[Quickcam Sphere] Video Effects doet het niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-02 16:03
Ik heb de laatste drivers gedownload, maar ik krijg die effecten niet aan de gang.
Dat schermpje om bepaalde effecten aan de favorieten toe te voegen zie ik wel, maar het scherm om de effecten te activeren krijg ik niet te zien.
Heeft iemand hier ervaring mee?

• Marco
Anyone? ;(

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-02 15:50
Mail eens naar de supportafdeling van logitech, die zijn meestal erg behulpzaam.

• MrLee
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-02 14:09
Ah, hier was ik ook naar op zoek. Ik heb de support gemailed en een antwoord gekregen.

De Videoeffects werken alleen met de nieuwe versie Sphere (ook wel de Orbit MP genaamd). Maar volgens mijn (simpele?) mening is het gewoon dezelfde camera.

Ik heb al geprobeerd om in de nieuwe drivers (9.02) de hardware_ID van de nieuwe Orbit te veranderen naar mijn Hardware_ID (***C2 > ***B5), maar daar trapt hij niet in.

Ben nu in de files van Videoeffects aan het kijken of ik daar ergens een 0'tje in een 1'tje kan veranderen om hem zo te forceren dat hij mijn 'oude' Sphere toch pakt, maar mijn kennis rijkt helaas niet zo ver.

Wellicht is het mogelijk je hardware_id in Windows opnieuw in te stellen en dan je drivers te installeren? Maar zover kom ik niet, nogmaals, volgens mij zit er geen verschil tussen de 2 behalve een firmware?

Iemand anders een idee? :'(

• Marco
Ik was inderdaad al bang dat er een nieuwere versie zou zijn, hoewel deze wel lekker goedkoop was... ;)
Als het je lukt om de boel te flessen, post dat dan ook even hier. :)

• Da_Imp
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-11-2024

Da_Imp

Carpe Noctrum

Je zou zeggen dat het precies dezelfde camera is met andere firmware. Vraag is, is de firmware te veranderen... Iemand hier ervaring mee>

If the world didn't suck we'd all fall off.

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-02 20:29
PMD --> OH

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

• daveinthahouse
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-12-2025
(jarig!)
heb precies hetzelfde probleem, was aan het googelen en ben blij dat ik hier uitkwam.
onder drivers staat mijn logitech sphere als : Logitech quickcam PTZ.
ik heb geen idee waar dat ptz voor staat , maar hij pakt hetzelfde met de "oude 8,2 drivers" en de nieuwe 9.5 drivers.

wat ik niet snap is dat ik geen uitleg kan krijgen over wat er nu wezenlijk anders is aan de MP in vergelijking met de oude sphere.
qua firmware zou het mogelijk moeten zijn om deze te veranderen in de nieuwe firmware.
maar zou niet weten waar ik zou moeten beginnen

• daveinthahouse
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-12-2025
(jarig!)
PTZ : Pan / Tilt / Zoom ?
Pagina: 1