Zonealarm - internet plat

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pmeter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-04 11:33
Ik heb nu een pc in een netwerk, dat binnenkort voor korte tijd direct op het internet gaat. Vandaar dat ik zonealarm installeerde. Sinds die installatie werkt het netwerk/internet niet meer. :|

Ik heb in zone-alarm alles op 'off' of 'low' gezet, ik heb zone-alarm uitgeschakeld en opnieuw opgestart, maar niets helpt.

WAT NIET WERKT:
-internetbrowser
-RealVNC viewer
-pingen naar www.google.nl
(terwijl ik deze programma's toegang heb allowed)

WAT WEL WERKT:
-pingen naar het ip van google (gek!?)
-pingen naar het ip van m'n router-server
-bestandsdeling van windows XP

MIJN SYSTEEM:
-Alle computers windows XP, behalve de router-server, die draait Freesco (router op floppy)
-De DNS-servers zijn handmatig ingesteld in XP

[ Voor 18% gewijzigd door pmeter op 26-11-2005 16:34 ]

Verwijderd

Is je DNS-configuratie nog wel in orde?

• pmeter
Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 16:33:
Is je DNS-configuratie nog wel in orde?
In het venster van XP (bij netwerkinstellingen) wel. Ook gek: op de bewuste computer werkt het ip-adres van google intypen in de browser ook niet.

[ Voor 5% gewijzigd door pmeter op 26-11-2005 16:39 ]

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:59

The Third Man

The Third Jellyfish

DNS klinkt kapot inderdaad, probeer eens 'nslookup www.tweakers.net' of zo?

(edit: wat is het 'venster van XP ok)

[ Voor 44% gewijzigd door The Third Man op 26-11-2005 16:45 ]

• pmeter
Lekkere Kwal schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 16:37:
DNS klinkt kapot inderdaad, probeer eens 'nslookup www.tweakers.net' of zo?
Dan krijg ik:
Can't find server name for addres 212.142.28.66 (daarna ook 212.142.28.130: mijn dns servers). No response from server. --> Default servers are not available (dus hij vindt de dns servers niet).

PS: Met venster bedoelde ik deel over dns bij netwerkinstellingen, sorry voor onduidelijkheid.

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Dat wil zeggen dat 'iets' het DNS verkeer blokkeert en mijn ervaringen met ZA laten me toch in die richting denken.... Staat toevallig niet ergens ingesteld dat hij uitgaand UDP blokkeert of zo? Of naar poort 53?

EDIT
Je kan tegenwoordig ook prima de Windows XP firewall gebruiken hoor, die is veel stabieler en simpeler.

[ Voor 24% gewijzigd door The Third Man op 26-11-2005 16:49 ]

• pmeter
Ik kan handmatig 'allow outgowing dns UDP' en dat soort dingen aanzetten, maar die optie geldt alleen als ik security op high zet en ik heb de internetzone security op low staan, zodat alles helemaal open zou moeten staan...

Als het een DNS probleem is, verklaard dat niet waarom ik binnen mijn thuisnetwerk m'n realVNC viewer niet kan gebruiken (het beeldscherm van een andere pc op mijn scherm toveren). RealVNC geeft als foutmelding: "unable to create socket. De aangevraagde serviceprovider kan niet worden geladen of geïnitialiseerd. (10106)". En dat allemaal terwijl Zonealarm alle security op low of uitgeschakeld heeft en daarna het programma is uitgeschakeld (ook weg uit systray).

Nu zag Zonealarm een netwerkverbinding en vroeg of dit een thuisnetwerk (thrusted) of internet (onveilig) was. Ik noteerde thrusted. Het rare is dat het m'n thuisnetwerk is, via welke ik internet benader: met NAT vanuit router 192.168.0.1.
Bij de gevonden netwerken (zones) in Zonealarm staat enkel mijn thuisnetwerk met submask 255.255.255.192 genoemd. Kan ik het daar aan liggen? Hmmm, google's ip pingen kan wel. RealVNC werkt niet..

Is er geen manier om alle poorten en andere firewall-instellingen te resetten naar XP's default?

[ Voor 17% gewijzigd door pmeter op 26-11-2005 17:23 ]

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Draai eens LSPfix, je hoort alleen mswsock.dll, winrnr.dll en rsvpsp.dll in je 'Keep'-lijst te hebben staan.

• pmeter
Lekkere Kwal schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 17:26:
Draai eens LSPfix, je hoort alleen mswsock.dll, winrnr.dll en rsvpsp.dll in je 'Keep'-lijst te hebben staan.
Ik heb er meer:
mswsock.dll (tcpip)
winrnr.dll (ntds)
imlsp.dll (protocol handler)
vetredir.dll (protocol handler)
rsvpsp.dll (protocol handler)

Is het opgelost als ik Zonealarm uninstall en de twee extra dll's weghaal?

[ Voor 60% gewijzigd door pmeter op 26-11-2005 18:16 ]

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:21
Dit probleem had ik ook na het installeren van de nieuwste Zonealarm. Bij een vriend doet het internet het alleen als Zonealarm uit staat en bij mij was mn hele tcp/ip config naar de klote. Na systeemherstel heb ik nu weer de oude Zonealarm en doet alles het weer.
Ik wil eigenlijk ook wel weten hoe dit komt

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

pmeter schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 17:43:
[...]

Ik heb er meer:
mswsock.dll (tcpip)
winrnr.dll (ntds)
imlsp.dll (protocol handler)
vetredir.dll (protocol handler)
rsvpsp.dll (protocol handler)

Is het opgelost als ik Zonealarm uninstall en de twee extra dll's weghaal?
Lijkt me een goed plan :)

• pmeter
Ik heb de twee 'overbodige' dll-etjes verwijderd en hij doet het weer! Dit is echt zoiets wat ik niet zelf bedenk of opzoek, daarom dank ik u hartelijk. _/-\o_
Pagina: 1