Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Tele2 SMS plat ?

Pagina: 1
Acties:

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hopelijk dat er hier een nieuw topic voor gemaakt mag worden.
Sinds vrijdag avond komen al mijn SMS berichten die ik verstuur vanaf Tele2 (Telfort netwerk) gewoonweg niet aan :s
Ik krijg ook geen afleverrapport maar zie geen foutmelding.
Had zelfs bijna ruzie met mijn vriendin (zat op mijn antwoord te wachten en ik op dat van haar) |:(
Geprobeert met een Nokia 6020 en S.E. K750i

De klantenservice is zondag dicht :@ en ik vroeg me af ofdat dit een storing is van mijn abbo (ik kan wel SMS ontvangen, bellen en gebeld worden) of dat dit een (landelijk?) Tele2 of Telfort probleem is ?

Als SMS centrale gebruik ik +31640191919

• Egg
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-03-2021

Egg

In der Schweiz jah!

ik heb de laatste tijd ook dat mijn sms berichten werkelijk waar 4 uur later dan gepland aankomen ;/
(vodafone)

Ik denk dat mobiel nederland door de ideale infrastructuuromstandigheden in nederland een beetje op zijn kont ligt...
komt vanzelf goed/beter :P

MSI GX660R for the win!

• Madshark
  • Niet online
Ja die ervaring heb ik ook een paar keer gehad laatste maanden met Vodafone, soms uren te laat maar dan alleen naar KPN HI
Alleen deze keer zijn ze meer dan 24uur te laat :(

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:00

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Ga er vanuit dat het mobiele netwerk in Nederland op dit moment redelijk op zn gat kan liggen, ivm met de vele sneeuw etc. Grote kans namelijk dat er zeker een aantal masten uit gevallen is door de vele stroomstoringen. Die dingen draaien dan nu wel op generatoren ws, maar die hebben zeer waarschijnlijk niet genoeg power om de masten op volle kracht te laten werken. Daarnaast zorgt alle sneeuw op de masten natuurlijk ook niet voor betere verbindingen.

(grappig detail: bij koud weer is het bereik van mobiele telefonie beter )

• Madshark
  • Niet online
_Mystikal_ schreef op zondag 27 november 2005 @ 02:36:
Ga er vanuit dat het mobiele netwerk in Nederland op dit moment redelijk op zn gat kan liggen, ivm met de vele sneeuw etc. Grote kans namelijk dat er zeker een aantal masten uit gevallen is door de vele stroomstoringen. Die dingen draaien dan nu wel op generatoren ws, maar die hebben zeer waarschijnlijk niet genoeg power om de masten op volle kracht te laten werken. Daarnaast zorgt alle sneeuw op de masten natuurlijk ook niet voor betere verbindingen.

(grappig detail: bij koud weer is het bereik van mobiele telefonie beter )
Ja kan ik me indenken, maar SMS loopt toch via dezelfde BTS als spraak?
En met spraak is geen enkel probleem (goed bereik, kwaliteit goed).
Ik kan me ook moeilijk voorstellen dat er capaciteitsproblemen zijn, SMS is maar een paar bytes, terwijl spaak een stream van 9600bps(toch?) is.

Tevens, ik verzend me SMS vanuit Rijswijk naar mijn vriendin in Rotterdam, in deze regio hebben we nog steeds geen vlokje sneeuw gezien.
.

[ Voor 7% gewijzigd door Madshark op 27-11-2005 02:46 ]

• Egg
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-03-2021

Egg

In der Schweiz jah!

Madshark schreef op zondag 27 november 2005 @ 02:45:
[...]

Ja kan ik me indenken, maar SMS loopt toch via dezelfde BTS als spraak?
En met spraak is geen enkel probleem (goed bereik, kwaliteit goed).
Ik kan me ook moeilijk voorstellen dat er capaciteitsproblemen zijn, SMS is maar een paar bytes, terwijl spaak een stream van 9600bps(toch?) is.

Tevens, ik verzend me SMS vanuit Rijswijk naar mijn vriendin in Rotterdam, in deze regio hebben we nog steeds geen vlokje sneeuw gezien.
.
het gaat niet om het bereik en dergelijke...het gaat er gewoon om dat het netwerk zwaar overbelast is...
het is dus de vraag of het het doet of niet, niet om de kwaliteit van de dienst.
Audiologe bezigheden gaan altijd voor, dus worden de smsen door drukte ernstig vertraagt denk ik.

MSI GX660R for the win!

• Madshark
  • Niet online
Egg schreef op zondag 27 november 2005 @ 02:50:
[...]

het gaat niet om het bereik en dergelijke...het gaat er gewoon om dat het netwerk zwaar overbelast is...
het is dus de vraag of het het doet of niet, niet om de kwaliteit van de dienst.
Audiologe bezigheden gaan altijd voor, dus worden de smsen door drukte ernstig vertraagt denk ik.
Aha....

Nou het is inderdaad erg aan het rommelen daaro, ik krijg net een berichtje binnen wat mijn vriendin een week geleden aan mij gestuurd heeft (en ik toen ook al ontvangen had) :?
Pagina: 1