water verdampt ??

Pagina: 1
Acties:
  • 479 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-05 21:12

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Topicstarter
sinds ik ben upgegrade van een duron600@1000 naar een thunderbird 900@1100 (met 90W peltier) moet ik om de paar dagen mijn water reservoir bijvullen.

omdat ik nu nog in een testfase zit is het waterreservoir (1 liter) niet afgesloten met een deksel. en wordt het water 30-40 graden.

ik weet zeker dat er nergens water lekt.

het kan toch niet zomaar verdwijnen lijkt mij. ik heb nu in 2weken toch minsten weer 1 liter er bij gedaan.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• Woef
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
hoe warmer het water,
hoe meer het water verwamt (toch ?)

Verwijderd

ik had dat vroeger ook wel. Maar nu gebruik ik een wateropstelling die helemaal gesloten is. Nl. Koelbox waar de waterpomp inzit. Ik heb gewoon anti-vries water gebruikt, en dat werkt toch prima. En het water wordt ook nooit warmer van 20 graden. Als de koelbox op max werkt wordt het water -1.5 graden van van zodra ik werk met de pc stijgt dit wel op een paar graden per uur

• cosmoOo

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Topicstarter
hoe warmer het water,
hoe meer het water verwamt (toch ?)
maar toch niet zoveel bij 30-40 graden ?

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-05 16:04

Robinski

A.K.A. RHarmsen

ik denk dat het water gewoon verdampt

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• itsgreen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-12-2025

itsgreen

Large and in charge

em gast 30/40 graden is behoorlijk warm water hoor, gemiddelde zwembad is 25 graden ofzo (? zwembad freaks aanwezig) en dat verdampen gaat makkelijk hoor...het ligt er denk ik gewoon aan dat je het dekseltje er niet op heb, moet je goed mee uitkijken trouwens!!!!! je wilt geen luchtbellen in je leidingen hebben, anders kunnen wij gedag wijfen naar ons overclock project ;(

Verwijderd

Mijn vader heeft een subtropisch zoetwater aquarium en moet elke dat water bij vullen. Dat is per dag zo'n 500 ml op een bak van 160 L. Het watertemp. ligt rond de 37C. Dus een litertje per week vindt ik normaal voor een open systeem van deze temperatuur.

p.s. het aquarium is niet overgeklokt >:)

Verwijderd

En (dit zal wel weer heeeel dom van me zijn :+ )..

Ik neem aan dat jouw CV nu goed staat te loeien, door het koude weer. Daardoor wordt de lucht in de kamer extra droog, en zal dat water uit die emmer sneller verdampen door de lagere dampspanning (wordt als het ware door de droge lucht opgezogen..)

En als het buiten vriest is de lucht zowiezo erg droog. Kijk maar naar je eigen huid.

;)

• Rempage0611
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09-2025

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

Das heel gewoon hoor, ik heb een aquatium en daar verdampt ook iets van een liter water per 2 weken uit, en das maar 25 graden.

Enne een zwembad is 22 graden.

Verwijderd

Op donderdag 18 januari 2001 23:07 schreef AMADEUZ het volgende:
......

POehh gelukkig. :o
Dat zou wel heel cru zijn, arme visjes..

Als je ze nou een fannetje+batterij voor hun verjaardag geeft kunnen ze wel sneller zwemmen zonder moe te worden. Wel met een fingerguard graag...

Ach laat maar, is toch ook dierenmishandeling ;)

Verwijderd

Ik neem aan dat jouw CV nu goed staat te loeien
CV wat is dat :? Mijn PC zorgt om mijn kamer voor de warmte 8-) stressed 26/22 (brrrrrr)

:+

Verwijderd

POEH :)

Wordt je koffie daar niet snel koud van ?
..is wel natuurlijk goed voor bier en zo...
B-)

Verwijderd

Je krijgt zo wel veel kalk in je waterkoelingsysteem.

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Op donderdag 18 januari 2001 23:36 schreef P@ het volgende:
Je krijgt zo wel veel kalk in je waterkoelingsysteem.
wat moet je dan gebruiken???
ik krijg bijna mijn waterkoeling binnen maar weet eigelijk niet wat ik ga gebruiken
gewoon water uit de kraan??

