Heb ik wel hardware decoding? Blijkt niet uit CPU-grafiek

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• fuzzyduck
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:17
Hoi,

Ik heb onlangs mijn Geforce FX5200 graka in mijn mediacenter 2005 vervangen door mijn oude Radeon 9700np. Nou weet ik niet of ik bij mijn FX5200 hardware acceleration decoding had. Maar ik gebruikte Purevideo decoder van Nvidia.

Nu dacht ik dus: ik stop de 9700 erin voor meer hardwaredecoding zodat de CPU wat meer ontlast wordt. Ik heb verschillende decoders gebruikt en de Powerdvd en de Nvidia geven rond de 60-70% cpu belasting(oude 2ghz). WinDVD geeft 70+, dus die wilde ik niet.

Nu heb ik bij de PowerDVD opties zowel Hardware decoding aan-, als uitgevinkt gehad en volgens de Taakbeheergrafiek heb ik bij beide gewoon 60-70% belasting.

Wat zijn de settings voor hardwaredecoding? Volgens mij werkt dat voor geen r**t.

En welke decoder kan ik het best gebruiken bij mijn Radeon 9700np, alleen gekeken naar CPU ontlasting en niet beeldkwaliteit?

Thx alvast!

• fuzzyduck
***schopje***

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Volgens mij heeft ATi ook een DVD speler programma, probeer die eens.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• fuzzyduck
Ja ik weet het, alleen als ik die wil downloaden vraagt ie een orginele cd van ati en die heb ik er nooit bij gekregen. Ik kom niet door die check.
iemand een idee?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:11

voodooless

Sound is no voodoo!

Mag ik vragen wat voor een CPU je hebt als je voor dvd 60~70+% cpu nodig hebt? Dat heb in zelfs met 1080P content niet eens nodig (zonder hardware decoding).

[ Voor 34% gewijzigd door voodooless op 30-11-2005 15:50 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• fuzzyduck
sorry, ik ben niet helemaal duidelijk geweest. Het gaat om TV kijken met MCE 2005.
DVD kijken gaat prima

• fuzzyduck
***schop***

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Opnieuw, wat voor processor heb je?

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• fuzzyduck
2ghz P4
Pagina: 1