[video] mini dv tape kaduuk

Pagina: 1
Acties:

• BlackBull
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-01 23:30
ey,

ik ben al even wezen zoeken maar kan niet echt met iets op de proppen komen waar ik wat aan heb. Het probleem is dat de band die in een mini dv tapeje zit kapot is.

Is deze ergens te laten repareren of moet ik zelf aan de klus gaan, of is alles verloren wat erop staat?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:51

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Persoonlijk zou ik zeggen: ga maar uit van het laatste. Ze zou na kunnen zoeken hoe e.e.a. op DV-tape gezet wordt, en dan kijken of het met plakband gefixt kan worden...maar gezien de foutcorrectie en de manier waarop gegevens weg worden geschreven, geefik je weinig kans.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Er zijn bedrijven waar dat kan, maar dan knippen ze er wel een stukje film tussenuit. De rest plakken ze aan elkaar.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• BlackBull
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-01 23:30
ja dat begrijp ik, maar staat aardig wat voor wat ik echt niet kwijt wil raken, enig idee waar ik dan terecht kan?

• klungeltweaker
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-02 08:01

klungeltweaker

Maakt altijd alles kapot ...

Ik had een keer hetzelfde bij de geboorte van m'n zoon. Opnames die je echt niet kwijt wilt raken.
De tape is destijds door objectief 'vak' in Groningen gerepareerd. Dit is tegenwoordig onderdeel van Kral Foto en waarschijnlijk dus ook failliet.

Het is wel aan te raden na het plakken 1 keer over te zetten naar pc en dan weer naar een nieuwe tape. De geplakte tape houden voor noodgevallen, maar nooit meer gebruiken.
Mijn Canon kon erg slecht tegen de zeer goed aangeschreven staande JVC tapes.
Hiervan zijn meerdere vastgelopen (maar nooit geknapt).

Tegenwoordig gebruik ik panasonic DV van mm. Redelijk geprijst en erg goed. Kostte me iets van 35 euro en eventueel iets van 10 euro om de tape na reparatie over te zetten op een nieuwe tape.

[ Voor 10% gewijzigd door klungeltweaker op 26-11-2005 20:04 ]