Toon posts:

Sommige USB sticks ziet de DVD-speler wel en andere niet.

Pagina: 1
Acties:
  • 829 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb enige tijd geleden een Lifetec DVD speler gekocht welke een kaartlezer heeft en ook een USB stick kan lezen. Prima ding o.a. DIVX met ondertittels. Leest SD kaarten enz.

Het probleem: We hebben 4 USB-sticks in huis en 2 herkent hij niet en 2 wel.

Van de 2 welke hij herkend was er een FAT geformateerd en de ander FAT32.
Van de 2 welke hij WEL herkend was er een FAT geformatteerd en de ander FAT32.
Dus in het formatteren zit het niet :'(

Alle 4 de sticks worden wel herkend op de PC (Win-XP en -Home)

Kan iemand mij verder helpen?

Groeten

Gerard

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:54
Hoi, Ik heb dezelfde DVD Speler, maar bij mij word mijn MP3 Speler van 512 MB en de USB Stick van m'n pa (128 MB) Gewoon herkend.

Misschien ligt het aan de grootte van de stick

Verwijderd

Kan je misschien behalve de formatering (waar het dus duidelijk niet aan ligt), het merk/type/grootte geheugen van de MP3 spelers die het wel en niet doen opgeven.. ? Lijkt mij dat het nl. meer met merk/type/firmware heeft te maken....

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

zijn er soms 2 USB 1.1 en 2 USB 2.0?

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.

Ik heb een Typhoon USB 2.0 (doet het niet). 120MB
Ik heb geprobeerd een Medion USB 2.0 (doet het wel). 256MB
Ik heb geprobeerd een oudere 56MB USB 1.1stick. Doet het wel.
En recent gekochte van mijn dochter 256MB USB 2.0 welke niet gezien werd. Het merk weet ik niet meer, maar deze is gekocht bij Mycom.

Geeft dit wat meer info?

• JEV
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-09 13:54

JEV

Verwijderd schreef op zondag 27 november 2005 @ 10:06:
Bedankt voor de reacties.

Ik heb een Typhoon USB 2.0 (doet het niet). 120MB
Ik heb geprobeerd een Medion USB 2.0 (doet het wel). 256MB
Ik heb geprobeerd een oudere 56MB USB 1.1stick. Doet het wel.
En recent gekochte van mijn dochter 256MB USB 2.0 welke niet gezien werd. Het merk weet ik niet meer, maar deze is gekocht bij Mycom.

Geeft dit wat meer info?
Misschien is die dvd speler usb poort gelimiteerd aan de grote van de usb stick. :r
Zoals je ziet nl. doen de grote sticks (256 MB) het niet en de kleinere (56 MB en 120 MB) (P.s. heb trouwens nog nooit van die maten gehoord :? ) het wel.
Wat je zou kunnen proberen is om op die 2 grote sticks 2 partities te maken. (ik weet alleen niet of dat kan.

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-12 06:35
Voeg er maar aan toe:
  • Kingston Datatravler 512MB USB 2.0 NIET
  • Qmotion 1024MB USB 2.0 soms wel soms niet (erg vreemd)
  • Xiron Mp3 speler 512MB USB 2.0 NIET
  • Xiron Mp3 speler 128MB USB 1.1 wel
(me buurman heeft hetzelfde probleem)

Verwijderd

Topicstarter
Cave_Boy schreef op zondag 27 november 2005 @ 10:13:
Voeg er maar aan toe:
  • Kingston Datatravler 512MB USB 2.0 NIET
  • Qmotion 1024MB USB 2.0 soms wel soms niet (erg vreemd)
  • Xiron Mp3 speler 512MB USB 2.0 NIET
  • Xiron Mp3 speler 128MB USB 1.1 wel
(me buurman heeft hetzelfde probleem)
Ik heb het over de Lifetec LT80796 welke enige weken geleden bij de ALDI was.
Jij ook?

En die van FrankNiejenhuis ?

Nog meer mensen met dit probleem of (misschien) een oplossing?

