Toon posts:

nieuwe game-pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een nieuwe game pc gaan kopen. Het gaat alleen om de computer, de toebehoren heb ik al.

Ik heb samen met een vriend van me het volgende bedacht:

Behuizingen Midi Tower -
Soprano (4x 5,25" / 2x 3,5")
€ 69,-

Voedingen meer dan 400 Watt -
TG420-U1 (ATX2)
€ 79,-

DVD-reWriters IDE -
SH-W162C (16/8/16x, 48/32/48x)
€ 45,-

Geheugen DDR-SDRAM -
DIMM 1 GB (voor PC)
€ 99,-

Grafische kaarten ATI PCIe -
RX800GT (256 MB DDR2)
€ 159,-

Harddisks Serial ATA -
Deskstar 7K250 (250 GB)
€ 99,-

Moederborden Socket 939 -
LANPARTY UT nF4 Ultra-D (nVidia nForce4 Ultra)
€ 139,-

CPUs Socket 939 -
Opteron 146 (128 KB)
€ 179,-

CPUs - Koelers
Big Typhoon (A,478,754,775,939,940)
€ 39,-

De bedoeling is dus dat ik vooral spellen op een hoge resolutie kan spelen. Een beetje een stil systeem zou ook fijn zijn aangezien pa en ma anders gaan klagen.

Zijn er nog dingen die jullie zouden veranderen?

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Waarom heb je voor deze specs gekozen? :)

• DualDevil
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-02 09:30

DualDevil

Venice 3000+ @ 9x324=2916Mhz

Er staat inderdaad te weinig info. Aan je spulletjes te zien wil je overclocken, en niet te zuinig. Zet dat er dan bij. Verder, 1 Gb geheugen is te weinig info, welke spec's welke bandbreedte en welk merk (timings). Tevens, stil, wat vinden ze stil, zijn mensen die 35 db acceptabel tot stil vinden, sommige vinden echter 20 bijna al te luid... Verder is die grafische kaart onvoldoende voor nieuwe spellen op hoge resolutie. een 7800 GT(x) of X850 XT PE is dan eigenlijk bijna een must als je niet meteen weer een nieuwe wil moeten halen... En als belangrijkste, wat is het budget?!

[ Voor 5% gewijzigd door DualDevil op 26-11-2005 18:05 ]

| AMD S939 3000+ @9x324 Mhz=2916 Mhz| Asus A8N-E | PCI-E Sapphire X800 GTO2@X850(XT PE nog niet) | Twinmos 1024x2 CL 2.5 PC3200 | Antec TX 1050B (+500 watt modulaire PSU) | Thermaltake Big Typhoon | Logitech G-15 | Logitech MX-510 Gaming mouse|

Verwijderd

Topicstarter
Nou ja, ik weet er dus vrij weinig vanaf. Die vriend van mij heeft het allemaal zo'n beetje samengesteld met mijn wensen (spellen spelen op hoge res, aansluitingen aan de voorkant). Ik heb er zelf wel naar gekeken maar vond vooral 3 dingen vreemd:
- processor: ik zie overal amd 64 dingen staan en dit is een opteron :?
- videokaart: ik zat zelf meer te aan een geforce 6600 gt. Deze zie ik meer en staat bijv. ook in de tweakers buy guide ergens genoemd.
- moederbord: overklokken hoef van mij niet. Daarom zat ik zelf meer te denken aan een Asus A8N die ik heb zien staan bij de buying guide.

Het zou mooi zijn als mijn wensen verpakt kunnen worden in een pc die rond de €900 kost.

P.S. over dat stil. Hij staat in een kast dus de herrie zal wel meevallen. De huidige computer (athlon 1200) maakt nogal wat herrie omdat hij te warm wordt als die in de kast staat. Nu staat hij zonder kap buiten de kast herrie te schoppen. Een goede airflow is denk ik belangrijker.

