Toon posts:

[XP] Harde schijf verdwenen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben ongelooflijk stom geweest!
Ik heb een register bestand geinstalleerd en sindsdien start mijn compu niet meer op, de harde schijf is compleet verdwenen. Het was dus een virus.
Het is een sata schijf en ik kan xp ook niet opnieuw installeren want hij vind de schijf niet.
In het sata menu ziet hij hem wel.
Dus als iemand mij hiermee kan helpen graag.
Grt

Verwijderd

tijdens de windows installatie heb je de mogelijkheid om op f6 te drukken, dan kan je de drivers voor de sata schijf installeren (via diskette)

Verwijderd

Topicstarter
de drivers zijn al geinstalleerd, of bedoel je dat ik ze pnieuw moet instaleren.
als het even kan wil ik graag de data behouden op de schijf want er staat belangrijk spul op dat ik niet kwijt wil.

Verwijderd

nou ja als ik jouw zo begrijp kan je je pc gewoon niet meer opstarten omdat het os je hdd niet meer kan vinden. Maar misschien kan je wel proberen van de win xp te starten, als ik mij goed herinner staat er ook een optie "herstellen", probeer dat eens. Maar ik heb daar verder geen ervaring mee.

En anders wordt het wel een reinstall

• kleinesmurf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-04-2021
Van alles wat ;)

1) opstarten met WinXP CD in de CD Drive
2) bij verschijnen van het 1e blauw setup-scherm: druk op F6 (er gebeurt niet direct iets, no panic)
3) diskette met de drivers voor je Serial ATA controller erin
4) Setup zal deze drivers inlezen, en dan kan je verder...

De drivers staan inderdaad al geinstalleerd, maar wegens het registerprobleem kan Windows ze niet vinden :X
Dus een repair (via de WinXP CD te starten) of een gedeeltelijke herinstallatie is noodzakelijk.
Als er belangrijke data op je disk staat: let er op dat je in het Setup proces er voor kiest om de harddisk en partities in tact te laten, dus GEEN format of ander bestandssysteem kiezen!
Anders kan je gaan |:( ...

De diskette met Serial ATA drivers zit normaal bij het pakketje CD's / manuals van je PC of moederbord.
Anders eens naar de fabrikant van je PC/Moederbord z'n website surfen, support/downloads opsnorren...

Succes! _/-\o_

Dominic aka Kleine Smurf

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 november 2005 @ 12:44:
Ik ben ongelooflijk stom geweest!
Ik heb een register bestand geinstalleerd en sindsdien start mijn compu niet meer op, de harde schijf is compleet verdwenen. Het was dus een virus.
Het is een sata schijf en ik kan xp ook niet opnieuw installeren want hij vind de schijf niet.
In het sata menu ziet hij hem wel.
Dus als iemand mij hiermee kan helpen graag.
Grt
Je openent niet eerst het .reg bestand met een editor om te kijken wat erin staat ? Zoniet, dan is dit een wijze les.. Open ALTIJD even het bestand met een editor om te kijken wat het doet..

Wat betreft jou probleem.. Gezien het een registry probleem is die aangepast is en nu de machine niet meer opstart kan je gebruik maken van "Last Known Good Configuration". Weet je niet wat het is heb ik even ge-googled voor je :

http://www.microsoft.com/...t/en-us/prmb_tol_ustn.asp

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al het bovenstaande geprobeerd. ik kom al iets verder maar na het xp scherm blijft alles zwart en in het BIOS zie de schijf nog steeds niet.
nieuwe install gaat dus ook niet.

heeft het misschien zin als ik de raid set verwijder en dan een nieuwe creeer of ben ik dan wel alle data kwijt. het btw een enkele sata schijf
grt

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2005 14:03 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 november 2005 @ 13:55:
Ik heb al het bovenstaande geprobeerd. ik kom al iets verder maar na het xp scherm blijft alles zwart en in het BIOS zie de schijf nog steeds niet.
nieuwe install gaat dus ook niet.

heeft het misschien zin als ik de raid set verwijder en dan een nieuwe creeer of ben ik dan wel alle data kwijt. het btw een enkele sata schijf
grt
Dus je gaat mijn vertellen dat na het importeren van een registersleutel je HDD niet meer word herkent in de BIOS ? Vaag verhaal.. Was het geen executable ?

"in het BIOS zie de schijf nog steeds niet"

Wat bedoel je daarmee ? Snap de zin niet...

Verwijderd

Topicstarter
als ik het BIOS ben staat er achter primary master en primary slave : none.
het idd een .reg bestand

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 november 2005 @ 14:24:
als ik het BIOS ben staat er achter primary master en primary slave : none.
het idd een .reg bestand
Heel vaag.. Klinkt stom, maar heb je hardwarematig al gekeken ? Ik zou eerder zeggen dat het toeval is na het importeren van de register bestand dan dat het daardoor komt.

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt me sterk ik heb niks verander hardware matig. Als ik naar mijn raid menu ga staat de schijf gewoon weergegeven.

Updat:
Ik ben er al achter gekomen als ik de controller opnieuw installeer en ik ga direct door met de xp installatie vind hij de schijf wel. Nu wilde ik de repair functie gebruiken en dan vraagt hij om een administrator paswoord maar dat heb ik nooit gegeven dus nu loop ik daar op vast.
het gaat dus waarschijnlijk een reinstall worden.
grt

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2005 14:44 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 november 2005 @ 14:29:
Lijkt me sterk ik heb niks verander hardware matig. Als ik naar mijn raid menu ga staat de schijf gewoon weergegeven.

Updat:
Ik ben er al achter gekomen als ik de controller opnieuw installeer en ik ga direct door met de xp installatie vind hij de schijf wel. Nu wilde ik de repair functie gebruiken en dan vraagt hij om een administrator paswoord maar dat heb ik nooit gegeven dus nu loop ik daar op vast.
het gaat dus waarschijnlijk een reinstall worden.
grt
Als je deze tijdens het installen niet hebt opgegeven ( Wat zowiezo niet slim is ) dan kan je verder gaat zonder een password in te geven. Gewoon op enter drukken dus.
Pagina: 1