Toon posts:

Problemen met nieuw Linksys WAG54GS modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag een nieuwe draadloze modem/router aangeschaft. Het gaat om een Linksys Wag54GS-E1 (ISDN). Ik heb hem in plaats van mijn oude (Draytek) ADSL modem/router aangesloten en alles leek direct prima te werken.

Echter, ik kom er net achter dat mij (ISDN) telefoon plotseling niet meer werkt.

Erg vreemd, want het enige dat ik heb gedaan is de oude modem (de Draytek) vervangen door de nieuwe Linksys. Er is aan de aansluitingen verder niets veranderd.

Ik merk wel dat zodra ik het modem/router aansluit, het lampje op mijn ISDN kastje uitgaat. Normaal brandt daar een groen lampje, maar zodra ik het modem aansluit, gaat die uit.

Er is dus duidelijk iets niet in orde. Internet werkt wel overigens, alleen de telefoon dus niet meer.

Heeft iemand een idee waar ik dit moet zoeken? Kan het zijn dat er in de doos per ongeluk een analoog modem (dus niet-ISDN) terecht is gekomen? Ik kan dit verder OP HET MODEM niet zien aan een of andere type-aanduiding. Wel zie ik dat er een KLEIN telefoonstekkertje op het modem zit (kleine connector), mijn draytek modem (ook ISDN) had een grotere stekker.

Ik hoop dat iemand kan helpen...

Verwijderd

Topicstarter
Niemand ?

• Ra5a
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

Internet & Telefonie - policy en FAQ

wacht aub 24 voordat je het topic schopt.

Imperfectionist.

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
dan ben ik bang dat je een modem hebt voor analoog..

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Verwijderd

Topicstarter
Daar was ik ook al bang voor, ik ga maandag wel effe terug naar de winkel.

Dat zou overigens betekenen dat de modems intern identiek zijn (analoog en ISDN bedoel ik). Het internet kan ik namelijk wel op met dat modem, maar de telefoon doet et niet meer.

Maf.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Je NT1 is van een type A*, S1, S2 of S3 waarschijnlijk.

Gewoon op de balie neerleggen bij de primafoon en roepen: "Ik heb nu ADSL en ISDN werkt niet meer".

Krijg je een S6 mee (of S5) en die werkt prima dan.

Kleine stekkertje maakt niets uit, zijn veel ISDN/AnnexB modems die dat hebben. Slaat namelijk nergens op waarom sommige fabrikanten er bij AnnexB opeens RJ45 van maken als het nogsteeds RJ11 is (immmers voor je NT1) met 2 actieve koperdraadjes maar.

Zou wel goed kijken of je echt niet perongeluk een annexA/POTS modem hebt, want dat zou het ook goed verklaren.

[ Voor 48% gewijzigd door bjck op 27-11-2005 00:12 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Dank je voor je reactie bjck, dit zet me aan het denken. Ik ga in elk geval maandag even bij de primafoon langs voor een nieuwe NT1. Ik heb even gecontroleerd en degene die ik nu heb is een S4.

Het controleren of ik een analoge of digitale (ISDN) versie heb, vind ik lastig. Op de doos staat heel duidelijk Annex-B en de doos zat ook netjes in de folie, dus er is in de winkel niet mee geknoeid. Maar op het modem zelf staat simpelweg WAG54GS, zonder Annex-A of Annex-B notatie.

Het feit dat hij wel werkt (internet werkt), doet me dan toch vermoeden dat het wel degelijk een ISDN versie is.

Ik zal maandag eerst bij primafoon voor een nieuwe NT1 gaan vragen, als dat niet helpt, dan maar het modem terugbrengen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2005 00:36 ]

Pagina: 1