ASUS CT-479, power verkeert aangesloten, wat kapot?

Pagina: 1
Acties:

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Topicstarter
Okay, met het installeren van mijn nieuwe moederbord (Asus P4GD1) heb ik de power connector van de Asus CT-479 processor adapter verkeerd aangesloten. Geel op rood, rood op geel, etc. Nu is de vraag wat is er kapot? Is dit alleen de adapter zelf, of ook de Pentium M?

Het moederbord doet het prima, en ik heb het ook op mijn oude bord (P4C800-E Deluxe) getest, maar ik krijg geen boot meer. Power naar HD en videokaart doen het prima, en de moederborden starten met een P4 ook gewoon op.

Moet ik alleen een nieuwe adapter halen, of ook een nieuwe processor?

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11-2025
je verhaal is krom..

WTF is een processor adapter?
Bedoel je de fan aansluiting?

• Arioch
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-05 09:03

Arioch

<geek>

Maxxi schreef op zondag 27 november 2005 @ 02:01:
je verhaal is krom..

WTF is een processor adapter?
Nee hoor. Jouw research daarentegen...
Met de processor adapter bedoelt hij de Asus CT-479. Een convertor om socket-479 cpu's op socket-478 moederborden te plaatsen.

Wat er precies kapot is kun je maar op 1 manier met zekerheid te weten komen: uittesten.

Verwijderd

proc zal niet zo snel kapot zijn, althans daar ga ik niet van uit
denk dat ie hier wel tegen beveiligd is (die adapter)

zou het eerst maar is proberen met een nieuwe adapter,
maar ik vraag me af hoe dit ooit heeft kunnen gebeuren, zit toch niet voor niets een boekje bij..

• The Third Man
  • Laatst online: 12:33

The Third Man

The Third Jellyfish

Zo snel aan dat printje te zien is het een enkeltraps omzetter, die branden gewoon door als je 5 en 12V omwisselt. Echter het circuit loopt dan niet dus ik denk dat de proc het niet eens gemerkt heeft. Adapter omwisselen dus. Volgende keer beter opletten (of ben je ook zo'n type dat vrolijk benzine in z'n dieseltank gooit?)... ;)

• tHe_BiNk
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Topicstarter
Thanks, zal een nieuwe adapter aanschaffen.

Als je een andere cooler gebruikt, dan moet je de pootjes ombuigen, waardoor je dus ook de power connector andersom kunt aansluiten, omdat het lipje er niet meer voorzorgt dat het maar op 1 manier kan.

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

Pagina: 1