Toon posts:

[2003] GPO Probleem - worden niet applied*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede-tweakers,

Misschien dat jullie nu een beetje gek worden van de GPO problemen die hier al op het forum gepost zijn, maar uit geen van (let op!) mijn gevonden resultaten stond een oplossing op mijn probleem.

Ik heb een Windows 2003 server (Inc. SP1) draaiend waarop AD draait. Deze werkt gewoon. Ik kan vanaf de Client (WinXP) gewoon inloggen op het domein.

Nu wil ik policy's aanmaken voor de andere computers in mijn netwerk. Ik heb een OU aangemaakt waarin ik alle computers heb gezet die een bepaalde policy moeten hebben. Wanneer ik via Group Policy Management een policy aan een OU link en ik log in op 1 van de clients krijgen ze deze policy's niet toegerijkt.

Ik heb dmv 'gpupdate /force' geprobeert de policy te verkrijgen op de client, maar dat mocht niet lukken.

Het vreemde is, wanneer ik in cmd 'gpresult' typ geeft hij de volgende melding:

"Info: Gebruiker 'TI\testadmin' heeft geen RVB-gegevens"

Met deze gegevens kan ik echter wel gewoon inloggen op het domein.

Ik wil deze policy's gebruiken om bijvoorbeeld WSUS te gebruiken in het netwerk en om bepaalde gebruikers geen toegang te geven tot bepaalde instelling (zoals netwerk instellingen).

Kan iemand mij helpen?

Als er trouwens nog informatie ontbreekt moet je het maar zeggen, dan zal ik het direct posten.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

DNS instellingen op je clients controleren.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
staan goed.. no doubt

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Als jij dat zegt dan zal dat wel zo...

GPModeling al gebruikt in GPMCsp1?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:47
Wat voor een settins wil je uitrollen via de GPO?

• mbrouwer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-02 18:36
1. Heb je al in de eventlogs van de Client en de Server gekeken of er relevante errors staan na het doen van de gpresult en/of het aanloggen?

2. Wat je ook kunt proberen is om de Engelse melding eens op te zoeken op Google die wordt: "INFO: The user "TI\testadmin" does not have any RSOP data" een van de dingen die ik tegenkwam was het hebben van een niet werkende replication door het hebben van meerdere sites, ik weet niet of dit bij jou ook het geval is maar je zou eens kunnen kijken.

3. Repliceert de Policy wel naar je SYSVOL op alle domain controllers en wat gebeurt er als je met een account aanlogt op een Server ipv op een Client, zie je dan wel de juiste policies ge-applied worden.

4. Is het een user of een Client policy?

"And As A Finishing Touch... God Created The Dutch"

Verwijderd

Topicstarter
ok... probleem is verholpen... kwam door een switch wiens DHCP server constant aan/uit ging... dat ding is gewoon brak... Door die switch overigens kreeg hij telkens de verkeerde DNS door... switch is vervangen en het werkt gewoon weer allemaal

edit: toch bedankt voor de ideeen, topic mag gesloten worden

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2005 23:22 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Zei toch? DNS :+

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Maak ik je topic titel nog even af :)

Verwijderd

Topicstarter
Sorry BackSlash.. je had gelijk =) maar je gaat er niet vanuit dat zon ding staat te flippen ahha :)
Pagina: 1