[Showcase] Spaarndam

Pagina: 1
Acties:
  • 183 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-09 14:17
Vanmiddag een klein rondje rond Spaarndam gereden en wat landschappen vast gelegd. Helaas betrok ik redelijk snel waardoor ik niet enorm veel heb kunnen schieten.

Allen klikbaar naar 800 breed/hoog.

1
Afbeeldingslocatie: http://photo.shoq.com/images/private//051126-spaarndam-01-got.jpg

2
Afbeeldingslocatie: http://photo.shoq.com/images/private//051126-spaarndam-02-got.jpg

3
Afbeeldingslocatie: http://photo.shoq.com/images/private//051126-spaarndam-03-got.jpg

4
Afbeeldingslocatie: http://photo.shoq.com/images/private//051126-spaarndam-05-got.jpg

5
Afbeeldingslocatie: http://photo.shoq.com/images/private//051126-spaarndam-06-got.jpg

6
Afbeeldingslocatie: http://photo.shoq.com/images/private//051126-spaarndam-07-got.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door Jasper op 29-11-2005 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie serie, mijn complimenten :)

Er is duidelijk nagedacht over de compositie. Het enige dat ik er op aan te merken heb is dat ze naar mijn smaak net ietsjes te grauw zijn (met 3 dan weer als uitzondering). Wat je hieraan nog eventueel zou kunnen doen moet je eerlijk gezegd niet aan mij vragen, ik ben niet zo'n fotosoep held.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2005 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gianada
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05-2007
Zeer mooie composities. Soms is die grauwheid wel mooi, maar steekt ook snel tegen :)

gianada

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:50
Mag ik vragen wat je precies hebt gesoeped aan de foto's?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rimave schreef op zondag 27 november 2005 @ 01:16:
Mag ik vragen wat je precies hebt gesoeped aan de foto's?
volgens mij heel wat, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
Mooie foto's

Wat me opvalt is dat op al je foto's de horizon scheef staat. :7 Kleuren zijn lekker. Wat voor cam is dit geweest? En welke soepbewerkingen zijn er overheen gegaan. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
Thanks.

Skin: De grauwheid was redelijk 'dankzij' het weer. De zon was soms enkele seconden aanwezig om zich daarna weer snel te verstoppen :)

Stinger666: Volgens mij moet je eens recht op je stoel gaan zitten ;) Okay, nummer 3 is inderdaad op enkele pixels na niet recht.

De foto's zijn bewerkt van RAW naar JPEG in RawShooter Premium. Daarna zijn de luchten middels een gradient selectie met levels bewerkt. Daarna enkel resize, USM en een bordertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heerlijk Hollands, vooral 2. Voor de rest; goede composities, mooie kleuren, misschien iet wat te 'bruin' maar erg goed voor de rest! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, dat antwoord had ik wel verwacht, blame it on the weather :P

Je hebt natuurlijk gelijk maar volgens mij kun je ondanks dit feit wel, mits je dit wilt natuurlijk, de grauwheid iets afzwakken in photoshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Jasper schreef op zondag 27 november 2005 @ 10:03:
Thanks.

Skin: De grauwheid was redelijk 'dankzij' het weer. De zon was soms enkele seconden aanwezig om zich daarna weer snel te verstoppen :)

Stinger666: Volgens mij moet je eens recht op je stoel gaan zitten ;) Okay, nummer 3 is inderdaad op enkele pixels na niet recht.

De foto's zijn bewerkt van RAW naar JPEG in RawShooter Premium. Daarna zijn de luchten middels een gradient selectie met levels bewerkt. Daarna enkel resize, USM en een bordertje.
Okey okey, het was al laat, maar ik zie toch een soort van bolling in je foto's, vooral op de rechte lijnen? Wat voor cam met wat voor lens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
Jasper schreef op zondag 27 november 2005 @ 10:03:

Oja, er zat ook nog een grad. ND voor mijn lens.
Stinger666 schreef op zondag 27 november 2005 @ 14:33:
[...]
Okey okey, het was al laat, maar ik zie toch een soort van bolling in je foto's, vooral op de rechte lijnen? Wat voor cam met wat voor lens?
300D met de Tokina 12-24 er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Jasper schreef op zondag 27 november 2005 @ 15:26:
[...]

Oja, er zat ook nog een grad. ND voor mijn lens.

[...]

300D met de Tokina 12-24 er op.
Dat verklaard een hoop ;) Wel enige verstoring op het wijde gedeelte, maar nevertheless mooie pics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
Thanks Stinger666.

Startpost is aangepast met kleinere versies op Zoeff blij te maken.. uuuh.. aan de policy te voldoen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raegin
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 12:34
Alle plaatjes linken door naar de eerste foto ;)

mooie foto's btw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
Doh! Aangepast en thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:48
Erg mooi, maar ergens zijn de kleuren wat uit balans, soms ietwat te overheersend geel. Dat is eigenlijk het enige dat er schort, verder zijn ze gewoon erg mooi.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De luchten zijn prachtig, het water daardoor vaak ook, maar de kleur van het gras met name is vreemd. Ik kan het niet precies plaatsen, maar het komt niet natuurgetrouw over. Qua compositie weer top Jasper, ga zo door :)

Je moet mij eens de fijne kneepjes landschapsfotografie leren :+ Totaal geen gevoel voor, ik doe meer met mensen tot nu toe :)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2005 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:22

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 22:13:
De luchten zijn prachtig, het water daardoor vaak ook, maar de kleur van het gras met name is vreemd. Ik kan het niet precies plaatsen, maar het komt niet natuurgetrouw over. Qua compositie weer top Jasper, ga zo door :)

Je moet mij eens de fijne kneepjes landschapsfotografie leren :+ Totaal geen gevoel voor, ik doe meer met mensen tot nu toe :)
* MartijnGizmo meldt zich!

Tijd voor een landschaps-meet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:38

Zoefff

❤ 

Jasper schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 20:26:
Thanks Stinger666.

Startpost is aangepast met kleinere versies op Zoeff blij te maken.. uuuh.. aan de policy te voldoen ;)
Je weet toch dat ik geil op klikbare plaatjes van maximaal 600px breed? ;)

Bedankt :P

Altijd leuk om jou foto's te zien omdat ze vaak in de buurt van Haarlem genomen zijn. Weiland-shots zien er erg goed uit, lekker helder en contrastrijk. Vind het zelf altijd lastig om zoiets er goed op te zetten, vaak word het allemaal wat grauw en duf, maar dat heb jij wel kunnen omzeilen :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:39

MBV

Heb je nr3 ook in 1400x1050, of iets in die buurt? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MBV schreef op donderdag 01 december 2005 @ 00:23: