Wijziging Boot Menu Asus A8N-SLI

Pagina: 1
Acties:

• Andre61
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Eens in de 1 a 2 weken wijzigt in het boot menu van mijn moederbord, de volgorde van de harde schijven in het bios gedeelte "Hard Disk Drives". Mijn opstart schijf, de Raptor 74GB, staat dan ineens op de tweede plaats in het menu, achter mijn andere schijf de Maxtor DiamondMax 10.

Daardoor krijg ik de error "disk boot failure, insert system disk and press enter".
Na de aanpassing in het bios van de harde schijven in het bios gedeelte "Hard disk Drives", waarbij ik de Raptor met een pijltje omhoog weer op de 1e plek zet, start de pc weer normaal op.

Wie heeft een verklaring voor deze wijzigingen in het bios?

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-05 22:28

_Ernst_

Mark It Zero!

Misschien een brak bios batterijtje waardoor je bios om de zoveel tijd word gereset en zijn settings verliest? Dat ie dat terug naar default settings gaat en dus je andere schijf als fist boot device komt te staan?

Last.fm

• Andre61
  • Nu online
Zou kunnen, maar het moederbord is pas een paar maanden oud.

In ieder geval bedankt voor je reactie.

• Andre61
  • Nu online
Iemand nog een ander idee?
De batterij was het niet.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Heeft je DiamondMax 10 wel de laatste firmware? Is je mobo voorzien van de laatste BIOS?

• mheikens
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:09
De batterij was het niet.
Hoe weet je dat?

Staat de compu wel eens lang geheel zonder stroom? Bijvoorbeeld door tussenkomst van een stekkerdoos met aan/uit schakelaar?

• Andre61
  • Nu online
mheikens schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 14:27:
[...]

Hoe weet je dat?

Door een andere batterij van een andere pc hier erin te stoppen. Zelfde euvel. :(

Staat de compu wel eens lang geheel zonder stroom? Bijvoorbeeld door tussenkomst van een stekkerdoos met aan/uit schakelaar?
Nee.

• Andre61
  • Nu online
Bios heb ik versie 1011.
Waar kun je nakijken welke firmware versie je van je harde schijf hebt?
Pagina: 1