alternatief voor popnagels/boutjes?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.948 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lev
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-02-2018

Lev

Oldskool Tweaker

Topicstarter
hey

ik wil de bovenkant van mijn lian-li case verwijderbaar maken.. deze zit vast met vier popnagels die ik voorzichtig uit kan boren.. als je een boortje op de platte kop van de popnagel zet en boort totdat deze platte kop loskomt van het steeltje kun je hem er zo uittrekken zonder dat de case beschadigd wordt.. dat is allemaal geen probleem..

ik weet alleen niet waar ik hem daarna weer vast moet zetten.. zou schroefdraad in de gaatjes kunnen tappen maar het is dun aluminium dus dat draai je op den duur lam.. om nou met boutjes en moertjes te gaan werken lijkt me ook niet echt handig..

hebben jullie suggesties/tips?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
In sommige oude 19" racks waar ik mee werk, zitten grote vierkante gaten waar je een soort ijzeren ding in kan duwen met in dat ijzeren houdertje een vierkant M5 moertje. Die klik je er dan in en daarna kan je er een 19" rack in schroeven.

Misschien dat dit iets is?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-08 21:35
Ik weet niet hoe vast je alles wilt hebben, maar je kunt wellicht van die nippies gebruiken die je ook als montage gebruikt van luidsprekerdoek. Dingen kosten 50 cent per stuk, dan heb je de in en out. 90 cent voor de metalen versie bij de Speaker en Co.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:18
^^(@Widowmaker) Mijn klok-en-klepel modus meent dat die dingen kooimoertjes heten. Wordt ook veel in de proffesionele geluidswereld gebruikt.
Afbeeldingslocatie: http://www.johandatanetwerken.nl/images/artiekel/102.JPG
Virekant gaatje in ene kant, rond in andere. Moer vastklikken en bout + andere kant vastzetten.

[ Voor 3% gewijzigd door onkl op 27-11-2005 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He die "dingen" ken ik ook.

Wordt veel gebruikt voor industriële electrishe borden. bv "merlin gerin" krijg je altijd genoeg bijgeleverd. Als je er nodig hebt geef maar een seintje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:18
Hmm, voor een houten kast zou je nog slagmoeren kunnen gebruiken, maar dat is hier ook geen optie. De enige oplossing die een beetje lekker werkt lijkt mij een gaatje in het metaal boren en dan een moertje erachter lijmen. Met een boutje kan je dan de boel vast zetten (dus gewone boutje-moertje oplossing, maar dan met een moertje vastgelijmd om zo makkelijker te kunnen werken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-07 14:19

tie-rep

nu met ir. !

blindklinkmoeren!

Je hebt er helaas wel een speciale tang voor nodig om het te monteren...
Dus eerst een bedrijf (bijv. garage) zoeken en langs gaan met je case & klaar!

dat ziet er dus zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://penguin.gmt.nl/onkenhout/pics/AVK%20beeld%20(2).jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
of gewoon drukkertjes :) net zoals op jassen zitten, maar dan in metaal gemonteerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

geef me 1 reden waarom je niet gewoon zou popnagelen :?

leen een tang, of koop de goedkoopste @ 15euro bij de Gamma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rebels schreef op maandag 28 november 2005 @ 03:22:
geef me 1 reden waarom je niet gewoon zou popnagelen :?
eh
ik wil de bovenkant van mijn lian-li case verwijderbaar maken
Popnagels zijn niet echt verwijderbaar te noemen ;)

@topicstarter: de popnagel uitboren kan makkelijker met een boortje van de juiste maat, en dan in het midden uitboren.

Ik zou moertjes en boutjes gebruiken. Je kunt dan de moertjes met superlijm aan de binnekant van je kast lijmen. Mits je het normaal gebruikt (en niet met een 25pk metabo gaat schroeven oid) dan houdt dat prima. Een andere optie is een wat groter blokje steviger metaal aan de onderkant van het gaatje lijmen, en daar schroefdraad in tappen.

Wat ook kan, afhankelijk van de situatie, is over de volle lengte van het contactvlak een strip metaal lijmen (waar je dan de schroefgaten in tapt). Op die manier wordt het nog steviger.

