Het is al geruime tijd in trent in de HK om in topics over algemene zaken gaan en niet grappig bedoelt zijn de '[serieus]'-tag in de titel te zetten. Deze topics kenmerken zich vaak door het feit dat ze eigenlijk ook wel in SG hadden gepast, maar dat de topicstarter om verscheidene redenen toch voor de HK kiest. Bij relatieproblemen is bijvoorbeeld de beslotenheid van de HK een veelgenoemde reden.
Buiten dat ik dergelijke tags foeilelijk vind, vind ik het vooral irritant dat ze blijkbaar nodig zijn, omdat anders verschillende mensen vervelend gaan reageren. Nu speelt dit al geruime tijd, maar zojuist kwam ik weer een nieuw dieptepunt tegen:
Ik weet dat het moeilijk is om een grens te stellen wat grappig is en niet en om het beleid daarop aan te passen, maar gevallen zoals hierboven mag naar mijn mening best wat aan gedaan worden. Het helpt in ieder geval niet mee aan de goede sfeer in een topic. Wanneer er tegen opgetreden wordt, is meteen de serieus-tag overbodig geworden en kunnen we daar ook vanaf. Hoe staan jullie hiertegenover?
Buiten dat ik dergelijke tags foeilelijk vind, vind ik het vooral irritant dat ze blijkbaar nodig zijn, omdat anders verschillende mensen vervelend gaan reageren. Nu speelt dit al geruime tijd, maar zojuist kwam ik weer een nieuw dieptepunt tegen:
Nu is het sowieso al zo dat neplinkjes zo 2002 zijn, maar ik kan me voorstellen dat je die 'grap' voor de 1000ste keer wilt maken in een melig en flauw blaattopic. Echter, in dit geval is het simpelweg ongepast en irritant.
Ik weet dat het moeilijk is om een grens te stellen wat grappig is en niet en om het beleid daarop aan te passen, maar gevallen zoals hierboven mag naar mijn mening best wat aan gedaan worden. Het helpt in ieder geval niet mee aan de goede sfeer in een topic. Wanneer er tegen opgetreden wordt, is meteen de serieus-tag overbodig geworden en kunnen we daar ook vanaf. Hoe staan jullie hiertegenover?
[ Voor 5% gewijzigd door sdomburg op 27-11-2005 00:12 ]