Groet
Gerard

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:54
Mijne is de DVD Speler van laatst, 2 week geleden

Ik heb al wel gelezen hier op GoT dat een externe HD soms wel wordt herkend, soms niet

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:43
JEV schreef op zondag 27 november 2005 @ 10:12:
[...]

Misschien is die dvd speler usb poort gelimiteerd aan de grote van de usb stick. :r
Zoals je ziet nl. doen de grote sticks (256 MB) het niet en de kleinere (56 MB en 120 MB) (P.s. heb trouwens nog nooit van die maten gehoord :? ) het wel.
Ik weet niet hoe jij leest, maar zoals ik lees werkt er één 256MB stick wel en de andere niet. Lijkt me geen formaat-limiet... :>

Misschien dat ik een open deur intrap: Maar ze worden (bv in winXP) toch wel direct herkend als usb mass-storage device? Het zijn geen rare sticks waar je extra drivers voor nodig hebt?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

ik denk dat de dvd speler zich gewoon niet aan de USB standaard houd maar dat de maker iets heeft geimplementeerd dat het soms wel en soms niet doet. Je kan terug naar de winkel ermee maar het heeft niets met je USB sticks te maken. De sticks zijn niet kapot en werken onder windows XP naar behoren.

Misschien levert je DVD speler te weinig stroom op de USB poort zodat sommige sticks die minder prik nodig hebben het wel doen en sommige sticks die meer prik nodig hebben het niet doen. Als dat zo is dan zal een externe HDD die gevoed wordt door de USB het niet doen en een externe HDD met eigen voeding het wel doen. Ik zou zeggen, probeer dat eens uit (als dat al mogelijk is, je moet wel de goede hardware in huis hebben natuurlijk en zo goedkoop zijn die dingen niet :+ )

Of je kan die USB aansluiting gewoon niet gebruiken. Zo te horen heb je er al genoeg op je computer zitten :)

MechWarrior || Monsters Game

• Xander
GambitRS schreef op zondag 27 november 2005 @ 10:56:
Misschien levert je DVD speler te weinig stroom op de USB poort zodat sommige sticks die minder prik nodig hebben het wel doen en sommige sticks die meer prik nodig hebben het niet doen. Als dat zo is dan zal een externe HDD die gevoed wordt door de USB het niet doen en een externe HDD met eigen voeding het wel doen. Ik zou zeggen, probeer dat eens uit (als dat al mogelijk is, je moet wel de goede hardware in huis hebben natuurlijk en zo goedkoop zijn die dingen niet :+ )
Interessante stelling... Als dat zo is zouden de nu-niet-werkende usb sticks wel werken wanneer je er een gevoed hubje tussenzet?

Of gaat een hubje - met 1 apparaat - sowieso niet werken? :P

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-12 10:54
Verwijderd schreef op zondag 27 november 2005 @ 09:33:
Van de 2 welke hij herkendt was er een FAT geformatteerd en de ander FAT32.
Van de 2 welke hij WEL herkendt was er een FAT geformatteerd en de ander FAT32.
:?
En hoe zit het met de sticks die NIET worden herkend door de DVD-speler? Hoe zijn die geformatteerd?

ach...in een volgend leven lach je er om!

• JEV
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-09 13:54

JEV

XanderH schreef op zondag 27 november 2005 @ 10:46:
[...]

Ik weet niet hoe jij leest, maar zoals ik lees werkt er één 256MB stick wel en de andere niet. Lijkt me geen formaat-limiet...

Misschien dat ik een open deur intrap: Maar ze worden (bv in winXP) toch wel direct herkend als usb mass-storage device? Het zijn geen rare sticks waar je extra drivers voor nodig hebt?
Oeps sorry te vroeg in de ochtend. ;)

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

• Xander
0siris schreef op zondag 27 november 2005 @ 11:06:
[...]

