Toon posts:

GeCube X850 Pro 256MB, wat vraagjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo daar,

Ok, de laatste weken zitten rondkijken voor een nieuw systeem, het is uiteindelijk het volgende geworden:

-AMD Athlon64 3500+
-Asus A8N-E
-GeCube X850 Pro 256MB
-512MB x2 CL 2.5 Twinmos PC3200

Over die videokaart heb ik nu een vraagje.... ten eerste, ik kan er zo weinig over vinden, zowel op GoT als Google. Heeft er iemand een linkje naar een review of iets dergelijks? En ten tweede, ik hoorde van iemand dat deze X850Pro van Gecube lager geclocked is dan X850's van andere merken? Klopt dit? Op de site van GeCube staan er ook beperkte specs... zie http://www.gecube.com/pro..._cat_id=136&prod_id=25956

En dan nog iets, is de standaard koeling voldoende of is het beter om een andere fan erop te monteren?

Thakns.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2005 17:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mag ik al kicken? ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dit wordt niks meer....

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Voor zo ver ik heb kunnen vinden heeft de kaart 12 pipelines, draait de core op 507MHz en het geheugen op 520MHz (=1040MHz effectief).

Dit zijn trouwens normale waarden. De GeCube kaart is dus niet underclocked :)

[ Voor 24% gewijzigd door Admiral Freebee op 30-11-2005 21:19 ]

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Ik ga met Admiral mee...het is een normale X850 Pro, en daar zijn genoeg reviews van te vinden. Geen slechte kaart... ik zelf heb het grote broertje...( niet de phantom edition )

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
Waar staan die reviews dan precies? Ik heb zitten zoeken op Google maar kwam niet echt goede reviews tegen....

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
swampy schreef op woensdag 30 november 2005 @ 21:21:
Ik ga met Admiral mee...het is een normale X850 Pro, en daar zijn genoeg reviews van te vinden. Geen slechte kaart... ik zelf heb het grote broertje...( niet de phantom edition )
Phantom Edition? Ik heb een Asus X850XT PE.. Volgens mij staat PE voor Platinum Edition! Het ie bij Gecube dan Phatom Edition? :P ** Weer wat geleerd **

Maar goed, je kunt een X850Pro flashen naar een X850XT ( pe ), maar dan mis je wel 4 pipelines (geloof ik)... maar als je dat doet, word ie zeer warm!!

[ Voor 23% gewijzigd door FiXeR.nl op 30-11-2005 21:24 ]

• Admiral Freebee
  • Niet online
FiXeR.nl schreef op woensdag 30 november 2005 @ 21:22:
[...]

Phantom Edition? Ik heb een Asus X850XT PE.. Volgens mij staat PE voor Platinum Edition! Het ie bij Gecube dan Phatom Edition? :P ** Weer wat geleerd **

Maar goed, je kunt een X850Pro flashen naar een X850XT ( pe ), maar dan mis je wel 4 pipelines (geloof ik)... maar als je dat doet, word ie zeer warm!!
De PE editie wordt soms spottend Phantom Edition genoemd omdat hij niet goed leverbaar was (is?).
Reviews heb ik ook niet kunnen vinden van deze specifieke kaart maar wel van andere GeCube kaarten. De specs kon ik wel vinden met Google :)

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Admiral Freebee schreef op woensdag 30 november 2005 @ 21:33:
[...]

De PE editie wordt soms spottend Phantom Edition genoemd omdat hij niet goed leverbaar was (is?).
Reviews heb ik ook niet kunnen vinden van deze specifieke kaart maar wel van andere GeCube kaarten. De specs kon ik wel vinden met Google :)
Yup, maar reviews genoeg van de stock X850 Pro ... aangezien de GeCube even snel draait als de anderen, en alleen in software en koeling zal verschillen. Zal elke X850 Pro review voldoen!

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
FiXeR.nl schreef op woensdag 30 november 2005 @ 21:22:
[...]

Kwestie van waterkoeling of desnoods ander koelertje lijkt me? :P

• Admiral Freebee
  • Niet online
swampy schreef op woensdag 30 november 2005 @ 21:39:
[...]