Kooimoeren zijn huge apparaten voor deze toepassing. Lijkt me een no-go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

gebruik die bevestigings dopjes van de fans die je bij je lianli bijgeleverd heb gekregen.
je weet wel die zwarte dingen die je ergens in drukt en daar de kop met staafje weer in drukt..
is verwijderbaar en het zit vast :)

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UDuckling5
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-12-2021

UDuckling5

Nachteend

vleugelmoertjes :+

Flap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:21

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Lev schreef op zondag 27 november 2005 @ 11:01:
ik weet alleen niet waar ik hem daarna weer vast moet zetten.. zou schroefdraad in de gaatjes kunnen tappen maar het is dun aluminium dus dat draai je op den duur lam.. om nou met boutjes en moertjes te gaan werken lijkt me ook niet echt handig..

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mydogisgone schreef op maandag 28 november 2005 @ 05:04:
gebruik die bevestigings dopjes van de fans die je bij je lianli bijgeleverd heb gekregen.
je weet wel die zwarte dingen die je ergens in drukt en daar de kop met staafje weer in drukt..
is verwijderbaar en het zit vast :)
Ja, die zijn inderdaad de beste oplossing voor hem, netjes, en makkelijk demonteerbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lev
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-02-2018

Lev

Oldskool Tweaker

Topicstarter
bedankt voor alle reacties guys

ben er nog steeds niet uit ):

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agent327
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Staalplaatje tegen je bovenpaneel lijmen (aan de binnenkant dus) en magneten in de kast een optie?

[ Voor 14% gewijzigd door agent327 op 28-11-2005 12:11 ]

Wanbeleid is ook beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remyblok
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 14:36
Misschien zijn deze dingen wat? Hiermee zet ik fans vast. Volgens euss zijn ze er ook in metaalvorm.
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 00:20:
Al opgelost, maar een paar Nederlandstalige alternatieven is niet mis voor de naslag ;)

splitnagel, popnagel, montageplug, anti-vibe-/rubber fanophanging, gummipluggen, anti vibration kit etc. Zowel in plastic als rubber, gummi, metaal of combinatie te verkrijgen. Ze worden ook gebruikt voor montage van plaatmateriaal, dus het is niet iets ventilatorspecifieks (let dan wel op de nodige lengte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twabi2
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-12-2024
agent327 schreef op maandag 28 november 2005 @ 12:11:
Staalplaatje tegen je bovenpaneel lijmen (aan de binnenkant dus) en magneten in de kast een optie?
Eeeek, magneten in een PC... moet je niet bij mij proberen hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Nu online

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

remyblok schreef op maandag 28 november 2005 @ 12:52:
Misschien zijn deze dingen wat? Hiermee zet ik fans vast. Volgens euss zijn ze er ook in metaalvorm.