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-04 09:28

Macros

I'm watching...

Gedistileerd water, verkrijgbaar in de betere supermarkt ;)

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

• worsie
  • Laatst online: 22-02-2025
Gedestileerd water heeft minder goede koelende eigenschappen als ik het goed begrepen heb. Zou ik niet doen dus.

• WarPuppy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-05 18:46

WarPuppy

Electronic Technology

1 tip: Fluorinert !

Voor koeling, ik weet niet hoe dat met water zit, ja het verdampt denk ik wel.

vraag es aan Henk? van waterkoeling.nl

• cosmoOo

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Topicstarter
ok. het water verdampt dus gewoon.

ik heb nu de deksel er maar weer opgedaan. ik kan nu alleen niet zien hoe warm het water wordt. is er een simpele temp sensor die de water demp. kan meten ?

ik heb nog een temp aansluiting op mijn moederbord over dus dat zou wel handig zijn.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op vrijdag 19 januari 2001 00:45 schreef worsie het volgende:
Gedestileerd water heeft minder goede koelende eigenschappen als ik het goed begrepen heb. Zou ik niet doen dus.
Doe het rustig wel. Demi water is net zo goed als kraanwater. Als er al een verschil is, is het zelfs beter. Water is immers het transport medium, en als daar kalk in zit, zit er minder water in. Bovendien krijg je geen kalkafzetting in je systeem. Je kan ook het water uit de wasdroger gebruiken. Dat is ook gedestilleerd. Gooi het wel door een koffie filter, er zitten pluisjes in.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• FragDaddy
  • Laatst online: 20-05 19:46
cosmo0 ik heb dat probleempje ook met mijn dual-celeron 570.

je moet gewoon je reservoir afsluiten. probleem opgelost..

kun je dat niet dan moet je net als ik water bij blijven vullen om te zorgen dat
1) je pomp niet droog komt te staan en verbrand
2) je CPU water blijft krijgen zodat je peltier je CPU niet verrot brand

Have a wheelie good weekend!

Verwijderd

Heeft iemand al een (niet corroderende) koelvloeistof voor een auto geprobeerd ??

Ik zie bij sommige OC'stes ook wel eens van die flessen met wat limonade lijkt.. :P

Verwijderd

Logiezzzzzz.... warm water verdampt.. het is winter, weinig vocht enzo... duhhhh!!

• worsie
  • Laatst online: 22-02-2025
Op vrijdag 19 januari 2001 11:58 schreef Ortep het volgende:

[..]
Doe het rustig wel. Demi water is net zo goed als kraanwater. Als er al een verschil is, is het zelfs beter. Water is immers het transport medium, en als daar kalk in zit, zit er minder water in. Bovendien krijg je geen kalkafzetting in je systeem. Je kan ook het water uit de wasdroger gebruiken. Dat is ook gedestilleerd. Gooi het wel door een koffie filter, er zitten pluisjes in.
Gedestileerd water geleidt niet alleen geen stroom meer, maar geleidt ook tegelijkertijd veel minder goed warmte. Die rotzooi die er anders inzit helpt gewoon bij die warmtegeleidende eigenschappen.

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Koelvloeistof voor een auto neemt minder warmte op dan gewoon water. (lees: wordt warmer bij gelijke energie-input)

Het heeft echter wel enige voordelen, wanneer in een auto gebruikt:
-anti-corrosie (een motorblok is van staal, dus roest)
-bevriest niet bij 0 graden, maar pas bij lagere temps.
-kookt niet bij 100 graden, maar past bij hogere temps.

Ik noem even geen uiterste temps, die kan je vinden op de fles.

Voor auto's is het dus wel nuttig spul (het blijft leuk als je auto het blijft doen bij -10) maar voor waterkoeling minder interessant (tenzij je het water koelt tot oonder het vriespunt)

Verwijderd

Er bestaat wel iets als "Water wetter", maar enkel in Amerika. Daarmee wordt het water nog minder warm.

Verwijderd

Op zaterdag 20 januari 2001 11:46 schreef Subwoofer het volgende:
Er bestaat wel iets als "Water wetter", maar enkel in Amerika. Daarmee wordt het water nog minder warm.
Ahh juist :) Water Wetter, volgens mij heb dat eens een keer gezien tijdens het surfen. Geen idee meer waar (chello.. surf till you drop).

