Toon posts:

Beeldvervorming bij integrated VGA

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vanmiddag een pc gekocht en vervolgens Windows XP geïnstalleerd. Helaas verschijnt op iedere resolutie en op iedere refreshrate een vervelende beeldvervorming (je kent ze wel, van die halfronde zijkanten.) Ik heb de laatste driver geïnstalleerd, het programma RefreshLock ingesteld... Wat ik ook doe, ik krijg ze niet weg.

Het gaat om een K8M800 UniChrome Pro integrated graphics, van een via K8M800 chipset op een merkloos moederbord, ofzo. Het ligt niet aan de monitor, met een andere pc doet ie het prima namelijk.

Hoe dan ook, iemand enig idee wat daar aan te doen is?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Op wat voor monitor krijg je dit problem :? Heb je de drivers van de monitor zelf wel correct geinstalleerd op die nieuwe bak :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Of staat ie verkeerd in gesteld (het beeldscherm zelf, ff kloten met die knoppen onder, en demagnitiseren)?

Of is je voeding te zwak zodat hij te weinig volt/stroom krijgt?

Verwijderd

Ik zou zeggen, probeer het eens met een andere monitor. Mocht je dit probleem ook hebben met een andere monitor dan ligt het alvast niet aan de monitor.

Bij de meeste monitoren zit toch ook een functie om de beeld "Angle" bij te stellen? Probeer daar eens iets aan te veranderen. (Een knop waarbij je een menuutje krijgt op je monitor met daarna verschillende opties)

• awolte
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-07 15:27
Dit had ik vanachtend ook een keer, was opgelost nadat ik de refreshrate van de monitor had aangepast

http://awoltering.blogspot.com

Verwijderd

Dit heb ik ook nog gehad, en bij mij lag het probleem enkel en alleen bij de monitor. Ik heb het toen 'opgelost' door een nieuwe monitor te kopen, ik weet niet of er een andere oplossing is.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Let op het verschil tussen onboard en integrated VGA :o

Onboard VGA heeft een losse chip met eigen geheugen, integrated zit op de northbridge en deelt het systeemgeheugen. Dat maakt nogal uit. Hou die dingen uit elkaar - ik heb iig je titel aangepast. Deze keer...

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het al gevonden! Het was idd kloten met de monitorknopjes, er was een optie "Pincushion", die heb ik aangepast en nu issie oke, stom van me zeg :) Ik dacht dat het iets heel anders was doordat ik hetzelfde op een andere pc kreeg wanneer de refreshrate niet goed was.

Maargoed, m'n beeld is weer in orde, bedankt :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2005 20:15 ]

Pagina: 1