SSI EEB moederbord in Lian-Li V2100

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzaboertje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:48
Ik ben op dit moment bezig om mijn huidige systeem te vervangen. Op dit moment heb ik een ATX moederbord in mijn Lian-Li V2100. Nu is mijn oog gevallen op een Tyan moederbord met als layout SSI EEB ipv. ATX. Volgens de Lian-Li website kunnen er mijn behuizing zowel ATX als eATX moederborden ingebouwd worden. Het formaat van zowel eATX als SSI EEB is 12" x 13". De bevestigingen schijnen echter iets anders te zitten. Heeft iemand toevallig ervaring met de inbouw van een SSI EEB in een V2100 ? Is dit misschien toch mogelijk ?

Er is in ieder geval voldoende ruimte in mijn behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111708

ssi-eeb is voor een 19" rack kast.
De bevestigingsgaten zitten op andere plaatsen.

bij tyan op de site staan plaatjes van elke mobo.
de k8w en k8we zijn e-atx boarden.
Als je jouw mobo ernaast houdt kun je zo zien hoeveel de gaten afwijken.

edit:
Ik zit net effe te kijken en zie dat tyan voor de k8we een SSI-EEB spec afgeeft terwijl die toch echt e-atx is! Hij is het wel niet 100%, een standaard e-atx mobo grondplaat heeft 2 stand offs waar de k8we geen gaten voor heeft. Als je die standoffs laat zitten en je monteerd het mobo dan sloop je je mobo omdat de standoff een paar weerstandjes van je mobo afdrukt.

voorbeeld van een ssi-eeb mobo dat geen e-atx is is de s4881 bijv, die is ook geen 12x13"

welk mobo zit je aan te denken?

[ Voor 77% gewijzigd door Anoniem: 111708 op 26-11-2005 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzaboertje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:48
Anoniem: 111708 schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 19:23:
ssi-eeb is voor een 19" rack kast.
De bevestigingsgaten zitten op andere plaatsen.

bij tyan op de site staan plaatjes van elke mobo.
de k8w en k8we zijn e-atx boarden.
Als je jouw mobo ernaast houdt kun je zo zien hoeveel de gaten afwijken.

edit:
Ik zit net effe te kijken en zie dat tyan voor de k8we een SSI-EEB spec afgeeft terwijl die toch echt e-atx is! Hij is het wel niet 100%, een standaard e-atx mobo grondplaat heeft 2 stand offs waar de k8we geen gaten voor heeft. Als je die standoffs laat zitten en je monteerd het mobo dan sloop je je mobo omdat de standoff een paar weerstandjes van je mobo afdrukt.

voorbeeld van een ssi-eeb mobo dat geen e-atx is is de s4881 bijv, die is ook geen 12x13"

welk mobo zit je aan te denken?
Zit te denken aan de Tyan Thunder i7525. Deze is er zowel in een ATX als een SSI uitvoering. Het nadeel van de ATX versie is dat deze 4 DDR2 sloten heeft. Ik heb er 8 nodig ivm dat ik perse 16 GB DDR2 in mijn systeem wil. Verder is er vrij weinig keus in moederborden. Ga even mailen met Tyan en met Lian-Li. Ben namelijk een site tegengekomen die standaard workstations verkoop met een Lian-Li v2100 en een SSI moederbord. Dus heel misschien gaat het toch nog passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111708

leg het plaatje van de i7525 en de s2895 even over elkaar en je bent al een heel eind.
Van de s2895 ben ik 100% zeker dat ie in een e-atx past, ik en vele anderen hier ondervinden het dagelijks.

edit: hmmm plaatje van de i7525 is niet aanklikbaar zoals de s2895 maar hier
http://www.tyan.com/html/logos_images.html
staat ie wel tussen.
Als ik er even overheen kijk lijken de gaten volledig overeen te komen met de s2895 dus dat lijkt geen probleem te zijn. Tyan kan ERG traag zijn in het beantwoorden van erg simpele vragen trouwens.
Misschien beter een gebruiker van het mobo zoeken, bijv op 2cpu.com?

[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 111708 op 26-11-2005 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Gaat prima passen. EEB is niet speciaal voor 19" Ux racks geoptimaliseerd (dat is TEB) maar voor Pedestal servers en Workstations. SSI EEB is een afgeleide van de zgn. ' Full ATX / eATX' spec en ook compatible qua installatie. Het enige waar je tegenaan kunt lopen is dat de backplate van de kast geen holes heeft voor het monteren van de cpu koelers. Maar met de veelal bijgeleverde backplates die je achterop het moederbord kunt schroeven om zo de koelers stevig te monteren hoeft dit geen issue te zijn :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.