Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Virus download.exe gaat maar niet weg.

Pagina: 1
Acties:

• H3llSiNG
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-11 23:43
Ik heb een tijdje geleden een bepaald virus gehad die elke exe op mn PC besmette en me niet meer op het internet liet gaan. Ook werd er bij elke reboot een DOS venster genaamd 'download.exe' geopend. Ik weet helaas de naam niet omdat ik weinig meer kon doen dan opnieuw windows installeren. Dit moest op een wat kromme manier, windows over de bestaande windows installatie installeren.

Het heeft wat opgelost want exe's worden niet meer besmet. Toch blijft nu mijn computer om de circa. 20 minuten restarten wat dus het probleem is wat ik nu nog blijf hebben.

Wat ik al heb geprobeerd is het geheugen en onderdelen controleren of het allemaal nog goed zit.
Ook word de CPU niet te heet (54gr.) En dan natuurlijk de nieuwe windows install.

Helaas kan ik de HDDs niet formatteren, wat natuurlijk alles op zou lossen maar er staat te belangrijke data op. Ik heb geprobeerd te branden maar omdat een DVDtje er zon 35min. bij mij over doet en hij ervoor al reboot is dat niet mogelijk (heb ik geprobeerd en 2 dvds weg kunnen gooien.) Ook kan ik de data niet overpompen via een netwerk. Ik zou natuurlijk minder kunnen branden op een DVD maar dan blijft er nog rond 100 gig te doen en soms start hij zelfs eerder.

Ik heb een up2date McAfee virus scanner en dedecteerd op het moment niets. Andere virusscanners heb ik hier op het moment niet.

Veel gezocht op Google maar weinig antwoord kunnen vinden aangezien ik de preciese naam van het virus niet weet.

Laatste toevoeging is dat het erop lijkt dat bij veel load de PC eerder herstart. Ook is het niet mogelijk om op MSN in te loggen.

Ik hoop dat ik er met samenwerking wat van kan maken.

[ Voor 10% gewijzigd door H3llSiNG op 26-11-2005 16:43 ]

Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)

• wooley
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-01 16:57
probeer eens de stinger te downloaden.
wat dat branden betreft verdeel de data over 2 setjes of meer
kost extra dvd's maar dan is hij klaar voordat hij reboot
succes

AMD 3900x@5Ghz intellkiller

• H3llSiNG
Zoals in mn post staat zou ik dat kunnen doen maar dan moet ik 100 gig branden en dat is me teveel plus dat de pc bij veel load (branden bv.) vaak sneller reboot. En dat geld wat ik in DVDs steek geef ik dan liever aan iets anders uit.

Stinger heb ik laten scannen en laat zien dat ik het W32/Gael.worm.a virus heb. De description klopt totaal met de symptomen die ik gehad heb maar er staat niks bij over system reboots. Zoals op de McAfee site staat heb ik system restore uitgezet.

Heeft alleen weinig geholpen want kreeg zonet een reboot. Ook vreemd dat mijn normale scanner hem niet oppikt terwijl hij zeker te weten up2date is. (legale versie)

Nouja ik ga verder en houd jullie bij over de voortgang.

Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)

• H3llSiNG
Vergeet nog te melden dat ik een map op mn HD heb die maar niet weg gaat.

Omweggetjes van anderen geprobeerd het weg te halen zoals explorer afsluiten en dan in cmd deleten werkt niet.

Het gaat hierom : C:\b1c31483d8c10886cc1c\download

Dit lijkt een deel van de system restore of trashbin te zijn die, nu dat ik system restore uit heb staan toch weg zou moeten gaan.

Nog wat agressievere verwijder methodes?

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Veilige modus

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Booten met BartPE of een Linux live-CD.

En heb je werkelijk 100GB aan "data" die echt belangrijk is??

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Heeft er niemand in jouw omgeving een losse portable harddisk....usb 2 of firewire en na 45 minuten klaar is kees....
Schone installatie
scan maken over portable harddisk en je bent gered!

Mooooooeeeee......

• H3llSiNG
Nee de schijf formatteren is geen optie. Het is mn werk pc en er staan veel modellen op. Ook is het branden van deze files eigenlijk onnodig omdat ik ze na een tijd niet meer nodig heb. Als ik klaar ben met het project bijvoorbeeld. Maar dan komen er altijd wel weer nieuw bestanden bij.

Net weer een sudden boot, kan zo niet werken en ben redelijk radeloos.

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11 17:23
Nou, dan koop je toch een nieuwe schijf a 100 euro, dan zet je daar alle belangrijke dingen op. By the way, als die data zo belangrijk is, dan zou ik sowieso maar een extra backup schijf aanschaffen. Tenzij die modellen geen 100 euro waard zijn (retorische vraag :) )

Nu is 't een virus, maar schijven kunnen ook gewoon stuk gaan...

