Is het mogelijk om in een Mysqlquery een celwaarde te vergelijken met een array?
$res3 is dus een array die alle subrubrieken van een bepaalde hoofdrubriek bevat. Nu wil ik graag per hoofdrubriek 7 ads afdrukken die het nieuwste zijn. In de adstabel in mysqldatabase staan de ads met een RubriekID. Deze verwijst naar een andere tabel in mysql waarin alle rubrieken staan.
Dit is mijn database opbouw:
Ads tabel:
ID (int) -> verwijst naar de ads ID (auto incremental)
Rubriek (int) -> verwijst naar de RubID waarin de ad staat
Titel (varchar) -> Titel van de advertentie
Tekst (longtext) -> advertentie tekst
Rubrieken Tabel:
RubID (int auto incremental) -> geeft de ID van de rubriek
Naam (varchar) -> Titel van de rubriek
Subrubriek (int(1)) -> 0 als geen subrubriek; 1 als het een subriek betreft
Parubriek (int) -> geeft de hoofdrubriek zijn RubID; als het om een hoofdrubriek zelf betreft is deze waarde gewoon gelijk aan de hoofdrubriek RubID
Ik hoop dat het zo duidelijk is, heb al verschillende dingen geprobeert zoals een if-functie in combinatie met een teller (for functie) maar dat lukte mij niet. Iemand bruikbare tips?
PHP:
1
2
3
4
5
6
| $resultaat=mysql_query("SELECT * FROM $rubriektable WHERE Subrubriek=0 AND MOD(Plaatsing,2) = 1"); while ($row = mysql_fetch_array($resultaat)) { $huidigerubriek = $row[RubID]; $resultaat3=mysql_query("SELECT Parubriek FROM $rubriektable WHERE RubID=$huidigerubriek"); $res3 = mysql_fetch_row($resultaat3); $resultaat2=mysql_query("SELECT * FROM $adstable WHERE Rubriek=$res3 ORDER BY DatumTijd DESC limit 7"); |
$res3 is dus een array die alle subrubrieken van een bepaalde hoofdrubriek bevat. Nu wil ik graag per hoofdrubriek 7 ads afdrukken die het nieuwste zijn. In de adstabel in mysqldatabase staan de ads met een RubriekID. Deze verwijst naar een andere tabel in mysql waarin alle rubrieken staan.
Dit is mijn database opbouw:
Ads tabel:
ID (int) -> verwijst naar de ads ID (auto incremental)
Rubriek (int) -> verwijst naar de RubID waarin de ad staat
Titel (varchar) -> Titel van de advertentie
Tekst (longtext) -> advertentie tekst
Rubrieken Tabel:
RubID (int auto incremental) -> geeft de ID van de rubriek
Naam (varchar) -> Titel van de rubriek
Subrubriek (int(1)) -> 0 als geen subrubriek; 1 als het een subriek betreft
Parubriek (int) -> geeft de hoofdrubriek zijn RubID; als het om een hoofdrubriek zelf betreft is deze waarde gewoon gelijk aan de hoofdrubriek RubID
Ik hoop dat het zo duidelijk is, heb al verschillende dingen geprobeert zoals een if-functie in combinatie met een teller (for functie) maar dat lukte mij niet. Iemand bruikbare tips?