[...]
dat zeg ik net een paar posts terug... 8)7 :/

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Laatst online: 15:33
TS: weet je eigenlijk wat je wil? Dan bedoel ik welk genre van oplossing.
Kies gerust een of meerdere van de onderstaande oplossingen, zodat we je daar dan verder mee kunnen helpen:
  • Je zou bijvoorbeeld met die sluitingen die op gereedschapskoffers en flightcases en dergerlijke worden gebruikt, iets maken dat erg snel open/dicht te maken.
  • Je kan snaphaakjes maken bovenop je kast, en dan sleuven maken in het deksel, waarmee je je deksel kan vastklikken.
  • Je kan 4 staafjes bovenaan je kast laten uitsteken, waar een gaatje dwars door geboord zit, in je deksel 4 gaten, en door de staafjes dan een splitpen steken.
  • Je kan het deksel achteraan je case met een scharnier bevestigen, vooraan op een van de bovenvermelde manieren bevestigen, en dan gewoon openklappen, zoals de motorkap van een auto. Of met een zuiger zoals de kofferklep (die open en dicht blijft staan), of dit nadoen met een veer, dan kan je het deksel open/dichtklappen, en blijft het in die stand staan.
  • Je kan het met smeltlijm vasthangen, en een verwarmingselement inbouwen, om het gemakkelijk los te maken (inschakelen, ff wachten, opendoen).
  • Je kan het deksel met zuignappen vastzuigen aan de kast (maken met die zuignaphaken voor in de badkamer, of met een vacuumpomp erachter).
  • Je kan met een slotje dat gebruikt wordt in kastjes (met zo'n draaiend haakje) het deksel iedere keer vast"sluiten".
  • Je kan het deksel met een stukje touw vastbinden aan je kast.
  • Je kan een rolluik maken dat ipv het deksel gebruikt wordt, en zo de bovenkant van je case opent/sluit.
  • Je kan gewone scharnieren en een klink gebruiken om het deksel als een deur te gebruiken.
  • Zie bovenstaande, maar dan voor ramen: gebruik het systeem van een klapraampje.
  • Je kan in de 4 hoeken een legoblokje onder je deksel, en bovenaan je case plakken, waardoor de 8 legoblokjes het deksel vasthouden.
  • Je kan met wat ISA/PCI/AGP/PCI-E/.... kaarten en sloten je sluiting maken: slot onder het deksel lijmen/bouten/... en de rand die in het slot moet aan de bovenkant van je case bevestigen.
  • Je kan een blokje met een conisch gat aan je case bevestigen, aan het deksel conische staafjes, die zo nauwkeurig afgewerkt zijn dat ze net genoeg (volgens jou zin) spannen.
  • Je kan beseffen dat Twabi2 niet goed weet waarover hij praat, en dat je magneten wel binnen een case kan gebruiken (zolang het geen extreem sterke magneten zijn), en dus met magneten werken (bijvoorbeeld die gebruikt worden om kastdeuren dicht te houden).
  • Je kan stekkers/stopcontacten aan deksel/case bevestigen, en zo je deksel vastklikken (van bananestekker over IDE-connectors tot 220V stekkers).
  • Je kan 8vormige gaten maken in je kast, waarvan een 'o'je van de 8 groter is dan het andere, en een stukje dat door het grote maar niet het kleine 'o'je kan aan een rekker/draad met veer/... hangen, waarmee je het deksel vasttrekt.
  • Je kan iemand inhuren die het deksel steeds op je case vasthoud.
  • Het lijkt misschien vergezocht :+ , maar met wat velcro kan je ook je deksel verwijderbaar bevestigen.
  • ...
Er zijn ongetwijfeld nog honderden oplossingen te verzinnen, in welk genre had je je oplossing gewild? Of is geen enkel van deze oplossing enigzinds wat je wil?

[ Voor 3% gewijzigd door naftebakje op 28-11-2005 22:10 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:18
naftebakje schreef op maandag 28 november 2005 @ 20:03:
• Je kan iemand inhuren die het deksel steeds op je case vasthoud.
offtopic:
* onkl zoekt nog een baan, >€18/uur, <32 uur = your man. * onkl is (dan) erg aanhankelijk en tevreden met slechts heel veel koffie.(sterk, zwart)
@rest: _/-\o_ De creatieve variant van een olietanker naar een mug werpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:42
Eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerhm....... zou kukident werken? :+

Het is verwijdebaar,plakt goed vast en gaat de hele dag mee :Y)
Als je nodig hebt stuur maar ff een mailtje, dan vraag ik me oma of ze nog wat over heeft :+

Of misschien kan je je bovenkant vastmaken met een railsje? dan kan je de bovenkant eraf schuiven :) , zal er best 1337 uitzien als jij dat bovenkantje opent door te schuiven O+

[ Voor 3% gewijzigd door Bloodhoundje op 28-11-2005 23:56 . Reden: <<Moet leren typen>> ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agent327
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Twabi2 schreef op maandag 28 november 2005 @ 19:00:
[...]

Eeeek, magneten in een PC... moet je niet bij mij proberen hoor!
Denk je dat de transformatoren in je voeding geen magnetisch veld opwekken? :+

Maar je zou ook over van die klikdingen van keukenkastjes kunnen denken, eierkistsluitingen, vasttrekken met een sjorband of op zijn plaats houden met een baksteen. :P

[ Voor 25% gewijzigd door agent327 op 29-11-2005 07:29 ]

Wanbeleid is ook beleid.

Pagina: 1