Ziet dat spul er niet uit als een fles limonade siroop ?

• Ozzi
  • Laatst online: 12-05 19:53

Ozzi

??

Op donderdag 18 januari 2001 23:07 schreef AMADEUZ het volgende:
Mijn vader heeft een subtropisch zoetwater aquarium en moet elke dat water bij vullen. Dat is per dag zo'n 500 ml op een bak van 160 L. Het watertemp. ligt rond de 37C. Dus een litertje per week vindt ik normaal voor een open systeem van deze temperatuur.

jezus hé 37 graden mijn bak is maar 24 graden

geen

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-05 23:11
Op vrijdag 19 januari 2001 13:33 schreef worsie het volgende:

[..]
Gedestileerd water geleidt niet alleen geen stroom meer, maar geleidt ook tegelijkertijd veel minder goed warmte. Die rotzooi die er anders inzit helpt gewoon bij die warmtegeleidende eigenschappen.
Het gaat niet om het geleidend vermogen (anders kunnen we er beter kwik (is alleen een beetje duur en gruwelijk giftig) in gooien), maar om de soortelijke warmte van het transport medium. Aangezien water ongeveer de hoogste soortelijke warmte (en makkelijk te verkrijgen) heeft is het ideaal voor koeling (bv auto-motor koeling).
Dus volgende keer beter opletten bij de natuurkunde-lessen.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• dfr0st
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-04 20:36

dfr0st

Geel is mooier

Je water wordt warm, gebruik je een radiator???

-

• php
  • Niet online

php

KWik heeft anders ook een hogere soortelijke warmte dan water, maar ik vrees dat ik dan tegen allerlei andere "kleine" probleempjes loop.

Water Wetter is voornamelijk bedoeld voor de warme staten van de USA, in Nederlnad is eht totale onzin voor auto's.

OC-Shop is geloof ik bezig met een paar potjes. Ik zal zelf ook een skijken, zodra ik in Miami zit. (6 tot 12 feb)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:17
Op vrijdag 19 januari 2001 00:45 schreef worsie het volgende:
Gebruik dan zwaar water: D2O, is gewoon H2O waarbij de H atoompjes nog een extra neutron hebben. Koelt veel beter, gebruiken ze ook in energiecentrales als koelwater

• php
  • Niet online

php

Stuur maar een paar liter op.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:17
Als jij het betaalt en mij zegt waar het te halen, is dat geregeld >:)

Verwijderd

Vloeibaar zuurstof :?

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op vrijdag 19 januari 2001 13:33 schreef worsie het volgende:

[..]
Lees eens een natuurkunde boek. Die 0.1 % zooi die er in zit zal het eerder verminderen dan verbeteren

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Op zondag 21 januari 2001 12:05 schreef Herman het volgende:
KWik heeft anders ook een hogere soortelijke warmte dan water, maar ik vrees dat ik dan tegen allerlei andere "kleine" probleempjes loop.

Water Wetter is voornamelijk bedoeld voor de warme staten van de USA, in Nederlnad is eht totale onzin voor auto's.

OC-Shop is geloof ik bezig met een paar potjes. Ik zal zelf ook een skijken, zodra ik in Miami zit. (6 tot 12 feb)
ik wil anders ook wel een paar liters

ik oc shop maar eens mailen :)

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

zal ik nog even uitleggen waarom het water sneller gaat verdampen als het warmer wordt? Ok, dat doe ik dan maar ff.

Warmte wil eigenlijk zeggen dat een stof meer energie krijgt. De deeltjes in die stof gaan sneller bewegen, ze krijgen meer kinetische energie. De waterdeeltjes gaan dus allemaal sneller en sneller bewegen naarmate de temperatuur hoger wordt. Nou, aan de oppervlakte van het water wil wel eens een deeltje 'los-schieten' en gaat dus als gasvorm de lucht in. Hoe meer kinetische energie de deeltjes hebben, hoe vaker er eentje ontsnapt aan de vloeibare vorm. Dit is de de verklaring voor het snelle verdampen van je water..
Pagina: 1