Multifunctional (Epson Stylus DX3850 of Canon Pixma MP150)

Pagina: 1
Acties:

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-02 20:49
Ik zit te kijken naar een all-in-one printer, maar ik heb slechts zeer beperkte eisen. Het enige waar ik de printer voor gebruik is om af en toe een kaartje (Map24) af te drukken. Verder wil ik ook wel eens wat oude documenten inscannen (geen foto's). De printer wordt vaak lang niet gebruikt. Inktpatronen gaan niet vaak leeg, maar drogen wel uit. Ik zit nu te twijfelen tussen twee modellen.

Epson Stylus DX3850:
Afbeeldingslocatie: http://img.clubic.com/photo/012C000000143418.jpg

Canon Pixma MP150 :
Afbeeldingslocatie: http://www.billigdrucker.de/images/hardware/drucker/canon/pixma_II/Canon-pixma-mp150.jpg

Het voordeel van de Canon is dat deze 1200x2400dpi kan scannen en de Epson een magere 600x1200dpi. Is 600x1200dpi te weinig of is de rest van de kwaliteit toch dermate brak dat je toch niets aan 1200x2400dpi hebt (vergelijk een 7MP camera met een beroerde lens)?

Het grootste verschil zit het 'm in de cartridges. De Epson heeft 4 cartridges (1xzwart, 3xkleur) van 8ml en die kosten zo'n 9 euro per stuk. De Canon heeft slechts 2 cartridges (zwart 16ml voor 16 euro en kleuren 21ml voor 21 euro). Aangezien de cartridges vaak uitdrogen lijkt de Epson hier in het voordeel. Of droogt de ene sneller uit dan de andere? Vooral kleur raakt bij mij niet gauw op.

Wie heeft goed advies voor mij. Ik ga dus niet puur voor specs, maar voor een economische oplossing die lang blijft werken. Foto's doe ik bij de fotozaak en documenten op de zaak (laserprinter). Alvast bedankt...

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Verwijderd

Ik zit met precies hetzelfde probleem. Ik neem iig eind van de dag de beslissing want dan neem ik er 1 mee vanaf mijn werk (ik werk in een compjutersjop 8) )

Mijn voorkeur gaat op dit moment uit voor de canon ivm de looks, maar de voordelen van de Epson zijn de 4 cartridges. Het is inderdaad een erg lastige keuze. :/

• BugBoy
En welke is het geworden en hoe bevalt die?

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Verwijderd

Keb de Canon gekozen, 2 prints mee gemaakt en doet het perfect. Ook het kopieren gaat soepel. Voor de rest staat ie maar gewoon naast mijn pc :)

• BugBoy
Die van mij gaat ook vooral niets doen, dus dan haal ik de Canon ook maar op 8)