P.P.S. Het geheugen heeft geen merk. Komt van de site www.alternate.nl. Het is PC3200 met cas 2,5

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2005 18:21 ]

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-02 12:33

Krizzie

Progressive Music \o/

Als je niet overclocked dan heb je die DFI idd niet nodig, verder moet je wel een iets zwaardere videokaart hebben om spellen op hoge reso en eyecandy te willen draaien. :)

Opteron is het server broertje van de athlon, deze hebben 1Mb cache ipv 512 voor de Athlon. :)

[ Voor 23% gewijzigd door Krizzie op 26-11-2005 18:23 ]

Geluidswolk

• fennepa
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 31-01 15:04
Gezien je budget (aan de lage kant) zou ik kiezen voor een systeem waar je later nog veel plezier uit haalt door hem te upgraden.

De Asus A8N is dan een goed idee, want daar zitten wat tooltjes bij zodat je later nog kan overklokken.
wel zou ik kiezen voor een SLI uitvoering.
Vervolgens prik je daar een Asus GeForce 6800 256MB DDR3 (PCI-e) in (= rib uit budget, maar ja). voordeel hiervan is dat je er volgend jaar dan nog zo een bij kan zetten en samen met een uitbreiding van je intern geheugen en wellicht een paar MHz overklokken voelt je pc zich als herboren.

Ik ben het niet met DualDevil eens over het geheugen. Prik er 1x 1GB geheugen in en breidt zoals gezegd over een jaartje uit met nog eens 1GB. Aangezien je geen budget hebt om de allerbeste grafische prestaties te halen is 1 GB voorlopig voldoende.

volgens mij hou je dan niet meer budget over dan voor een AMD 3500 Venice...(niet negatief bedoeld, want dit is een hele goeie!)

NB: zet als de sodemieter die sidepanels terug op je huidige pc. dat ding wordt alleen maar warmer met die dingen eraf!!!!!

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-02 19:16
Ik zou ook voor een 3500+ gaan, staat voor 183 in de pricewatch

moederbord A8N, geen SLI, daar zie ik nooit zo het nut van in (2x een verouderde kaart zorgt niet ineens voor een splinternieuwe)

Waarom die processorkoeler? Een iets mindere volstaat volgens mij ook al wel, gezien de vrij aardige airflow in de soprano

Ik zou echt proberen t budget voor je videokaart iets op te krikken...

reactie op NB van Noyh: Hoezo? bij mij scheelt t altijd een graad of 2 als ik die dingen eraflaat, meer airflow, waarom zou dat slechter zijn volgens jou?

[ Voor 17% gewijzigd door Yofresh op 26-11-2005 18:55 ]

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 12:21
Pak btw de Opteron het is de overclock wonder van de 21e eeuw, zijn al resultaten van 50 % op lucht gehaald, van 2 Ghz naar 3 Ghz.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een beetje naar jullie reacties gekeken en ben weer aan de slag gegaan.
Dit is het nu geworden:

Coolermaster Centurion 5€59,-
(aansluitingen voorkant)

TG380-U1 (ATX, 380 Watt)€ 59,-

SH-W162C (16/8/16x, 48/32/48x)€ 45,-

2x DIMM 512 MB
Retail, DD400-X64-C25

2*52 = €104,-
Als het goed is is dit sneller dan 1*1024mb

XFX600GS XXX (Art.-Nr.: JAXX49)
256 MB GDDR3 GeForce 6800GS
€ 269,-
Deze kaart is goedkoper dan de kaart die ik eerste wilde (Asus 9800GT) en volgens sommige ook nog sneller. Daarom lijkt me deze goed passen in mijn game pc.

Hitachi Deskstar T7K250, 160Gb, 7200rpm,8Mb,SATAII€ 78,-
Om beetje geld te besparen voor de nieuwe versie gegaan en dan 160 gig ipv 250. Denk dat dat wel voldoende is.

Asus A8N-E
€ 99,-
Heb voor deze gekozen omdat hij niet te duur is en als stabiel te boek staat. Overklokken willen we niet dus dit lijkt me een goed bord.

Opteron 146 (128 KB)€ 179,-
Meer cache dan de Athlon64 en daardoor wellicht ietsje sneller. Daar voor deze gekozen boven een Athlon64.

