Demo's - zijn ze nog te vinden? *

Pagina: 1
Acties:

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08 09:58

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Ik zat net een beetje ste spelen met een Amiga en wat demo's. Toen dacht ik bij mezelf... dat hebben we al lang niet meer gehad...

Weet niet of ik al te oud ben maar zo tussen 1985 en 1995 waren er van die leuke demo's (en daarmee bedoel ik geen spellen). Toen waren deze er om te laten zien wat een computer kan. Zag nog enkele bij ati, maar deze zijn commercieel. In de tijd van de Amiga waren er particulieren of zoals ze het nu noemen (nerds) die wat demos gemaakt hebben. Ik denk b.v. aan burglar of budbrain demos. Ik heb zelfs demo's met muziek van 2 unlimited (voor die die dat niet kennen dat was een miziek groep begin jaren '90).

Ik begin deze demo's te missen. Warom worden dit soord demo's niet meer gemaakt, of ben ik te stom om deze te vinden??¿¿ What ever!¡

Nou ik ga nog wat demo's doenloaden op www.back2roots.org ....

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• Nevie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-07 13:25
Ik heb er eelijk gezegd nog nooit van gehoord... Maar dat komt waarschijnlijk doordat ik in 1985 pas 1 pas :)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

www.theproduct.de blijf ik toch nog een van de beste vinden. (zeker hun 64K demos, die zijn werkelijk verbluffend).

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Bestaat echt nog wel hoor, misshcien in een wat andere vorm, maar ok. Kijk voor de lol es op www.scene.org daar kan je veel vinden.

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Huh... Magyar scene does it better. The results and releases of Function have arrived. LOL

Hongarije aan de front.. what ever...

Hmmmm en Lindsay ook al... Zal die site eens bekijken.

@ Nevie, Toen was ik 7 en heb alles meegemaakt C64, C128, Atari, Amiga... damn was dat een leuke tijd. Alles was nog open. Toen was het nog niet zo dat 90% van de gebruikers bij een systeem zaten, zoals nu.

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-07 10:53

Digistorm

demo scener

Assembly 2005 had wel een aantal goede releases. Het niveau is wel ongelofelijk gedaald sinds 1995. Jammer, maar helaas. Ik hou nog steeds een oude DOS bak in leven om die oude demo's niet te hoeven missen :P

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
DiGiSTORM_ schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 23:18:
Assembly 2005 had wel een aantal goede releases. Het niveau is wel ongelofelijk gedaald sinds 1995. Jammer, maar helaas. Ik hou nog steeds een oude DOS bak in leven om die oude demo's niet te hoeven missen :P
Darom heb ik ook nog steeds en Amiga staan. Sorry maar Amiga was toen echt beter met dat zoord dingen.

En de spelletjes van toen spreken mij ook nog steeds aan. Warom zijn er geen avontuurspellen meer zoals, Zak McKraken en The Secret of Monkey Island?

Verwijderd

Roman schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 23:22:
[...]

n de spelletjes van toen spreken mij ook nog steeds aan. Warom zijn er geen avontuurspellen meer zoals, Zak McKraken en The Secret of Monkey Island?
omdat gamecompanies worden opgeslokt door de grote vissen(zoals EA) waardoor men meer richt op de graphic-whoring jonge consument die niet eens doorhebben dat het om gameplay draait en niet om mooie plaatjes.

ach de good old days zullen altijd in het verleden blijven. ik mis die intros van die rip en crack groepen voor C64 games.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Roman schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 22:58:
Weet niet of ik al te oud ben maar zo tussen 1985 en 1995 waren er van die leuke demo's (en daarmee bedoel ik geen spellen). Toen waren deze er om te laten zien wat een computer kan.
Volgens mij hebben de demo makers zich de laatste jaren op webdesign gestort. Het web is toch de plek geworden waar je kunt laten zien wat voor leuke grafische dingetjes je kunt maken.

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 23:39:
[...]

omdat gamecompanies worden opgeslokt door de grote vissen(zoals EA) waardoor men meer richt op de graphic-whoring jonge consument die niet eens doorhebben dat het om gameplay draait en niet om mooie plaatjes.

ach de good old days zullen altijd in het verleden blijven. ik mis die intros van die rip en crack groepen voor C64 games.
Ja die leuke intros die vaak leuker waren dan het spel zelf. Lekker met die hakende muziek.

En command and conquer is niet meer dat wat het was.. sorry moest ik ff kwijkt omdat je begon over EA.

Ik vind het jammer dat commodore c.q. Amiga toen niet doorgegaan is met de ontwikkeling. Ik denk dat hun het makkelijk met Bill op hadden kunnen nemen. Ze waren toen veel verder dan microsoft en ik denk zelfs verder dan Apple. (heb gehoord dat commodore bankroet gegaan is aan de Amiga CD32, die ze niet op de VS markt mochten dumpen omdat ze bij de VS nog schulden hadden, of dat klopt weet ik niet, is maar een gerucht)

Heb op back2theroots nog wel leuke win32 demo's gevonden. Alleen die hakken een beetje op die gare amd procesor met de 9700Pro kaart. Er gaat toch niets boven een Motorola 86040....

[ Voor 21% gewijzigd door Roman op 26-11-2005 23:54 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik pas je topictitel nog even aan; wees de volgende keer ook zo verstandig om er eentje te bedenken in een taal die je wel goed beheerst :) Verder is GoT nog altijd een Nederlands forum

Where did the demo's gone??? > Demo's - zijn ze nog te vinden? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:02
Hier kan je ook een flink aantal scene demos binnenhalen

http://www.pouet.net/

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• Tweakod3x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08 12:51
op Campzone is er ieder jaar nog een Demozone. Hier worden demo's geschreven op meerdere platformen ( ook XboX enzo) Zeer interessant om naar te kijken...

http://www.demozone.nl/index2.php

Proud owner of the [CBJ]Lanhok!

Pagina: 1