Toon posts:

Headset inkorten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben was tevreden met mijn headset tot het rechter oortje het niet meer deed.
Aangezien de garantie bon kwijt is kan ik niet meer terug naar de winkel.
offtopic:
(zat nog te denken om een nieuwe te kopen en met de nieuwe bon + oude headset terug tegaan dat hij kapot is > 15euro betalen, maar wel 2 goede headsets.)

Toen begon ik wat met de draadjes heen en weer te draaien, waarna hij het geluid weer gaf.
Me headset heeft zo'n control ding midden in de draad om het geluid harder of zachter te zetten.
Afbeeldingslocatie: http://images.amazon.com/images/P/B0001A99HY.02.PT01._SCMZZZZZZZ_.jpg
Als ik daar wat aanzit zit, de draad aanduw bv. komt er weer geluid uit mijn rechter ding..
Waarschijnlijk zit daar de fout dus.
Aangezien ik nog geen nieuwe wil kopen vroeg ik me af of ik die geluid controller er tussen uit kan knippen en dan de draad weer vast maken. (solderen)

Is dit mogelijk of heeft iemand anders misschien een beter idee?

Als ik het geluid heb en de draad niet laat bewegen krijg ik gewoon goed geluid,
maar ik heb al een paar keer gehad dat ik in (online) games me geluid kwijt was.

offtopic:
Graag geen reacties als "Ach die headset is maar 15euro koop toch een nieuwe!"

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2005 17:32 ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dat control ding is gewoon een volume-regelaar, een pot-meter, die kan jij zonder problemen er tussen uitknippen en de draden opnieuw solderen.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
RaZ schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 17:32:
Dat control ding is gewoon een volume-regelaar, een pot-meter, die kan jij zonder problemen er tussen uitknippen en de draden opnieuw solderen.
Dat moest ik even weten :D

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:33
Let wel op dat je dan een vast volume hebt. Die kun je dan eventueel nog wel met Windows volume aanpassen. Of je moet de meter kunnen repareren en weer aansluiten.