kwijt ben alleen Windows opnieuw te installeren. Echter nadat ik dit had gedaan kreeg ik alleen een zwart scherm met een muisaanwijzer.

Ik heb zo'n paradigit (gemaakt door Softthinks) Windows Home recover CD's.

Eerst startte hij dus niet op, toen kreeg ik de tip om in bios de cd-rom eerst te laten starten, en daarna pas de harde schijf. Toen startte hij wel goed op. Maar na de installatie kreeg ik een zwart scherm met alleen een muisaanwijzer erop.
Ik heb ook geprobeerd onder het restarten bij de installatie de cd-rom en de harde schijf weer om te zetten. Maar dat werkte ook niet.

Ik krijg dat zwarte scherm dus als hij klaar is met de bestanden over te zetten, en daarna gaat restarten om windows op te starten. Normaal gaat hij dan in Windows nog wat doen. Maar zover komt hij dus niet.

Weet iemand een oplossing voor mijn probleem?

mvg,
Frank Buiting
Tijdens de installatie word een log bijgehouden. Wat staat erin ? Foutmeldingen ? Error ? Neem aan dat deze op de root word gezet.. Gebruik recovery mode...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightshadow999
Ik heb alleen geen idee hoe ik daar bij kom..

Nightshadow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nightshadow999 schreef op zondag 27 november 2005 @ 14:24:
Ik heb alleen geen idee hoe ik daar bij kom..
Beetje zelf zoeken kan geen kwaad.. Gebruik google !!

Recovery Console :

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;307654

Troubleshooting using Setup Logs :

http://www.mcmcse.com/win...oubleshooting_setup.shtml

Dubbele Post !

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2005 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Een topic is genoeg, verder in [rml][ XP] Herinstallatie[/rml]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Hop en weer open; het ging hier om twee verschillende topics met minder originele topictitels; maar wel verschillende problemen :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spider.007 schreef op zondag 27 november 2005 @ 15:58:
Hop en weer open; het ging hier om twee verschillende topics met minder originele topictitels; maar wel verschillende problemen :)
Spider is gelukkig in een goede bui :p

sanfranjake is niets kwalijk te nemen gezien er wel 10 redenen waren om beide topics te sluiten..

Ontopic : Het word allemaal wat onduidelijk gezien er meerdere threads liepen... Wat is je probleem/problemen die je nu nog ondervind ? Wat wil je vragen, als ik kan helpen doe ik dat graag...

Je geeft trouwens aan :

"omdat ik al mijn programma's niet graag kwijt ben alleen Windows opnieuw te installeren"

Bedoel je hiermee een install gedaan te hebben over de bestaande heen ? Geen fresh install ?

Edit : Typo's (8>

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2005 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightshadow999
Alleen Windows bestanden erover heen plaatsen, dan blijven er toch programma's staan?
Dus over de bestanden heen ja..

Nouja, ik heb mijn oom ook even gesproken: die zag als enige optie formatteren..

Maar blijven er programma's staan als je windows eroverheen installeerd?

*offtopic: Bedankt Spider voor het opnieuw openen van dit topic _/-\o_ *

[ Voor 24% gewijzigd door nightshadow999 op 27-11-2005 17:27 ]

Nightshadow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nightshadow999 schreef op zondag 27 november 2005 @ 17:20:
Alleen Windows bestanden erover heen plaatsen, dan blijven er toch programma's staan?
Dus over de bestanden heen ja..

Nouja, ik heb mijn oom ook even gesproken: die zag als enige optie formatteren..

Maar blijven er programma's staan als je windows eroverheen installeerd?

*offtopic: Bedankt Spider voor het opnieuw openen van dit topic _/-\o_ *
Ja, maar het beste is alsnog alles backuppen wat je moet hebben.. Dan bij de installatie die je start vanaf CD een format doen op NTFS ( Mits je geen andere OS'en gebruik die FAT nodig hebben ) en dan alles opnieuw installeren.. Dit is sterk aan te raden.. En als je een beetje verstandig gedaan hebt heb je zelf al een backup gemaakt en niet alles op de HDD gelaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightshadow999
Ik zit net te denken:
Het meeste is nog bereikbaar.. Ik heb namelijk de C schijf voor alleen windows en drivers..
Dus alles is nog wel toegankelijk, alleen dingen zoals Office, tja, dat moet je natuurlijk wel opnieuw installeren.

In iedergeval bedankt voor jullie hulp ;)

Nightshadow

Pagina: 1