Arctic-Cooling Freezer 64 PRO (Retail) € 19,-
Heb de review doorgelezen en die was er wel positief over. Maakt ook weinig geluid en is niet te duur, al met al een topper dus.

Subtotaal € 911,- (houd van porsches :))

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2005 15:39 ]

Verwijderd

Voeding 350 Watt (Retail)
€ 25,-
Ik vind het beetje jammer om 79 euro neer te leggen voor een voeding. We doen geen overclock dingen met de computer dus een standaard voeding lijkt me voldoende.
Een tip : Bespaar nooit op de voeding, zeker niet als je systeem een beetje stroom gaat trekken, als je geld tekort hebt, zou ik liever op iets anders besparen dan de voeding.
Straks kan je systeem naar de eeuwige jachtvelden worden gestuurd doordat je een goedkope voeding hebt gekocht.
Ik zou misschien eens kijken naar Kast + Voeding combinaties van A-merken.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2005 19:27 ]

• Bulls
  • Laatst online: 03-02 08:33
binnen dat buget kan ik je aanraden alleen een upgrade te kopen (CPU MEM MOBO en VID) maarja dan haal je de 900 max niet eens. tenminste als je BF2 op redelijk detail wil spelen

mij upgrade CPU/MOBO/en VID koste 1700
dan wel een FX57+7800GTX+A8N-E

ik zou als ik jou was geen operton nemen dat is voor server doeleinden.
een amd 64 3500+ is minimaal voor highend gaming

en een X850 of 7800GT

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 19:25:
[...]

Een tip : Bespaar nooit op de voeding, zeker niet als je systeem een beetje stroom gaat trekken, als je geld tekort hebt, zou ik liever op iets anders besparen dan de voeding.
Straks kan je systeem naar de eeuwige jachtvelden worden gestuurd doordat je een goedkope voeding hebt gekocht.
Ik zou misschien eens kijken naar Kast + Voeding combinaties van A-merken.
Deze voeding is 350 Watt. We hebben besloten toch niet te gaan overklokken en ik denk dat die SLi er ook nooit zal komen. Daarom hebben we het moederbord toch maar niet SLi genomen. Zou deze voeding niet genoeg zijn om het systeem te laten draaien?

• Bulls
Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 19:36:
[...]

Deze voeding is 350 Watt. We hebben besloten toch niet te gaan overklokken en ik denk dat die SLi er ook nooit zal komen. Daarom hebben we het moederbord toch maar niet SLi genomen. Zou deze voeding niet genoeg zijn om het systeem te laten draaien?
waarom besluit je uberhaupt een sli mobo te nemen en een ATI kaart :X

Verwijderd

Topicstarter
WSaeNoTSoCK schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 19:49:
[...]

waarom besluit je uberhaupt een sli mobo te nemen en een ATI kaart :X
Uhh, ik heb nu geen SLi mobo meer en het is een Asus kaart. Misschien heb je de laatste edits niet gezien?

• Bulls
Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 19:51:
[...]

Uhh, ik heb nu geen SLi mobo meer en het is een Asus kaart. Misschien heb je de laatste edits niet gezien?
oh sorry voor de valse beschuldiging.
maar die operton zou ik als eerste veranderen. voor 200 euro heb je al een redelijke AMD 64

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 19:36:
[...]

Ik denk niet dat die voeding constant 350 W zal kunnen leveren, eerder een piek van 350 W.
Daarnaast moet je ook goed letten op hoe stabiel de voltages zijn etc., maar dat kan iemand anders waarschijnljik beter dan mij, ik kan namelijk niet zo goed uitleggen B)

• kahm-jai
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-02-2022

kahm-jai

Kyon-Kyon Neko!

Haal een degelijke voeding, voor je het weet ben je je hele PC kwijt bij een beetje slecht weer (kwakkelend electriciteitsnet)

iets bekends zoals aopen, tagan, enermaxx etc.

en 2x 512mb presteert bij een A64 beter dan 1x1Gb. een A64 plukt vruchten van een lagere latency (die 512 dimms meestal hebben) en van de DUAL channel die je dan kan draaien.

