Headsets met ingebouwde geluidschip

Pagina: 1
Acties:

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-02 10:03
Ik had een vraag waar ik zelf niet echt een antwoord op kan vinden, niet in Google en niet op Got. Ik ben nml op zoek naar een headset voor teamspeak en voor Skype.. Nu hoorde ik van een collega dat deze ook een oudere headset had van Logitech en daar zit een sound processor/chip ingebouwd. Voordeel hiervan is dat bij gamen het geluid gewoon over de 5.1 speakers gaat, en de teamspeak apart aan te sturen is over bijveoorbeeld de headset. Dit was een headset met USB aansluiting van Logitech, echter, deze worden niet meer gemaakt. Nu weet ik van sommige headsets (Plantronics DSP 500/400) dat deze wel over deze functies beschikken, echter, de dsp500 vind ik wel erg duur, de dsp400 ziet er direct niet zo stevig meer uit.

Mijn vraag dus: ik zag dat bepaalde Sennheisers/Logitech ook USB aan te sluiten zijn, maar hiervan staat op de website niet echt dat hier een aparte geluidschip op zit. Gehoopt op de hcc zo'n ding mee te kunnen nemen voor weinig, maar ook de verkopers daar konden er niet echt veel over vertellen.. :'( Op GOT staan genoeg topics over de geluidskwaliteit van die dingen, maar nergens staat vermeld of er zo'n aparte chip inzit. Nu lijkt het mij, logischerwijs, dat met USB er altijd wel iets van een geluidschip in zit, headset kan immers niet direct zomaar aangestuurd wordenvan analoog naar digitaal. Maar goed, ook dit konden de hcc verkopers niet met zekerheid zeggen.. Dus bij deze: iemand die het hier weet?

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-02 14:50

Flotter

Pelipper!

Alle usb koptelefoons/headsets hebben een ingebouwde geluidskaart.

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-02 10:03
Ok, thanks. Hoe zit het dan met de geluidskwaliteit? Ik weet dat dit over het algemeen af zal hangen van de headset zelf, maar geluid over USB is op zich ook wel te doen?