[ Voor 13% gewijzigd door Undertaker2 op 26-11-2005 18:30 ]

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Verwijderd

Probeer het eens met de virrusscanner Norman (te downloaden op www.norman.nl), of anders met Micrsoft antisyware ( te downloaden op www.micrsoft.com ) verder zou ik systeemherstel uitschakelen

Verwijderd

Volg de removalinstructions op http://securityresponse.s.../venc/data/w32.licum.html

of doe een online scan op www.trendmicro.com

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11 20:50
H3llsing schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 17:40:
Zoals in mn post staat zou ik dat kunnen doen maar dan moet ik 100 gig branden en dat is me teveel plus dat de pc bij veel load (branden bv.) vaak sneller reboot.
Dit hoeft niet noodzakelijkerwijs het gevolg van een virus te zijn. Het kan ook aan je voeding liggen.Kun je een voeding lenen van iemand om te zien of je dan niet iedere 20 minuten of minder een reboor krijgt. Laten de logs van XP nog iets zien over het crashe?

• H3llSiNG
EricJH schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 18:35:
[...]

Dit hoeft niet noodzakelijkerwijs het gevolg van een virus te zijn. Het kan ook aan je voeding liggen.Kun je een voeding lenen van iemand om te zien of je dan niet iedere 20 minuten of minder een reboor krijgt. Laten de logs van XP nog iets zien over het crashe?
XP maakt geen log en ook geen 'restored from a critical error' melding ofzo, gewoon een reboot en dat is het. Ik denk niet dat het aan mn pc zelf ligt. Het kan natuurlijk maar hij loopt al 3 jaar perfect en nu net dat ik dit virus krijg zou het erg toeval zijn.

Zoals ik al eerder gezegd heb, heb ik kabels en de kaarten enz. gecontroleerd of er iets los zit. Alles lijks in orde.

Als jullie denken dat een format het enigste is wat ik kan doen dan doe ik dat natuurlijk. Maar ik wacht toch nog even tot er misschien iets minder en tijdslopends opkomt (vergeet niet dat ik 100 gig moet branden en dat doe je niet even)

Een HDD lenen gaat niet omdat ik hier in Wenen zit en verder weinig mensen ken die me even een HDD lenen.

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11 17:23
Niet lenen, kopen...

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:07
Kun je niet je HDD even in een andere pc stoppen (als 2e HDD) om of te scannen of data dan te backuppen?

En reboot je pc ook als je in de veilige modus opgestart bent?

Verwijderd

Gekke optie misschien, maar kan het ook zijn dat d ePC te warm wordt? Het symptoom lijkt hierop te duiden. Kijk eens in de BIOS bij welke temperatuur de boel wordt gereboot..
Wellicht dat het hoger zetten van deze reboot temperatuur )wellicht in combinatie met het openschroeven van je kast) een tijdelijke oplossing kan zijn.

• H3llSiNG
Sassie schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 21:09:
Kun je niet je HDD even in een andere pc stoppen (als 2e HDD) om of te scannen of data dan te backuppen?

En reboot je pc ook als je in de veilige modus opgestart bent?
Ja ook als ik in Safe mode ben.

Heb nu de download folder weg gekregen met wat werk maar het heeft weinig opgelost. Heb verder geen vreemde processen runnen en denk echt niet dat het aan de pc zelf ligt zoals ik al eerder zei. Dit is gewoon het doen van het virus.

Nou goed ik denk dat ik maar begin met het branden van de belangrijkste dingen en dan maar hopen dat het goed gaat.

Ik heb 2 hds in het systeem en bijde zijn vol. Als ik alleen die met windows formatteer en alle exe's van de non-windows schijf verwijder zou het goed moeten zijn.

Toch baal ik ervan dat ik het niet op een andere manier kan oplossen. Een schijf kopen is voor mij geen oplossing.

Is er misschien en programma die laat zien of er iets verdachts mee loopt op de achtergrond of enigs anders wat ik kan checken wat te maken kan hebben met reboots?

• hoeretoeter
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 18:20
Sorry maar wat jij zoekt is een wonderprogramma wat je helpt met het diagnostiseren van al de mogelijke problemen.
Persoonlijk zou ik inderdaad eerst eens even kijken naar je voeding of iets dergelijks. Is je kast open geweest de laatste tijd? Nieuwe hardware geplaatst? En anders is het beste alternatief een complete systeem reset. dus backuppen. Als je niet wil kopen regel dan een maat van je die uit de brand helpt, of iemand met een 20-60 gig mp 3 speler, dan heb je binnen een paar keer al je data overgezet via usb. (dr ops en dr af op iemand zn schijfie, en dan weer de nieuwe data tot je dr bent).
Het is ook vaak dat als je gedownloade iso's of fims hebt staan dat vrienden die vaak ook wel hebben hoor (ik bedoel zonder ISO of film bestanden kom je echt niet aan 100 gig "belangrijk" materiaal)Vage problemen met je computer kan niemand je zo maar mee helpen. Er worden veel opties aangedragen en het enige wat je ervan zegt is dat het niet goed genoeg is.
Soms moet je met een minder perfecte oplossing genoegen nemen, zuur maar waar.

[ Voor 17% gewijzigd door hoeretoeter op 26-11-2005 23:38 ]

Rechtvaardigheid betekent niet dat we allemaal hetzelfde zijn.

Pagina: 1