Yup, maar reviews genoeg van de stock X850 Pro ... aangezien de GeCube even snel draait als de anderen, en alleen in software en koeling zal verschillen. Zal elke X850 Pro review voldoen!
De TS was echter niet zeker of de GeCube op de zelfde waarden als een "gewone" X850 Pro loopt. GeCube is nu eenmaal geen bekend merk bij de meeste mensen en de snelheden waren niet makkelijk te vinden op het internet. Ik denk dat ze relatief nieuw zijn op onze markt en de meesten zijn het verhaal van de gecastreerde 9800 Pro's van Sapphire ook niet vergeten.

[ Voor 5% gewijzigd door Admiral Freebee op 30-11-2005 22:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het schijnt een dochteronderneming van Gigabyte te zijn :) Maar nu weet ik idd dat hij gewoon dezelfde snelheden heeft en nu kan ik idd ook gewoon de reviews gaan zoeken van de X850 Pro! Dus niet meer specifiek die van de Gecube.

Thanks boys.

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 21:41:
[...]

Kwestie van waterkoeling of desnoods ander koelertje lijkt me? :P
Ja, dan lukt het, het enige is dat je de 4 pipelines mist.. PS, op icomputers is de X850XT PE nu 299 euro van Sapphire!!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dus? ;) Ik had m voor 225, scheelt toch behoorlijk wat.

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-07 20:09

Colan

sucks @ solderen

daarbij, pas op met dat geheugen...het komt vaak zat voor dat een Asus bord geen Twinmos slikt...
quote: PMG-FAQ
Geheugen compatibiliteit: naast dit alles is er ook nog de compatibiliteit. Soms wil een bepaald merk/type geheugen helemaal niet naar behoren werken op een bepaald merk/type moederbord, ook al zijn ze allebei op zich uitstekende merken. Bekende voorbeelden zijn Asus borden en Twinmos geheugen. Ze zijn beiden uitstekende producten, maar op een of andere manier dulden ze elkaar gewoonweg niet. Veel moederbordfabrikanten hebben op op hun websites compatibiliteitstabellen staan waarin je kunt terugvinden welk geheugen volgens de mobofabrikant uitstekend of zelfs helemaal niet op het mobo gaat werken. Op de handleidingen van de meeste moederborden staat ook welke geheugenconfiguraties cq combinaties wel gaat werken en welke niet.
ik zou voor Corsair of Kingston gaan als ik jou was...

[ Voor 5% gewijzigd door Colan op 01-12-2005 08:47 ]

Simplicity is de bom...

Verwijderd

Topicstarter
Dat is jammer want ik heb het al. Ik hoor van zat mensen dat het gewoon werkt. Kijk maar:

asus a8n sli met Twinmos 1024MB DDR PC3200 CL 2.5 ?

We gaan het beleven.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2005 17:50 ]

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-05 10:45
Colan schreef op donderdag 01 december 2005 @ 08:46:
daarbij, pas op met dat geheugen...het komt vaak zat voor dat een Asus bord geen Twinmos slikt...

[...]

ik zou voor Corsair of Kingston gaan als ik jou was...
Nu heb ik een A8N sli Premium met 2x512mb twinmos erin. Werkt perfect. Mijn vorige mobo was een Asus a7n8x-x oid (ben het ff vergeten) en dat werkte ook perfect met hetzelfde geheugen.
Mja, wordt wel beetje offtopic zo.

• Lord Bendtner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-07 21:51
Ik heb een Connect3d X850 Pro: deze loopt stock op 500/500. :/

Gelukkig is het een vivo-editie die ik zonder moeite kon flashen naar een X850XT PE.
Hij kan zelfs nog veel hoger (stabiel) clocken, maar daar wacht ik nog ff mee. Ik haal 6308 punten in 3dmark 2005, met een XP3000+ en een gig ram. Ik ben tevreden :Y)

Better, Best, Bendtner

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:14
Jantje88 schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 07:22:
Ik heb een Connect3d X850 Pro: deze loopt stock op 500/500. :/

Gelukkig is het een vivo-editie die ik zonder moeite kon flashen naar een X850XT PE.
Hij kan zelfs nog veel hoger (stabiel) clocken, maar daar wacht ik nog ff mee. Ik haal 6308 punten in 3dmark 2005, met een XP3000+ en een gig ram. Ik ben tevreden :Y)
Nu je hem geflashed hebt, hoeveel pipelines heb je dan? Als dat gewoon 12 zijn, dan zie ik geen voordelen t.o.v. gewoon overclocken.

What a fine day for Science! | Specs

Pagina: 1