Voor gaming is meer geld in een VGA kaart vaak beter dan meer geld in de processor (tot een bepaalde grens natuurlijk)
Dus als je ietjes bezuinigd op een processor is dat niet zo'n ramp voor je 3dmark score ;)

Ik heb mijn venice 3000 overgeclocked naar 2,4 GHz en ik merk het verschil niet zo heel erg in games. en in 3dmark ook niet haha.

kuch, naja je snapt wel wat ik bedoelt

Asus A8N-SLI, Athlon 64 3000+ @ 2,4 GHz, Corsair TwinX 2x512 3200XL 2xWD120GB, Apogee 6800 PCI-E@430/860, Enermax Noisetaker 495, Thermalright XP120, Nec3500, liteonDVD

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-10-2025
WSaeNoTSoCK schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 19:55:
[...]

oh sorry voor de valse beschuldiging.
maar die operton zou ik als eerste veranderen. voor 200 euro heb je al een redelijke AMD 64
Dit zou ik nu juist niet doen. Die Opteronnetjes komen door een zware keuring heen dus die zijn stabieler en klokken over als monsters (Zoals hierboven ook is gezegd). Verder is de Performance hetzelfde als een Athlon 64 @ Same speeds.

Opteron heeft trouwens ook 1 MB cache, in tegenstelling tot de 512 van een Athlon 64. (Behalve een paar smaken dan)

[ Voor 11% gewijzigd door WillemJanJansen op 26-11-2005 20:32 ]

Verwijderd

je zou eventueel kunnen kiezen voor het volgende:

-6800gs ipv 6800gt, zelfde prijs voor snellere videokaart

-t7k250 ipv de 7k250, nieuwere variant

-zoals velen aangeven misschien een kast inclusief a-merk voeding, bvb antec sonata 2?

-arctic freezer 64pro ipv big typhoon, koelt hetzelfde even stil, maar is stuk goedkoper link: http://www.3dxtreme.net/index.php?id=acfreezer64pro1

• jvo
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

kahm-jai schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 20:13:
en 2x 512mb presteert bij een A64 beter dan 1x1Gb. een A64 plukt vruchten van een lagere latency (die 512 dimms meestal hebben) en van de DUAL channel die je dan kan draaien.
Ah, eindelijk iemand die het opmerkt. Een socket 939 athlon 64 in combinatie met een enkele reep geheugen is niet handig. Verdeel het altijd over twee stuks; dat verdubbelt de snelheid van het geheugen. Van een opteron weet ik eigenlijk niet of hij dual channel kan draaien.

Verwijderd

Al eens hier gekeken als je een Game PC zelf wil samenstellen ?

http://www.tweakers.net/reviews.dsp?Categorie=Best+Buy+Guide

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op zondag 27 november 2005 @ 14:42:
je zou eventueel kunnen kiezen voor het volgende:

-6800gs ipv 6800gt, zelfde prijs voor snellere videokaart

-t7k250 ipv de 7k250, nieuwere variant

-zoals velen aangeven misschien een kast inclusief a-merk voeding, bvb antec sonata 2?

-arctic freezer 64pro ipv big typhoon, koelt hetzelfde even stil, maar is stuk goedkoper link: http://www.3dxtreme.net/index.php?id=acfreezer64pro1
zit geen verschil in snelheid tussen een 6800GS en een 6800GT... (hoog uit 3% en dat is stuivertje wisselen)

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de configuratie weer een beetje aangepast. Ben alleen door de post van GoldenSample weer gaan twijfelen over de videokaart (6800GT of 6800GS)

Weet iemand goed antwoord te geven op de vraag of 1*1024MB beter is of 2*512MB?

