Beste Tweakers,
Mijn huidige router in mijn netwerk heb ik vervangen door een pc-systeem met ClarkConnect-linux. Het systeem is echt super, en ik ben er zeer over te spreken.
Het systeem wat als router gebruikt wordt heeft de volgende specs:
- 500Mhz Celeron processor
- MSI moederbordje (typenummer weet ik zo niet), het is een mini-atx bordje
- 64Mb Sdram pc100 (dit wordt zsm uitgebreid naar 128Mb)
- 4GB Fujitsu-schijffie (meer als voldoende voor de taken die ie moet verwerken)
- 1x 10/100Mb netwerkkaartje voor WAN (Verbinding van 10/10Mbit)
- 1x 10/100Mb netwerkkaartje voor LAN
- ClarkConnect Home 3.2
Achter het LAN-kaartje hangt een 5-prt 10/100Mb switch zodat ik meerdere computers kan aansluiten.
Nu is het probleem dat de verbinding naar WAN als 100Mb/s wordt gezien door ClarkConnect, maar de verbinding met de switch (dus LAN) maar 10Mb/s.
Ook haal ik met een client-pc een magere snelheid van 2Mbit/s op internet (dit gaat dus via die ClarkConnect-server).
Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?
Mijn huidige router in mijn netwerk heb ik vervangen door een pc-systeem met ClarkConnect-linux. Het systeem is echt super, en ik ben er zeer over te spreken.
Het systeem wat als router gebruikt wordt heeft de volgende specs:
- 500Mhz Celeron processor
- MSI moederbordje (typenummer weet ik zo niet), het is een mini-atx bordje
- 64Mb Sdram pc100 (dit wordt zsm uitgebreid naar 128Mb)
- 4GB Fujitsu-schijffie (meer als voldoende voor de taken die ie moet verwerken)
- 1x 10/100Mb netwerkkaartje voor WAN (Verbinding van 10/10Mbit)
- 1x 10/100Mb netwerkkaartje voor LAN
- ClarkConnect Home 3.2
Achter het LAN-kaartje hangt een 5-prt 10/100Mb switch zodat ik meerdere computers kan aansluiten.
Nu is het probleem dat de verbinding naar WAN als 100Mb/s wordt gezien door ClarkConnect, maar de verbinding met de switch (dus LAN) maar 10Mb/s.
Ook haal ik met een client-pc een magere snelheid van 2Mbit/s op internet (dit gaat dus via die ClarkConnect-server).
Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?