Deployen Webservice op Websphere vragen.

Pagina: 1
Acties:

• ronaldmathies
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb een simpele webservice gemaakt met als doel om eens te kijken in hoevere de code hetzelfde blijft als ik op verschillende applicationservers ga deployen.

De webservice is op basis van een Session Bean (EJB 2.1) en is niks anders als een simpele adres boek (geen database communicatie, de data zit hard geprogrammeerd, het gaat er tenslotte om om te kijken wat er komt kijken bij het deployen op andere omgevingen).

Ik heb de webservice inmiddels geslaagt gedeployed op de volgende applicatie servers:

JBoss 4.0.3
Sun Application Server PE 8
BEA Weblogic Server 9.0
Jonas 4.6.2
Oracle OC4J 10g (Developer preview 4)

Op alle werkt het perfect behalve dat er bij Jonas en Weblogic een klein probleempje inzit met Exception handling (custom exception). Maar dit vindt ik nog niet belangrijk.

Nu heb ik bij weblogic wat problemen.
Ik krijg de webservice wel gedeployed (hij zegt tenminste dat alles gelukt is) maar ik heb geen idee of hij het ook doet want ik weet niet hoe ik kan achterhalen wat mijn endpoint URI is.

Ik heb bij de webservice de volgende deployment descriptors voor Websphere (versie 6):

ibm-webservices-bnd.xmi
ibm-webservices-ext.xmi
ibm-ejb-jar-bnd.xmi
ibm-ejb-jar-ext.xmi

Nu mijn vragen:

1. Is het verplicht bij Websphere (versie 6) om een web applicatie te hebben om het geheel aan de praat te krijgen, ik heb met de utility endptEnabler.bat deze gegenereerd, hij depoyed het dan nogsteeds maar wat ik dan moet doen snap ik nogsteeds niet.
2. Hoe kan ik zien dat het allemaal gedeployed is?
3. Is het mogelijk (bijna dezelfde vraag als 1) om alleen met een Session Bean een webservice te maken?
4. Zijn er mensen die ergens goede tutorials weten waar een webservice voor Websphere gemaakt wordt?

Als mensen de programmatuur willen hebben om eventueel te kijken wat er niet goed gaat dan wil ik deze best ergens neerzetten, ik weet alleen niet waar ik dit kan plaatsen want ik heb niet ergens een homepage ofzo waar ik dit kan plaatsen (wil het anders wel mailen).

Ik ben nu al dagen door de doucmentatie van Websphere aan het zoeken wat ik allemaal moet doen maar alle documentatie gaat ervanuit dan je de IDE van IBM zelf gebruikt. En dat doe ik niet, ik gebruik Eclipse i.c.m. MyEclipse.

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

• misfire
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-10-2024
1. Nee.
2. In de admin console, daar kun je je Enterprise application opzoeken, en valideren dat de applicatie correct is deployed. In de logs wordt dit ook vermeld.
3. Ja.
4. Zie http://www-128.ibm.com/developerworks/webservices/. Ik denk dat deze RedBook vooral nuttig voor je is.

• ronaldmathies
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Punt 2 had ik al gedaan, en hier was alles goed. Hoe kan ik achterhalen wat mijn Service Endpoint is. Ik kan namelijk via hetzelfde scherm wel een SOAP endpoint opgeven, alleen als ik deze probeer dan krijg ik een connection denied.

Ik zal de RedBook eens bekijken.

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line