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

2 x 512 omdat je dan in Dual Channel kunt draaien, wat betere prestaties zou moeten afleveren :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

Topicstarter
CLB schreef op zondag 27 november 2005 @ 15:42:
2 x 512 omdat je dan in Dual Channel kunt draaien, wat betere prestaties zou moeten afleveren :)
Ja, daar zijn de meeste kenners het wel overeens. Maar of dit ook zo is icm. de Opteron is nog niet helemaal duidelijk volgens mij.
en dat Dual Channel, gaat dat automatisch of moet je hier nog dingen voor doen?

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

jvo schreef op zondag 27 november 2005 @ 14:52:
[...]

Ah, eindelijk iemand die het opmerkt. Een socket 939 athlon 64 in combinatie met een enkele reep geheugen is niet handig. Verdeel het altijd over twee stuks; dat verdubbelt de snelheid van het geheugen. Van een opteron weet ik eigenlijk niet of hij dual channel kan draaien.
De snelheid verhoogt of verdubbelt helemaal niet. De bandbreedte verdubbelt (theoretisch) wel: dual channel. Een AMD heeft meer baat bij strakke timings dan bij een hogere bandbreedte, maar alle beetjes helpen :). Met het oog op een upgrade zou ik zeggen: pak 1x 1 GB, dan kan je er achteraf nog 1 GB bij steken. Anders zou ik gewoon voor twee reepjes 512 MB gaan.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-02 15:52

Shaggy

Misantroop pur sang

WillemJanJansen schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 20:31:
[...]

Dit zou ik nu juist niet doen. Die Opteronnetjes komen door een zware keuring heen dus die zijn stabieler en klokken over als monsters (Zoals hierboven ook is gezegd). Verder is de Performance hetzelfde als een Athlon 64 @ Same speeds.

Opteron heeft trouwens ook 1 MB cache, in tegenstelling tot de 512 van een Athlon 64. (Behalve een paar smaken dan)
En zaken als registered geheugen voor de Opteron ( en een MoBo die dit ondersteund )...of hoeven we hem dat niet te vertelen... 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Shaggy op 27-11-2005 16:04 ]

Making an ass of myself since the 70's

• WillemJanJansen
shaggy8675 schreef op zondag 27 november 2005 @ 16:00:
[...]

En zaken als registered geheugen voor de Opteron ( en een MoBo die dit ondersteund )...of hoeven we hem dat niet te vertelen... 8)7
Registered geheugen is niet nodig voor de Opteron en voor zover ik weet ondersteunt elk s939 moederbord de s939 Opterons. Misschien een bios update nodig maar als je een nieuwe in de winkel koopt niet. ;). Het is eigenlijk gewoon een Athlon met een andere Namestring en een strengere keuring.

[ Voor 9% gewijzigd door WillemJanJansen op 27-11-2005 16:09 ]

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Ik had het gisteren in een ander draadje al getypt:

Ik zie de laatste tijd regelmatig de opteron voorbij komen, maar ik ben nog nooit testen (toms hardware etc) tegengekomen waar de opteron ook een kans krijgt bij games-prestaties.
Waarop baseren jullie dat hij beter is? 512kb extra is leuk, maar is voor mij eigenlijk net zoiets vaags als ghz. Die zijn namelijk ook niet zaligmakend. (daar is iedereen wel van overtuigd)

Wellicht heb ik wel veel tests gemist, maar als iemand dan een link naar zo'n test wil plaatsen: graag.
We doen toch aan onderbouwing op GoT, niet waar :)

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• WillemJanJansen
Quacka schreef op zondag 27 november 2005 @ 16:32:
Ik had het gisteren in een ander draadje al getypt:

Ik zie de laatste tijd regelmatig de opteron voorbij komen, maar ik ben nog nooit testen (toms hardware etc) tegengekomen waar de opteron ook een kans krijgt bij games-prestaties.
Waarop baseren jullie dat hij beter is? 512kb extra is leuk, maar is voor mij eigenlijk net zoiets vaags als ghz. Die zijn namelijk ook niet zaligmakend. (daar is iedereen wel van overtuigd)

Wellicht heb ik wel veel tests gemist, maar als iemand dan een link naar zo'n test wil plaatsen: graag.
We doen toch aan onderbouwing op GoT, niet waar :)
Ja idd, DIT Was ongeveer het enige dat ik tegenkwam maar dat is geen s939, dus met een heel ander mobo, geheugen enz.. Als het goed is maakt het kwa gamingprestaties écht niet uit. Is namelijk gewoon ongeveer dezelfde core met een andere naam.

s939 Opteron gebruikers hier?

