[BOINC] console manager ziet draaiend boinc install niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:29

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Topicstarter
Mijn boinc installatie gaat over zn nek.
Als ik de boinc manager open zie ik daar niks staan. Er zou dus niets moeten draaien. Boinc install is gedaan met de optie "only for this user" oid.

Als ik naar mn taskmanager kijk draait daar wel degelijk een boinc.exe met een projectcore die 99% cpu snoept. Het draait dus wel.
Vaak, niet altijd, krijg ik ook de melding dat de boinc manager geen internet toegang kan krijgen. Hetgeen raar is aangezien internet in de afgelopen maanden er nog niet is uitgevallen. Ik kan ook rustig internetten als die melding komt.

Wat wel afwijkend is aan mijn pc is dat ik redelijk wat netwerkverbindingen heb:
bluetooth
hamachi
tokenring
normaal lan

Allleen laatstgenoemde heeft internet.
En als extra uitzondering doet boinc manager het ook wel eens prima en krijg ik keurig een werkende client in beeld....

rara hoe los ik dit op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe lang laat je dan de BOINC manager open staan? Ik heb het ook, dat er pas na een paar minuten informatie verschijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Topicstarter
uren... dagen..
lang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-09 11:22

Kristof

is een Belgisch product

Over welk OS heb je het?
Indien windows:
Probeer eens met
BoincView
te vinden op: http://boinc.bakerlab.org/rosetta/download_network.php
(of rechtstreekse link: http://www.boinc.dk/download.php?file=boincview_1.2.1a.zip)

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit BOINCmgr geen BOINC zien en niet updaten is twijfelloos een Firewall/Antivir zaak. BOINCView tapt in BOINCMgr, dus die heeft gevolge ook geen beeld. Op WCG Forum is wat discussie hierover!

Verschijnsel is bij mijn weten ten minste bekend bij ZoneAlarm en Kerio en mogelijk ook Norton. poorten 443, 1043, 31416 en RPC moeten open / cq aanstaan en verbinding moet via netwerk, en niet direct, ook al draait alles op 1 PC.

Als BOINCmgr hangt is de beste handeling: Internet kabel eruit, Firewall sluiten dan laden, Internet weer aan. Zelfde eventueel met Antivir software. Sommige beginnen zich op het territoir van Firewall te begeven en v.v. Bij een Kerio/Avast combo, moet in Kerio de HIPS uitgezet worden, daar AVAST die functie ook heeft. Alle Science processes moeten permissies krijgen om met elkaar te praten.

PS, waar is de meest levendige DPC support forum ....lijkt hier redelijk dood, en DPC Forum site niet veel anders.?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 19:56
Boincmgr probeert te connecten via port 1043. Krijgt hij daar geen connectie, dan wordt de backup-port 31416 geprobeerd. Als er echter andere software is die port 1043 open heeft, kan boincmgr dus wel connecten. Maar krijgt vervolgens geen ( voor boincmgr zinnige) communicatie op gang. Lijkt erop alsof jouw probleem dus is, dat iets anders port 1043 al heeft "gepikt".

Netstat -a geeft een lijst met open ports, kijk eens of 1043 daar bij staat (ook als boinc niet draait).

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

v.a. 5.2.13 of 5.4.9 is default port 31416. Kan ook zien dat die daadwerkelijk gebruikt wordt. 1043 is eruit gehaald door Berkely daar die teveel problemen gaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-09 11:22

Kristof

is een Belgisch product

Moesten er nog mensen zijn wiens boinc manager niet meer wil connecteren, probeer dan de nieuwste versie eens uit. Er bleek een probleem te zijn tussen BOINC en de nieuwste versie van McAfee...
Howdy Folks,

I have just released an update to the 5.4 line. McAfee
released a new version of their security suite which introduces 'proxy'
server monitors all network communication which includes the
communication between the manager and the core client.

McAfee's proxy server was automatically returning a
successful connection to the core client even though it had not yet
attempted to establish a connection to the core client. This caused the
manager to believe that the core client was already running and so it
did not attempt to launch the core client.

We now attempt to retrieve the screensaver mode from the
core client upon a successful connection which forces the McAfee proxy
to actually attempt to connect and get the data and return back any
error codes that would have normally been returned via connect.

Please have anybody who is experiencing a BOINC Manager
connection failure to update to 5.4.11 as soon as possible. Who knows
how many other security suites will be introducing this kind of feature.
It is my guess they are looking for credit card numbers or social
security numbers to warn of possible identity theft.

Thanks in advance.

----- Rom

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Topicstarter
ik heb BOINC al lang van de desbetreffende pc gehaald maar kan nog wel vertellen dat er geen mcafee of een firewall op draaide. Mijn ervaring met boinc is dat het gewoon soms vrij buggy is.
Pagina: 1