[suse 9.1] krijg ftp niet aan de praat...

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:11

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Ik heb hier een suse 9.1 server staan. Hier draait o.a. Apache e.d. op. Maar ik krijg voor geen meter FTP aan de praat. Heb met Yast tftp aan gezet, werkt niet. Dan maar via /etc/ftpaccess die bestaat dan weer niet.

Dan maar Anomftp installeren, blijkt niet op de DVD te zijn. Bij inetd staat TFTP gewoon aan... ik berijp er niets meer van....

Ook leuk... in het boek van suse staat EEN zin over ftp. Dat in de map /srv/ftp een voorbeeld staat. Niet dus.

Weet iemand wat ik fout doe. FTP is het enigste wat nog moet draaien. De rest heb ik al draaien (Apache, PHP, SQL, SSH, SMB).

Gr Roman.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffiedrinker
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-09 21:43

koffiedrinker

Archlinux werkt dagelijks

Een snelle search op Google levert al aardig wat resultaten op. De eerste link moet je volgens mij al aardig op weg helpen. En hier is er nog een. Dus lees eerst deze twee links nog even nog en anders wil Google je vast nog wel verder helpen >:)

[ Voor 4% gewijzigd door koffiedrinker op 26-11-2005 18:11 . Reden: type foutjes ]

Koffie werkt echt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tftp heeft geen kont te maken met de FTP die jij bedoelt.
NAME
tftpd - Trivial File Transfer Protocol server

DESCRIPTION
tftpd is a server which supports the DARPA Trivial File Transfer Proto-
col (RFC1350). The TFTP server is started by inetd(8).
Wat jij moet hebben is een gewone ftpd, een ftp service.
Die is hoogstwaarschijnlijk niet geinstalleerd.

Daarvoor moet je bijvoorbeeld proftpd installeren, of pure-ftpd.
vsftpd is ook een prima optie.

Ik ken SuSe verder niet, maar afaik werkt SuSe met RPM's, dus kijk eens of er bijv. een pure-ftpd RPM op je cd staat en installeer die.
SuSe kennende zal alles dan meteen draaien en geconfigureerd zijn voor normale logins van systeemgebruikers.

Een Google op "pure-ftpd 1.0.20 suse rpm" geeft bijvoorbeeld:
http://rpmfind.net/linux/...ftpd-1.0.20-3.1.i586.html

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2005 19:00 ]