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-02 09:36
Kick! Ben ik nml ook wel benieuw naar, "zit ook" met de aanschaf van een nieuw systeem en ben na diverse posts toch ook gaan twijfelen tussen Opteron of AMD 64. Volgens mij is er een hoop hear-say, tests heb ik ook nog niet gezien. Er zijn ook niet echt veel Opteron gebruikers hier schat ik zo, volgens mij is iedereen gewoon benieuwd.. :+

Verwijderd

Ik heb hier ergens de suggestie zien voorbijkomen ivm met een antec sonata 2 als totaaloplossing voor kast+voeding, en dat kan ik alleen maar beamen!!

Ik heb die zelf gisteren ook gekocht, en wat een prachtige case is dat.... Ik kan er echt nauwelijks een nadeel van enige betekenis aan vinden (misschien alleen dat het rechterzijpaneel er niet af kan, wat uw kabels ordenen misschien wat moeilijker maakt, maar met een beetje geduld is het goed te doen)

Daarenboven is die bij jullie in NL nog eens veel goedkoper dan hier,ik zie prijzen in de buurt van 108€ of zo, en daarmee heb je een kwaliteits antec voeding, of dat meen ik toch te mogen geloven, en een heel degelijke case voor de pc. Probeer die twee dingen afzonderlijk te kopen (case en goede voeding) en je zal volgens mij zeker niet goedkoper kunnen dan dit.

• Dreamvoid
  • Niet online
De Socket 939 Opterons verschillen heel weinig van de S939 Athlon 64's. De Venus core Opterons (144, 146, 148) zijn zelfs niet veel meer dan ondergeklokte San Diego-core A64's die wat extra testjes hebben doorlopen.

Op het moment is de Opteron 146 (2GHz, 1024 KB L2 cache) door AMD's rare prijsbeleid zelfs iets goedkoper (!!!) dan de Venice-core Athlon 64 3200+ (ook 2 GHz, maar 512 KB). Je hoeft geen test te draaien om te zien dat de Opteron dus een betere aanbieding is :) Geen wonder dus dat die Opterons zo enorm gewild zijn (en dus overal uitverkocht/slecht leverbaar).

[ Voor 11% gewijzigd door Dreamvoid op 29-11-2005 15:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier te kijken op de site van sallandautomatisering en zie dat die Opterons maar een systeembus snelheid hebben van 800mhz. De gewone Athlon64's hebben een snelheid van 2000mhz, is deze veel lagere bussnelheid niet negatief voor de prestatie van de computer bij games?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 10:56:
Ik zit hier te kijken op de site van sallandautomatisering en zie dat die Opterons maar een systeembus snelheid hebben van 800mhz. De gewone Athlon64's hebben een snelheid van 2000mhz, is deze veel lagere bussnelheid niet negatief voor de prestatie van de computer bij games?
is geen verschil hoor. Ik zou altijd gaan voor een Opteron voor een Athlon. Goedkoper en beter presterend. Het enige probleem is dat je er niet meer aan kan komen. Een 3500+ Venice is een goede vervanger. 2x512mb is goed. Als je later wil upgraiden verkoop je gewoon die 2x512 en koop je een 2x1gb MACHED PAIR. Als je nu 1gb koopt en later weer 1gb, dan loop je het risico dat ze teveel verschillen en je niet fadsoenlijk dual channel kan draaien. Verder is die 7800gt echt een topkeuze, daar kan je lekker mee gaan gamen. Vooral bij first person shooters heb je veel aan een goede vga. Bij stratagy games zijn mem en cpu belangrijk. Als koeler is die Freezer 64 pro een goede keuze: behalve goed koelen ziet ie er ook nog goed uit ;) .
Pagina: 1