kleine agp kaart in barebone PC

Pagina: 1
Acties:

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-07 16:57
Hi,

Heb nu ongeveer kwart jaar mijn barebone msi mega 865 staan ronken op me bureau. Hartstikke leuk alleen is er geen spelletje op te spelen voor die compleet oververhit raakt. De agp kaart die erin zit is onboard en wordt gekoeld door een piepklein vennetje die helemaal ingebouwd zit onder de hd en cdrom. Het wordt bloedheet dus! Ook trekt hij naar mijn mening de meeste " kracht" uit de processor waar ik de temperatuur soms zie oplopen tot subtropische waarde bij alleen al het kijken van een filmpje.

nu kan ik in de barebone wel een agp kaart doen aangezien er hier netjes een slot voor zit. Het stomme waar ze bij msi niet over nagedacht hebben is dat ie dan harstikke voor de ventilator van de gehele pc hangt!

Laaaat ik het illustreren met 2 foto's:

http://home.versatel.nl/xonmultimedia/barebone2.jpg

en in detail

http://home.versatel.nl/xonmultimedia/barebone.jpg

Als ik er dus een agp kaart inzet dan wordt zuiging van de lucht van buiten compleet geblocked! Toch zal denk ik als ik er een agp kaart inzet de processor belasting een stuk minder zijn dus misssschien compenseert dit wel maar dat is een gok.

Mijn vraag is eigenlijk of er ook hele kleine agp kaarten zijn waardoor die lucht er nog voor boven en of achter langs kan vloeien. Of zou het een no go zijn en wordt de boel te heet?

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Wat veel mensen bij hetzelfde geval doen, is gewoon een rond gat maken voor de cooler van de grafische kaart in de kap van je barebone. Een finger-guard ervoor en het ziet er nog heel netjes uit ook. :)
Edit: Alleen krijgen je andere koelers dan geen luchstroom meer bedoel je? :?

[ Voor 24% gewijzigd door Satch op 27-11-2005 13:29 ]

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-07 16:57
Metal schreef op zondag 27 november 2005 @ 13:27:
Wat veel mensen bij hetzelfde geval doen, is gewoon een rond gat maken voor de cooler van de grafische kaart in de kap van je barebone. Een finger-guard ervoor en het ziet er nog heel netjes uit ook. :)
Edit: Alleen krijgen je andere koelers dan geen luchstroom meer bedoel je? :?
Sja ik kan wel gaten gaan lopen maken en dat ding gaan lopen pimpen maar ik wilde juist af van die grote lawaarige kasten op mijn bureau. Hij is nu redelijk stil en met een fan aan de buitenkant wordt het vast een stuk koeler maaaar ook weer herrie erbij.

IS er geen agp kaart met een gat erin? >:)

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Je zou er een low-profile AGP kaart in kunnen stoppen. Dan blijft er nog wat ruimte zodat er nog een luchtstroom richting je systeemfan gaat.
bijv:Afbeeldingslocatie: http://geizhals.at/img/pix/99909.jpg

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Acht, het ziet er nu ook al niet super 'ge-airflowd' uit (kabels e.d. ervoor), waardoor het denk ik niet zoveel uitmaakt als je er een AGP kaart voor zet. Misschien dat je er beter nog ergens een extra fan in kunt zetten welke je evt. alleen aanzet als je gaat gamen. Ik heb even met Google gezocht naar plaatjes van die barebone en zo te zien past er aan de andere kant nog wel een fan (zit al een roostertje).

Verwijderd

Een Club Ati Radeon 9250 zou je er ook in kunnen zetten, is pasief gekoeld en is ook low-profile
Pagina: 1