Ik ben begonnen om 1 van mijn applicaties in PHP om te bouwen zodat hij AJAX ondersteund, maar ik zit met een probleem.
Het probleem is namelijk dat ik een aantal teksten wil stoppen in een tag, maar deze teksten bevatten rare characters.
Voorbeeldje :
Ik heb al verschillende methoden geprobeerd :
* veranderen van encoding
* wel of geen CDATA van maken
* text encoden, maar om het te decoden heb je allemaal weer extra JS scriptjes nodig, wat ik niet wil.
Weet iemand hoe hier mee om te gaan ? Ik heb ook al verschillende searches gedaan op google en hiero, maar de oplossingen daar aangegeven lossen mijn probleem niet op
Edit : Het blijkt ook dat wat bij mij vierkantjes zijn, bij Andre pijltjes zijn
, dat moet verwarrend zijn.
Het probleem is namelijk dat ik een aantal teksten wil stoppen in een tag, maar deze teksten bevatten rare characters.
Voorbeeldje :
code:
Bij deze items gaat het allemaal nog goed, totdat het volgende item komt1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?> <message_list> <message id="1676"> <subject><![CDATA[[php/xml]Jeff Works Great]]></subject> <datetime>06:58</datetime> <status>1</status> </message> <message id="1674"> <subject><![CDATA[[php/xml]Take advantage of special discounts now guys!]]></subject> <datetime>01:59</datetime> <status>1</status> </message> <message id="1675"> <subject><![CDATA[[php/xml]Nieuw op SchoolBANK]]></subject> <datetime>01:42</datetime> <status>0</status> </message> <message id="1673"> <subject><![CDATA[[php/xml]=?iso-8859-1?Q?Leuke_fotocadeau_idee=EBn_voor_de_feestdagen?=]]></subject> <datetime>Nov 26</datetime> <status>1</status> </message> </message_list> |
code:
Bij dit item loopt hij dus vast op het subject, welke van die mooie vierkantjes vertoond. Ik wil ze er eigenlijk niet uitfilteren, want dat zou ik zonde vinden.1
2
3
4
5
| <message id="1664"> <subject><![CDATA[[php/xml]$BL5NA?7HVAH!J=w@-;o@kEA3HBgCf!K(B]]></subject> <datetime>Nov 24</datetime> <status>0</status> </message> |
Ik heb al verschillende methoden geprobeerd :
* veranderen van encoding
* wel of geen CDATA van maken
* text encoden, maar om het te decoden heb je allemaal weer extra JS scriptjes nodig, wat ik niet wil.
Weet iemand hoe hier mee om te gaan ? Ik heb ook al verschillende searches gedaan op google en hiero, maar de oplossingen daar aangegeven lossen mijn probleem niet op
Edit : Het blijkt ook dat wat bij mij vierkantjes zijn, bij Andre pijltjes zijn
[ Voor 17% gewijzigd door sorted.bits op 27-11-2005 13:36 ]