Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-11 16:37
Ik ben benieuwd of hier mensen zijn die ervaring hebben met de aankoop van een PDA in de VS. Maakt dit veel uit qua prijs?
Dit opzoeken via internet is vrij lastig, aangezien je dan veel internetshops krijgt welke geen echte winkel hebben. Zit er daarnaast ook eventueel nog een prijsverschil op de soort PDA?
Ik hoop dat er mensen zijn die mij hier een duidelijk antwoord op kunnen geven. Overigens ben ik op zoek naar PDA voor navigatie, met bluetooth en wlan, zonder ingebouwde GPS. Ik praat dus niet over het nieuwste van het nieuwste.
Alvast bedankt :)

[ Voor 4% gewijzigd door Spiller op 27-11-2005 03:25 ]

Ioniq 5 P45

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-11 20:42
Tsja, je zit met bestellingen uit de VS altijd met verzendkosten en (nog veel duurder vaak) douane-kosten. Tenzij de shop je het pakketje als 'gift' wil opsturen, maar dat doen ze niet altijd :) Daarnaast ben je met garantie de pineut mocht er wat kapot gaan.... denk daar goed over na voordat je in de VS gaat bestellen.

• Spiller
MisterData schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 23:05:
Tsja, je zit met bestellingen uit de VS altijd met verzendkosten en (nog veel duurder vaak) douane-kosten. Tenzij de shop je het pakketje als 'gift' wil opsturen, maar dat doen ze niet altijd :) Daarnaast ben je met garantie de pineut mocht er wat kapot gaan.... denk daar goed over na voordat je in de VS gaat bestellen.
Ik ben niet duidelijk geweest zie ik. Ik bedoel de daadwerkelijke aankoop in een winkel in de VS.

Ioniq 5 P45

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Vaak zijn dat soort dingen goedkoper in de VS, omdat er minder belasting over geheven wordt (geloof ik) Ook heb je het voordeel dat de dollar laag staat. Mocht je een keer in de VS komen dan heeft het volgens mij zeker wel zin om voor de prijs daar een PDA te kopen. Hoe het met de garantie zit lijkt me een probleem, je zou moeten kijken of er internationale garantie gegeven wordt.

Mn pa is vaak in de VS geweest, dus daar baseer ik dit op.

• Spiller
RoD schreef op zondag 27 november 2005 @ 18:28:
Vaak zijn dat soort dingen goedkoper in de VS, omdat er minder belasting over geheven wordt (geloof ik) Ook heb je het voordeel dat de dollar laag staat. Mocht je een keer in de VS komen dan heeft het volgens mij zeker wel zin om voor de prijs daar een PDA te kopen. Hoe het met de garantie zit lijkt me een probleem, je zou moeten kijken of er internationale garantie gegeven wordt.

Mn pa is vaak in de VS geweest, dus daar baseer ik dit op.
Klinkt goed :) Ik ga met kerst naar San Francisco, vandaar :) Garantie lijk me toch opzich geen probleem, aangezien overal gewoon fabrieksgarantie op zit. RMA aanvragen als dat nodig is en je krijgt een nieuwe thuisgestuurd...

Ioniq 5 P45

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Er zijn nogal wat artikelen die je dan dus RMA mag sturen naar de VS, als je al RMA mag sturen. Vooral fototoestellen zijn berucht hiermee, een camera gekocht in de VS en je wilt garantie claimen in Europa? Jammer, dat gaat je niet lukken.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• Spiller
Maar een camera is heel wat fragieler dan een pda lijkt mij... Iemand nog meer ideeën?

Ioniq 5 P45

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dat is zo, maar ik denk niet dat je je PDA op wilt gaan sturen naar de VS. Mocht er onderweg iets misgaan dan ben je behoorlijk de lul, en het duur tijden voordat een RMA afgehandeld is als je em naar de VS moet sturen. En vergeet ook de verzendkosten niet.

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Van Palm weet ik toevallig dat ze servicepunten over de hele wereld hebben. Je stuurt hem naar een servicepunt in Nederland, zij sturen hem voor je door (in mijn geval naar Engeland). Binnen een week had ik hem (of een ander exemplaar) weer terug.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:48

Barrycade

Through the...

Vreemd genoeg kopen die Amerikanen het vaak bij de "Super". Een grote speler is bv Walmart.com
of Bestbuy.com.

Daar (walmart) hebben ze alleen PalmOne PDA's qua prijs moet je blijkbaar rekenen op Euro=Dollar. (concludeerd ik na bezoek van hun site en pricewatch). Dat kan trouwens zonder TAX zijn. En de Tax is afhankelijk van de staat waarin je koopt. En die kan oplopen tot zo'n 17%.

Ik weet niet of je op bezoek gaat bij familie in SF? Anders zou je hun bij een online winkel wat kunnen laten bestellen. Hoef je ook niet winkels af te struinen.

• Spiller
littlejoannes schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 08:02:
Vreemd genoeg kopen die Amerikanen het vaak bij de "Super". Een grote speler is bv Walmart.com
of Bestbuy.com.

Daar (walmart) hebben ze alleen PalmOne PDA's qua prijs moet je blijkbaar rekenen op Euro=Dollar. (concludeerd ik na bezoek van hun site en pricewatch). Dat kan trouwens zonder TAX zijn. En de Tax is afhankelijk van de staat waarin je koopt. En die kan oplopen tot zo'n 17%.

Ik weet niet of je op bezoek gaat bij familie in SF? Anders zou je hun bij een online winkel wat kunnen laten bestellen. Hoef je ook niet winkels af te struinen.
Helaas heb ik niet de mogelijkheid om daar op internet te bestellen, daarom heb ik vrij weinig aan een prijsindicatie van een webshop. Alhoewel Walmart ook normale winkels heeft. Zouden die prijzen dan nog gelijk aan elkaar zijn (website <-> winkel).

Ioniq 5 P45

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Wellicht kun je in internationale forums zoals Brighthand en Palminfocenter vragen hoe de prijzen in de reguliere winkels liggen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1