Over vooroordelen

Pagina: 1
Acties:

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05:22
Laatste tijd zie ik in mijn opzicht een soort algemene, door veel tweakers uitgesproken vooroordelen in het nieuws van de frontpage verschijnen. De context in dit: nieuws: Googles 'Click-to-Call' laat klant adverteerder gratis bellen topic, het stukje over - naar eigen zeggen - vind ik een goed voorbeeld.

Iedereen weet dat er veel onduidelijkheid is over googles beleid, al wordt er meer duidelijk... Dat er naar eigen zeggen staat vind ik nog tot daar aan toe, prima zelfs, maar dit is eigelijk gewoon het in twijfel brengen van een uitspraak.

Ik weet niet hoe jullie over denken, maar het is een beetje bedoeld als... "hou in de gaten dat..."

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Ik zie niet in waarom de toevoeging van "naar eigen zeggen" blijk van een vooroordeel is. Het is voor de objectiviteit juist noodzakelijk om in een tekst te laten blijken wat de bron is van de behandelde feiten of uitspraken. De lezer kan dan namelijk zelf bepalen hoeveel waarde hij hecht aan zo'n bewering, in plaats dat Tweakers.net voor hem de beslissing neemt om het als waarheid aan te nemen. Mijns insziens is een gezonde dosis scepsis beter dat het blind overnemen van alles wat een bedrijf zegt, en daar zullen maar weinig mensen bezwaar tegen maken. "Naar eigen zeggen" hoeft dus niet te betekenen dat we denken dat zulke uitspraken leugens zijn, maar wel dat we ze niet kunnen controleren.

Professioneel Hyves-weigeraar

• Inge Janse
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:58

Inge Janse

post-l33t

Ik ben het - als schrijver van het stuk in kwestie - volledig eens met de uitleg van Wouter. De enige nuttige toevoeging die ik nog kan maken, is dat de zin 'Wel slaat Google korte tijd het nummer op, dat zij gebruiken om de Click-to-Call-service te kunnen laten functioneren, controleren en evalueren.' veel meer (logische) weerstand op zou roepen. Ik zie nu al tig reacties voor me die inhoudelijk neerkomen op 'jaja, dat zal wel, ik geloof er niets van, redactie T.net!'.

ingejanse.nl: dingen die ik doe

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05:22
Als het zo is bedoeld dan ben ik het ook absoluut met jullie eens. De nadruk van "naar eigen zeggen" kwam bij mij over alsof het in een soort zware twijfel werd gebracht. :)

Toch bedankt voor de moeite ;)