Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Pc opstarten met infrarood

Pagina: 1
Acties:

• PcModder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-01 14:12
Hallo iedereen,
Dit is mijn eerste post op GoT 8)
En het gaat erom om mijn pc te laten opstarten met infrarood leds
Ik weet dat jullie gaan zeggen dat ik op google moet gaan zoeken enzow dus bespaar me dat want dat heb ik al gedaan. En tot besluit niks nuttigs gevonden.
Ik weet al hoe dat ik het ongeveer moet doen maar ik heb maar een kleine kennis van ic's en zow dat ik het nog niet kan gaan uitvoeren Omdat ik onderandere niet weet hoe dat ik mijn signalen moet moduleren zodat het zonlicht enz. er niet op reageert.

Als iemand een eenvoudig schema weet ofzo post het dan :)

Alvast bedankt om terug te posten :p 8)7

• Nevie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-11 14:35
Volgens mij zijn hier ook al topics over geweest op GoT, dus misschien nog even hier zoeken?

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Je zou ook in [rml][ howto] Klik-aan-klik-uit aan computer[/rml] dit topic kunnen kijken, en daar het RF gedeelte vervangen door een IR gedeelte :)

offtopic:
ik vond je al een bekende nick hebben, maar ik ben dus in de war met pcmodders ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Resistor op 27-11-2005 15:18 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 13:37
Of kijk of je een velleman kitje kan vinden ofzo die dit kan. Voor mensen zonder al teveel electronische kennis is dat denk ik wel de beste oplossing :)

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• enriqueeeee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-10 22:33

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

usb ir module kopen en dan wake on usb aan zetten ?

signaal naar de ir sturen met afstands bedieding en dan gaat ie aan ?

ik heb thuis zo een ding dus ik zal ff kijken als ik thuis kom ;)

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-11 20:52
Meende dat er ook ergens een simpel schema was met een TSOP die je rechtstreeks aansloot op de powerbutton...

• shadowrazor
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-12-2024
Gr0wLiThE schreef op maandag 28 november 2005 @ 17:55:
Meende dat er ook ergens een simpel schema was met een TSOP die je rechtstreeks aansloot op de powerbutton...
Je mag dat schema es zoeken growlithe :p , want ik heb toevallig de tsop, maar als ik daar mn pc zou aan mee kunnen zetten zou dat een heel stuk nuttiger zijn.

• PcModder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-01 14:12
:p zo simpel is het niet hoor :)
Als je gewoon een simpel schakelingtje zou bowen zoals jullie warschijlijk voorstellen
gaat je computer opstarten als er iets of wat infraroodlicht opschijnt 8)7
En omdat te voorkomen moet je dus gaan moduleren en dat moduleren lijkt mij het simpelste te gaan met een NE555 timer ic die dan de frequentie van de modulatie naar de IR-led stuurt :p dit is het schematje van de zender:
Afbeeldingslocatie: http://www.pixelhosting.nl/zender.JPG

Kan iemand mss ook effe controleren ?
Aan de zender ben ik nog bezig om te tekenen
Bedankt voor de posts _/-\o_

• shadowrazor
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-12-2024
Is het niet mogelijk om verder te bouwen op dit schema:
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/RafkeP/tutorials/remote/images/schematics-small.png
Als het signaal van de uit-knop wordt ontvangen dat er dan via een transistor de switch wordt gesloten. Natuurlijk heb je wel het probleem dat de meeste afstandsbedieningen een ander signaal hebben voor de verschillende knopjes, dus zou je een signaal moeten kiezen.

Ik weet niet of dit allemaal mogelijk is, want mijn kennis van elektronica is erg beperkt ;)
Pagina: 1