Toon posts:

LAN zorgt voor CRC errors

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
He lui,

ik heb sinds een tijdje een netwerkje thuis bestaande uit twee Realtek 8029 PCI gebaseerde kaartjes. De ene kaart is al vrij oud (4-5 jaar geleden bij Escom) en de ander relatief nieuw (paar maandjes geleden bij Mycom). Ze zijn heel simpel verbonden met een stuk BNC kabel. Nu is er een heel irritant probleem, namelijk dat archieven en andere "ingepakte" bestanden altijd verneukt worden op het netwerk. Als ik een .ZIP van de ene PC naar de andere kopieër, komt er bijna altijd een CRC fout in. Ook als ik over het LAN een ZIP of RARtje test, geeft hij 4 van de 5 keer een CRC error. Het is zo erg dat ik een op de ene computer gedownloade ZIP file met diskettes moet overzetten, anders raakt-ie altijd verneukt. Ik heb al de nieuwte drivers enz. geinstalleerd. Heeft een nieuwe NIC kopen zin? Is het waarschijnlijk dat een van de twee kaarten gebrekt is?

• mossel
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Doe eens een ping van de ene compu naar de andere, raken er paketjes data kwijt?
C:\WINDOWS\Desktop>ping 192.168.0.1

Pingen naar 192.168.0.1 met 32 byte gegevens:

Antwoord van 192.168.0.1: bytes=32 time=3ms TTL=32
Antwoord van 192.168.0.1: bytes=32 time=2ms TTL=32
Antwoord van 192.168.0.1: bytes=32 time=6ms TTL=32
Antwoord van 192.168.0.1: bytes=32 time=2ms TTL=32

Pingstatistieken voor 192.168.0.1:
Packets: verzonden = 4, ontvangen = 4, kwijtgeraakt = 0 (0% verlies),
Retourtijd bij benadering in milliseconden:
Minimum = 2ms, Maximum = 6ms, Gemiddeld = 3ms

Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet. [q]Bassie[/q]

Verwijderd

Je zegt dat ze heel simpel verbonden zijn met een stuk BNC kabel. Zitten er aan het eind vande BNC kabel wel T-stukken met terminators? Anders krijg je kabelreflectie met de meest wazige fouten (zoals CRC errors?)

Verder moeten allerlei netwerkkaartjes gewoon met elkaar kunnen babbelen, tenzij er een kaartje defect is.

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Dit heb ik ook ooit gehad met 2 realtek kaartjes (toevallig ook eentje van Escom :) ).

De oplossing was gewoon nieuwe drivers installeren.. (wat jij al geprobeerd hebt ... :( )
Het bleek toen aan de standaard drivers van win95 of win98(niet-se) te liggen, ik weet niet meer welke versie precies.

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23-08 15:48
Op donderdag 18 januari 2001 23:15 schreef TheJaggy het volgende:
Je zegt dat ze heel simpel verbonden zijn met een stuk BNC kabel. Zitten er aan het eind vande BNC kabel wel T-stukken met terminators? Anders krijg je kabelreflectie met de meest wazige fouten (zoals CRC errors?)

Verder moeten allerlei netwerkkaartjes gewoon met elkaar kunnen babbelen, tenzij er een kaartje defect is.
Dat is absolute onzin. Als je BNC gelijk op de kaarten aansluit dus zonder T-stukje, dan werkt het netwerk gewoon NIET. Het kan niet dat het een beetje werkt, het werkt dan gewoon NIET...:)

• OldButNotSoWise
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-02 01:07

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Op donderdag 18 januari 2001 23:50 schreef Martijn het volgende:

[..]
Dat is absolute onzin. Als je BNC gelijk op de kaarten aansluit dus zonder T-stukje, dan werkt het netwerk gewoon NIET. Het kan niet dat het een beetje werkt, het werkt dan gewoon NIET...:)
Dus wel he! als je kabel maar lang genoeg is, oke je komt om van de shit maar zeker kleine pakketjes komen relatief nog best vaak aan indien er weinig nodes zijn.

Verwijderd

Is een can de twwe computers overklokt...? hadden we hier een probleem, als we iets minder overklokten ging het een stuk beter.

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23-08 15:48
Op vrijdag 19 januari 2001 00:12 schreef HBM het volgende:

[..]
Dus wel he! als je kabel maar lang genoeg is, oke je komt om van de shit maar zeker kleine pakketjes komen relatief nog best vaak aan indien er weinig nodes zijn.
Ja, OK, maar ik bedoel dat het netwerkt NOOIT zal werken als je de BNC kabel gelijk op de kaart zet, dus zonder T-stukje...

Verwijderd

Vaak worden crs' gegenereerd door een defecte NIC....

• mossel
  • Niet online
Hallo, wakker worden! Komen die paketjes met een ping nu gewoon aan of niet?
Probeer er anders eens een crosscable tussen te gooien, mischien is dan je probleem verholpen aangezien je netwerkkaarten goed schijnen te functioneren.

Verwijderd

1 van de 2 NICs was 5 jr oud of zo had ik begrepen? dan heeft een crosscable (die zijn er toch alleen maar voor utp) geen zin lijkt mij.. een utp nic van 4 jr oud..?
8-)

• Erikdevries
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-04 21:04
Zet de kaarten beide op half duplex. Ik had vroeger hetzelfde probleem, zette beide kaarten op half duplex en nooit meer problemen gehad. Mocht je die optie nergens vinden dan moet je de nieuwe drivers van Realtek downloaden, daar kan je het wel mee instellen.

Hoop dat het werkt

Groeten Erik

• mossel
  • Niet online
Op vrijdag 19 januari 2001 20:40 schreef rhand0z het volgende:
1 van de 2 NICs was 5 jr oud of zo had ik begrepen? dan heeft een crosscable (die zijn er toch alleen maar voor utp) geen zin lijkt mij.. een utp nic van 4 jr oud..?
8-)
Niet te snel! Mijn smc isa NIC heeft wel degelijk UTP aansluiting, en dat ding is bijna antiek (zit in mijn 486 server). :7

Verwijderd

Op vrijdag 19 januari 2001 20:51 schreef mossel het volgende:

[..]
Niet te snel! Mijn smc isa NIC heeft wel degelijk UTP aansluiting, en dat ding is bijna antiek (zit in mijn 486 server). :7
*D
=)
ok.. kewl.. ik heb niets gezegt..

• mossel
  • Niet online
gezegd :z

Verwijderd

Op vrijdag 19 januari 2001 20:56 schreef rhand0z het volgende:

[..]
*D
=)
ok.. kewl.. ik heb niets gezegt..
En mijn 80486 DX/2 66MHz met maar liefst 8(!!)MB ram heeft een onboard UTP nic, DIE WERKT (is meestal ook een wonder:)).
Hij is lekker snel, heb ik gebruikt in de server. Hij had geen BNC, maar BNC zuigt toch;)
Pagina: 1