Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-11 12:10

sjaak

un giorno credi

Topicstarter
Gisteren een Adapt AD-300 BT GPS voor mijn verjaardag gekregen waarover ik goede verhalen heb gehoord echter krijgt het apparaatje het niet voor elkaar om satelieten te vinden. Hij is netjes gepaired, Tomtom Navigator 5.0 werkt er ook goed mee nadat er een compoort is aangemaakt maar blijft zeggen dat er geen GPS signaal is. NU blijkt dat de eerste keer het lang kan duren voordat er een fix is, 15 minuten oid. Gisteren een ruim kwartier buiten gestaan in redelijk vrij zicht maar geen resultaat. Daarnet 35 minuten aangehad tijdens een ritje naar Amsterdam, geen satelieten gevonden.

Ik denk dat ie niet goed is, ofwel defect alhoewel de rest goed gaat. Iemand tips of tricks die ik nog kan proberen? Anders mag ik terug naar de winkel. :{

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:47
Dit al geprobeerd?

ff een snelle copy/paste van een pocketpc forum.

Doe je GPS-ontvanger aan
- Schakel Bluetooth in op de handheld
- Start TomTom Navigator 5
- Wijzig voorkeuren
- Toon GPS-status
- Stel in
- Kies "Andere kabel-NMEA-GPS"
- Kies als "GPS-baudsnelheid" de waarde 9600
- Kies de juiste Bluetooth Serial Port COM-poort.

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Topicstarter
Even geprobeerd, lijkt niet beter of slechter te gaan. Als ik bij de GPS status kijk zie ik de UTC tijd (uurtje eerder) en 10 grijze, genummerde, bolletjes in het noorden, zuiden, oosten en westen dus lijkt erop dat ie de satelieten wel ziet oid? Of betekend dat wat anders? De W + S in graden zijn niet ingevuld.

• Turismo
  • Laatst online: 10:47
micha schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 19:17:
Even geprobeerd, lijkt niet beter of slechter te gaan. Als ik bij de GPS status kijk zie ik de UTC tijd (uurtje eerder) en 10 grijze, genummerde, bolletjes in het noorden, zuiden, oosten en westen dus lijkt erop dat ie de satelieten wel ziet oid? Of betekend dat wat anders? De W + S in graden zijn niet ingevuld.
als je nu grijze balken ziet dan ziet die dus nu sattelieten, nu nog ff een half uurtje wachten voor een fix, positiebepaling gaat pas bij 3 sattelieten.

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:47
bij mij deed de update naar v5.1 de trick :)

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Gem1e
  • Laatst online: 25-02 19:54
Knippert het rode lampje? dan is er een fix en ligt het aan je pda instelling.
Is het lampje alleen rood, dan is er nog geen fix.

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Topicstarter
Grijze balken.. Onderaan de gps status scherm staan alleen de zelfde grijze bolletjes met nummertjes erin. Tien bolletjes in tien van de 14 kolommen. Erg vreemd want een gps van een vriend van me doet het direct. Maar misschien moet ik Tomtom even updaten. Anders even de helpdesk bellen. :)

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Topicstarter
Gem1e schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 19:31:
Knippert het rode lampje? dan is er een fix en ligt het aan je pda instelling.
Is het lampje alleen rood, dan is er nog geen fix.
Die brandt continu ja, dus geen fix idd. Kan ik er wel vanuit gaan dat de bolletjes die ik zie de satelieten zijn die die ziet? Heb um nu gewoon binnen liggen en ziet dan 10 satelieten.

• Gem1e
Beter dat je dan hem even een goed kwartier tot half uur op een ruime plek legt buiten.
En niet van de plek halen tot je een kontinu om de seconde knipperend lampje ziet.
en die 10 satalieten zijn die hij kan ontvangen, niet die hij nu ziet, als er een fix is en de pda pakt em op, zijn die lijnen blauw.

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Topicstarter
10 zijn er nu 11 geworden, dus die kan die ontvangen blijkbaar. Ik laat um nu even liggen tot ik weer naar huis ga, eerst ff eten dus laat um wel voor het raam liggen. :)

• Gem1e
Nogmaals, het lampje moet knipperen anders is er geen fix, fix krijg je pas als hij stilliggend een positie kan vinden en dt kan bij de 1e keer zeker een half uur duren.
Als je blijft rijden zal hij niets vinden.
als het knippert,
blue tooth opstarten,
en zoals hierboven geschreven,
Kies "Andere kabel-NMEA-GPS"
- Kies als "GPS-baudsnelheid" de waarde 9600
- Kies de juiste Bluetooth Serial Port COM-poort let wel, com poort 8
met TomTom gps plaatje moet je dan blauwe balkjes krijgen die nu grijs zijn.
pas op in dat gps icoontje, ook daar kun je de instellingen weer wijzigen.

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 22:18

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Ik heb 1x ruim 6 uur moeten wachten voordat hij weer een GPS-FIX had ( TomTom Bluetooth muis )

hij vond wel satelieten maar kon geen fix berekenen omdat de tijd? verkeerd was.

misschien gewoon geduld?

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Topicstarter
Tomtom hoeft niet te lopen voor de fix? Dan laat ik um vannacht anders ff liggen aan de lader.

• Gem1e
micha schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 20:00:
Tomtom hoeft niet te lopen voor de fix? Dan laat ik um vannacht anders ff liggen aan de lader.
Klopt, maar nogmaals, niet in huis laten zoeken, leg em dan evetueel in de auto, zojuist zelf nog even getest, buiten in de auto met 2 minuten fix, maar ik leg em weer in huis voor een raam, waar ik normaal wel een fix krijg, en niets pakt ie meer, t regent hier ook trouwens nu en t is donker, dat scheelt soms ook nog wel, qua achter het raam liggen dan, overdag gaat dat wel goed.
En hij is binnen een uur geladen en kan dan een uurtje of 15 tot 18 achter elkaar aanblijven.

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Topicstarter
Hele nacht aan gestaan (van tien uur gisteravond tot nu), geen fix gekregen. Dat wordt dus ws terug naar de winkel.

[ Voor 18% gewijzigd door sjaak op 27-11-2005 09:43 ]

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Topicstarter
Het apparaat is omgewisseld, toen ik het in m'n bezig had was een kwartiertje wachten en de fix was er. Nu zag ik idd ook grijze balken e.d. Normaal lette ik daar niet op. :)
Pagina: 1