Toon posts:

[wifi] Haperingen tijdens audio/video/games

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tijdens het afspelen van audio/video of het spelen van games onder Windows XP hapert het beeld/geluid (bij gamen allebei) van tijd tot tijd zo'n seconde. Volgens mij heeft dit te maken met de wireless adapter die opzoek gaat naar anderen netwerken, maar ik heb al een constante verbinding. Wat doe ik hieraan?

Ik heb een Sweex LC700010 kaartje met Realtek 8180 chips.

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03:27

silverstorm

tearing me apart

Zet je kaartje eens uit tijdens het spelen. En controleer of je stelling klopt. Volgens mij zoekt je een WLAN-kaartje alleen naar een netwerk met betere signaalstrekte. Wat zijn je specs? En wat probeer je te spelen?

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

Verwijderd

Topicstarter
XP Prof SP2
AMD-64 3000+
1gb twin mos geheugen
radeon 9200SE

En ja, uitzetten helpt, maar dan heb ik dus geen internet meer! :P
En het is gewoon tijdens alle spellen/audio, gewoon eens in de 2-3 minuten een seconde.
De service Wireless Zero Configuration uitschakelen als ik eenmaal verbonden bent helpt ook, maar dat moet ik dan de hele tijd via services doen, weet iemand misschien een automatische oplossing? Of een manier waarop ik een snelkoppeling naar het starten/stoppen van deze service kan maken?

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03:27

silverstorm

tearing me apart

Net stop "Wireless Zero Configuration-service"
Net start "Wireless Zero Configuration-service"

Zit er bij de WLAN-kaart geen software? Werkt dit beter?
Je systeem lijkt me ok...

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar dat was niet echt om over naar huis te schrijven, die software. Maar met die snelkoppelingen moet het wel lukken denk ik, bedankt!