:?
En hoe zit het met de sticks die NIET worden herkend door de DVD-speler? Hoe zijn die geformatteerd?
...
Verwijderd schreef op zondag 27 november 2005 @ 09:33:
Van de 2 welke hij NIET herkend was er een FAT geformateerd en de ander FAT32.
Dus in het formatteren zit het niet :'(
Zo duidelijker? Moeilijk om over een typfoutje heen te lezen? :P

Hij heeft 4 sticks... a, b, c en d. 2 ervan doen het wel, 2 ervan doen het niet. A en B doen het, rara wat zou er met C en D zijn? :X Heb het vage vermoeden dat je daar zelfstandig uit had kunnen komen...

Verwijderd

Topicstarter
XanderH schreef op zondag 27 november 2005 @ 11:05:
[...]

Interessante stelling... Als dat zo is zouden de nu-niet-werkende usb sticks wel werken wanneer je er een gevoed hubje tussenzet?

Of gaat een hubje - met 1 apparaat - sowieso niet werken? :P
Opm Gerard:
1) Allereerst wil ik mijn excuses maken voor een stuk onduidelijkheid in de WEL/NIET
het moet inderdaad zijn zoals XanderH verduidelijkte.
Dus :"Van de 2 welke hij NIET herkend was er een FAT geformatteerd en de ander FAT32.
Dus in het formatteren zit het niet."

2) Alle 4 de sticks werken inderdaad correct op de PC (XP-prof en Home).

3) De vermelde 120MB USB stick moet inderdaad 128MB zijn.

Terug naar het item:
Heeft een van mijn collega bezitters Lifetec LT80796 (inderdaad 2weken geleden bij de Aldi) een hubje met externe voeding om deze interessante stelling te toetsen?

Bedankt
Gerard

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Ik weet dat sommige sticks niet altijd aan minimale USB stroomverbruik houden.
Sommigen verbruiken net iets meer waardoor ze niet meer te lezen zijn. Ze weigeren dan.
A-Merken lijken beter de werken door goede opbouw electronica.
Maar sticks zoals eentje uit Hema zijn niet goed ontworpen en weigeren hun werk. Bijvoorbeeld in de Apple non-powered hub. Goedkope sticks dus opletten....
Dus als je dvd speler geen powered hub heeft, heb je idd probleem.
Rechtsreeks in usb poort van pc zal meestal werken, omdat het powered is tot 500 mA.

Net als externe 2.5 inch hd. Velen kunnen gewoon op USB power werken zonder externe stroom, maar alleen als USB zelf goed power levert. Niet via de non-powered hub, dat zal meestal weigeren en haperen. En heel soms ook niet met powered hub. Dan kan je beter rechtsreeks op pc aansluiten.

Verwijderd

Topicstarter
MrDummy schreef op maandag 28 november 2005 @ 01:31:
Ik weet dat sommige sticks niet altijd aan minimale USB stroomverbruik houden.
Sommigen verbruiken net iets meer waardoor ze niet meer te lezen zijn. Ze weigeren dan.
A-Merken lijken beter de werken door goede opbouw electronica.
Maar sticks zoals eentje uit Hema zijn niet goed ontworpen en weigeren hun werk. Bijvoorbeeld in de Apple non-powered hub. Goedkope sticks dus opletten....
Dus als je dvd speler geen powered hub heeft, heb je idd probleem.
Rechtsreeks in usb poort van pc zal meestal werken, omdat het powered is tot 500 mA.

Net als externe 2.5 inch hd. Velen kunnen gewoon op USB power werken zonder externe stroom, maar alleen als USB zelf goed power levert. Niet via de non-powered hub, dat zal meestal weigeren en haperen. En heel soms ook niet met powered hub. Dan kan je beter rechtsreeks op pc aansluiten.
Bedankt
Mogelijk weer een stap verder.

Vraag:
1) Zijn er specificaties bekend omtrent het stroomverbruik van een USB stick.
Zo ja, wat is dan hoog en wat is laag.

2) Ik zal dus een nieuwe moten kopen. Is er iemand die me kan adviseren welke merken een laag stroomverbruik hebben?

Groet
Gerard
Pagina: 1