Toon posts:

Asus WL500g als printerserver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een tijd geleden een WL-500g gekocht. Hij diende toen als draadloze router voor mijn netwerk. Ik heb sinds kort ADSL van Wanadoo met een Livebox. Ik gebruik nu de Livebox als router, en dat werkt perfect dus wil ik het graag zo houden. Maar ik weet dat de 500g ook als printerserver kan dienen. Nou was mijn idee om hem dan ook echt als (draadloze) printerserver te gebruiken, en verder niets. Dus dat hij gewoon net als een computer verbinding maakt met de livebox en dat andere computers zo kunnen printen..

Weet iemand hoe dit zou moeten?

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Lijkt me dat je er gewoon een printer aan hangt, de instellingen op de webinterface van de asus even naloopt (staat de printserver wel aan?) en vervolgens die printer toevoegt?

Niks moeilijks aan lijkt me zo :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat is ook niet het probleem, het gaat er om dat ie dan ook in het netwerk komt van mijn livebox, en dan dus draadloos...

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Hmm dat is idd wel een leuke kwestie. Ik ken die asus totaal niet, maar dat hangt totaal af van de instelbaarheid van je printerserver. Of ie ervan uitgaat dat ie zelf accesspoint is, of dat ie ook naar een andere kan connecten.

• Rainmaker1987
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-12-2024
Ik ben heel erg beniewd of het allemaal werkt. Als het lukt wil je dat dan posten. Ik ben namelijk ook van plan adsl via wanadoo te nemen (icm telefonie) en ik heb nu ook de WL500g zowel staan als printserver als een netwerkHDD er op aangesloten zodat ik overal dezelfde documenten tot mijn beschikking heb.

Wat je volgens mij zou moeten doen:

- de custom firmware op de router zetten (WL500g) (te vinden via http://wl500g.info)
- de WL500g een ip adres geven binnen het netwerk van je Livebox (hoewel erbuiten waarschijnlijk ook geen probleem mag zijn aangezien ik nu via mijn router ook mn modem kan vinden die toch echt in een ander subnet zit)
- De instellingen op alle compters aanpassen zodat er nu via het goede ip adres wordt geprint.

Hoe je de software voor de printers moet instellen kun je op http://wl500g.info
(maar ik zie al dat je het daar ook gevraagd hebt)

mvg Rainmaker

Ps. waarom je de custom firmware zou moeten doen: je kan dan RAW printen, hierdoor print je printer net zo snel als dat je hem gewoon aan je pc zou aansluiten. Anders zit er nog een seconde of 20 voor het verwerken van de printopdracht

[ Voor 12% gewijzigd door Rainmaker1987 op 27-11-2005 11:24 . Reden: aanvulling ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja die custom firmware heb ik al, maar als ik de ip verander, dan blijft de asus zeg maar zijn eigen draadloze netwerkje houden. Hij blijft zichzelf zien als AP. Ook heb ik hem als bridge proberen in te stellen, maar dan moet je dat ook inschakelen op de livebox, en dat word niet ondersteund en staat ook nergens op internet.

• Rainmaker1987
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-12-2024
Ik heb zelf ook een probleem gehad met mn linksys modem. Deze heb ik toen in een andere subnet gezet

192.168.1.1 en de ASUS gezet in 192.168.3.1. Vervolgens heb ik tegen de router gezegd dat hij mooi zelf de WAN poort kon bekijken, automatisch laten selecteren. En dit pakte hij gewoon. Ik gok dat dit ook zal werken met de Livebox (ik hoop het iig). Vervolgens kan je dan alles gewoon via je ASUS aansluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Rainmaker1987 schreef op zondag 27 november 2005 @ 16:16:
Ik heb zelf ook een probleem gehad met mn linksys modem. Deze heb ik toen in een andere subnet gezet

192.168.1.1 en de ASUS gezet in 192.168.3.1. Vervolgens heb ik tegen de router gezegd dat hij mooi zelf de WAN poort kon bekijken, automatisch laten selecteren. En dit pakte hij gewoon. Ik gok dat dit ook zal werken met de Livebox (ik hoop het iig). Vervolgens kan je dan alles gewoon via je ASUS aansluiten.
Dat kan wel, maar dan moet ik mijn router dus met een draadje aansluiten op de router... Ik wil hem draadloos verbinding laten maken met de livebox. Ik weet dat ik dan een bridge zou kunnen opzetten, maar de livebox ondersteund dit (officieel) niet en ik krijg dat dus niet ingesteld. En dus kan het ook zonder bridge?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2005 21:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
*Kick*

• Miezie
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Miezie

Niet te moeilijk doen...

Bij mijn weten kan je de asus laten bridgen met je livebox. Ik kon het met een sweex router en dezelfde asus. Dit werkte perfect, totdat de sweex zijn overlijdensakte tekende. Je moet even wat vogelen met de hybrid modus van de asus router :).

KISS | Huis: A++++ | Zon: SolarEdge 10k Homehub, 13kWp, 19,4kWh accu’s, One Pro EV Charger | MV: DucoBox Focus | Warmtepomp: ME Ecodan SW75YAA met EHST20D | Tuin: natuurinclusief | Auto: Audi Q4 etron

Pagina: 1