Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:10
Ik ben momenteel druk aan het rondkijken naar een navigatie oplossing, welke ik nog voor het eind van het jaar aan wil gaan schaffen. Ik ben er al uit dat ik een PDA ga gebruiken, hoogstwaarschijnlijk de Fujitsu-Siemens Pocket LOOX N520. Deze PDA heeft geïntegreerde GPS en is een nieuw model met Windows Mobile 5.0 en WLAN.

Nu kom ik op het volgende punt: welke navigatiesoftware ga ik gebruiken? Ik kom 2 paketten tegen, TomTom 5 en Navigon. Van beide hoor ik goede verhalen en ze schijnen vergelijkbaar te zijn qua mogelijkheden, maar welke is het beste? De Pocket LOOX kan als navigatiebundle met Navigon aangeschaft worden, maar ik kan natuurlijk ook TomTom los aanschaffen.

Ik heb al behoorlijk wat gezocht, zowel op Got als Google, maar kom niet echt goede vergelijkingen tegen, vooral van Navigon is nog relatief weinig te vinden aangezien Tomtom veel bekender is.

Zijn er mensen die ervaring hebben met beide paketten? Wat zijn de voor- en nadelen ten opzichte van elkaar?

• Entity
Is er niemand die ervaring heeft met beide paketten? Of iemand die me wat meer over Navigon kan vertellen? TomTom heb ik weleens gebruikt, maar Navigon nog nooit.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Geen enkel pakket is perfect. Heb zelf ondertusen met TT2, TT3 en nu TT5 goede en slechte ervaringen. Navigon heb ik helemaal geen ervaring mee, maar met de pakketten die ik wel behalve TT heb gezien/gebruikt ben ik blij dat ik TT heb aangeschaft in het verleden.

Zeker met de interessante upgrade opties die het bedrijf doet bij nieuwe versies is het voor mij gewoon over het algemeen gezien een goede keus geweest

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:42
Ik heb beide pakketten gebruikt en ik blijf het liefst bij TomTom. Ik kan niet zeggen dat het zoveel beter is, maar ik vind de bediening veel fijner. Plus er is veel meer op internet voor te krijgen.

• marijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:08
Ik vind navigon 5.1 beter werken omdat de gesproken aanwijzingen duidelijker zijn.
Maar tomtom werk ook goed, mijn mening is dat navigon en tomtom de 2 beste zijn

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Dit is meer iets voor Gadget Talk, ik verplaats je thread even. :)

Signature

• Entity
pasta schreef op maandag 28 november 2005 @ 17:06:
Dit is meer iets voor Gadget Talk, ik verplaats je thread even. :)
Thanks, wist het niet zeker (het gaat in principe alleen over software).

Bedankt voor de reacties. Het zal dus eigenlijk niet zo veel uitmaken welke ik neem? Tomtom5 heb ik zelf al eens gebruikt en dat vond ik best wel goed, al waren de aanwijzingen soms wat wazig (nou ja, de verkeerssituatie was misschien ook wat wazig...). Jammer dat er geen demo versies te krijgen zijn van de paketten, dat zou het wat makkelijker maken. Van 1 kant neig ik naar Tomtom omdat veel mensen hier toch positief over zijn, maar aan de andere kant hoor ik van Navigon ook positieve geluiden en wordt Navigon in een bundel verkocht met de PDA die ik wil... Als iemand nog aanvullende informatie heeft, dan hoor ik het graag natuurlijk :)

• xvanwaart
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-07-2024
Ik heb jarenlang TomTom gebruikt en ben een tijdje geleden overgestapt op Navigon 5. Als je die overstap maakt denk je even "waar ben ik aan begonnen?" maar na een tijdje wil je niet anders meer. Navigon geeft je heel veel meer informatie, biedt uitzonderlijk veel opties en ziet er naar mijn idee iets gelikter uit... mijn advies is dus, als je even de tijd hebt, ga voor Navigon. (Overigens lukt het me niet om Navigon 5 fatsoenlijk aan de praat te krijgen op mijn MDA Vario dus werk ik nu tijdelijk weer met TomTom... nu mis ik dus een hoop functies.)

• Entity
De PDA die ik aan wil schaffen wordt verkocht in een bundel met Navigon, dus ik vertrouw erop dat het daarop prima gaat werken :) Ik heb 1 keertje Tomtom5 gebruikt. dus ik ben daar niet gewend aan oid.

Maar wat voor functies mis je dan vooral? En hoe verhoudt Navigon zich tot Tomtom bij het herberekenen van een route als je fout rijdt, gaat dat sneller, langzamer, of maakt het niet zoveel uit?

• degrgiov
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-05 15:00
als je bundel koopt zit er ook een zuignap bij en een autolaadkabel, als je die dingen samen met TT moet kopen ben je een pak duurder af denk ik

• eenTurk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-02 07:30

eenTurk

Intel Inside = *** outside

Ik heb ook een tijd geleden de overstap gemaakt van TT 2/3 naar Navigon 4 en inmiddels heb ik ook de upgrade gedaan naar 5.1

Ik vind Navigon veel meer gedragen als een echte navigatie pakket tov TomTom, die je meer kunt vergelijken met bv Windows 2000 en Windows XP (de een heeft een teletubbie look and feel de ander niet als je de technische verschillen even buiten beschouwing laat).
Als je onder andere ondersteuning voor TMC zoekt (en niet maandelijks vastzitten aan een abonnement+de kosten van je mobiele telefoon) en weet dat NavTeq kaarten beter (grotere navigatie producenten als Alpine/Pioneer/VDO/Blaupunkt/Becker gebruiken immers NavTeq) zijn dan TeleAtlas ben je mijns inziens beter af met Navigon.

De interface is niet zo Tele Tubbie achtig als die van Tom Tom, maar wel erg logisch. De kaarten vind ik nauwkeuriger (heeft ook wel zijn flaws, maar dat houd je). De Navteq kaarten lijken slechter, omdat ze veel meer details hebben tov TeleAtlas kaarten (bv snelheids limiet die niet altijd klopt, Esso ipv Total etc...).

Audi C5 3.0 + Audi C4 2.3 nog 2 ringen te gaan :)

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
eenTurk schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 11:10:
...en weet dat NavTeq kaarten beter (grotere navigatie producenten als Alpine/Pioneer/VDO/Blaupunkt/Becker gebruiken immers NavTeq) zijn dan TeleAtlas ben je mijns inziens beter af met Navigon.
Dat dacht ik in het begin ook, maar voor Nederland geef ik toch echt de voorkeur aan TA. N-wegen zijn door Navigon (NT) in veel gevallen niet goed aangegeven en dat is toch wel een behoorlijke flater. De routing-engine maakt namelijk gebruik van deze informatie om een optimale route te berekenen.

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 20:42
Ander voordeel van navigon is TMC ondersteuning.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• Entity
Wijnands schreef op woensdag 30 november 2005 @ 12:58:
Ander voordeel van navigon is TMC ondersteuning.
Om TMC te kunnen gebruiken, heb je neem ik aan nog wel een radio-ontvangen oid nodig om de signalen uit de ether op te pikken, of zie ik dat verkeerd?

Overigens ga ik waarschijnlijk wel voor Navigon. De geluiden zijn over het algemeen wel positief en het perfecte pakket bestaat toch niet. Zeker omdat Navigon te koop is in een bundel met de PDA die ik wil, is dat ook de voordeligste optie denk ik.

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:08

Sabbi

je denkt aan mij.

Sander Prinsen schreef op woensdag 30 november 2005 @ 13:11:
[...]

Om TMC te kunnen gebruiken, heb je neem ik aan nog wel een radio-ontvangen oid nodig om de signalen uit de ether op te pikken, of zie ik dat verkeerd?

Overigens ga ik waarschijnlijk wel voor Navigon. De geluiden zijn over het algemeen wel positief en het perfecte pakket bestaat toch niet. Zeker omdat Navigon te koop is in een bundel met de PDA die ik wil, is dat ook de voordeligste optie denk ik.
Moet je idd een ontvanger voor hebben, maar gelukkig zijn er ook gps-ontvangers met ingebouwde tmc ontvanger, dus kijk ff naar wat voor gps er bij je setje zit...

• Entity
Het is een geïntegreerde GPS in de PDA zelf (een SirfSTAR III chipset), dus geen losse ontvanger. Er wordt in de datasheet ook nergens gerept over TMC, dus denk niet dat het erop zit. Ik vind het ook niet zo belangrijk, ik zit niet dagelijks op de weg. Dat is ook gelijk de reden waarom ik voor een PDA met navigatie ga ipv een kant-en-klaar systeem zoals TomTom Go oid.
Pagina: 1