It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.
Verwijderd
maar toch niet zoveel bij 30-40 graden ?hoe warmer het water,
hoe meer het water verwamt (toch ?)
10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput
Verwijderd
p.s. het aquarium is niet overgeklokt
Verwijderd
Ik neem aan dat jouw CV nu goed staat te loeien, door het koude weer. Daardoor wordt de lucht in de kamer extra droog, en zal dat water uit die emmer sneller verdampen door de lagere dampspanning (wordt als het ware door de droge lucht opgezogen..)
En als het buiten vriest is de lucht zowiezo erg droog. Kijk maar naar je eigen huid.
Enne een zwembad is 22 graden.
Verwijderd
POehh gelukkig.Op donderdag 18 januari 2001 23:07 schreef AMADEUZ het volgende:
......
Dat zou wel heel cru zijn, arme visjes..
Als je ze nou een fannetje+batterij voor hun verjaardag geeft kunnen ze wel sneller zwemmen zonder moe te worden. Wel met een fingerguard graag...
Ach laat maar, is toch ook dierenmishandeling
Verwijderd
CV wat is datIk neem aan dat jouw CV nu goed staat te loeien
Verwijderd
Wordt je koffie daar niet snel koud van ?
..is wel natuurlijk goed voor bier en zo...
wat moet je dan gebruiken???Op donderdag 18 januari 2001 23:36 schreef P@ het volgende:
Je krijgt zo wel veel kalk in je waterkoelingsysteem.
ik krijg bijna mijn waterkoeling binnen maar weet eigelijk niet wat ik ga gebruiken
gewoon water uit de kraan??
Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L
"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter
Voor koeling, ik weet niet hoe dat met water zit, ja het verdampt denk ik wel.
vraag es aan Henk? van waterkoeling.nl
ik heb nu de deksel er maar weer opgedaan. ik kan nu alleen niet zien hoe warm het water wordt. is er een simpele temp sensor die de water demp. kan meten ?
ik heb nog een temp aansluiting op mijn moederbord over dus dat zou wel handig zijn.
Doe het rustig wel. Demi water is net zo goed als kraanwater. Als er al een verschil is, is het zelfs beter. Water is immers het transport medium, en als daar kalk in zit, zit er minder water in. Bovendien krijg je geen kalkafzetting in je systeem. Je kan ook het water uit de wasdroger gebruiken. Dat is ook gedestilleerd. Gooi het wel door een koffie filter, er zitten pluisjes in.Op vrijdag 19 januari 2001 00:45 schreef worsie het volgende:
Gedestileerd water heeft minder goede koelende eigenschappen als ik het goed begrepen heb. Zou ik niet doen dus.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
je moet gewoon je reservoir afsluiten. probleem opgelost..
kun je dat niet dan moet je net als ik water bij blijven vullen om te zorgen dat
1) je pomp niet droog komt te staan en verbrand
2) je CPU water blijft krijgen zodat je peltier je CPU niet verrot brand
Have a wheelie good weekend!
Verwijderd
Ik zie bij sommige OC'stes ook wel eens van die flessen met wat limonade lijkt..
Gedestileerd water geleidt niet alleen geen stroom meer, maar geleidt ook tegelijkertijd veel minder goed warmte. Die rotzooi die er anders inzit helpt gewoon bij die warmtegeleidende eigenschappen.Op vrijdag 19 januari 2001 11:58 schreef Ortep het volgende:
[..]
Doe het rustig wel. Demi water is net zo goed als kraanwater. Als er al een verschil is, is het zelfs beter. Water is immers het transport medium, en als daar kalk in zit, zit er minder water in. Bovendien krijg je geen kalkafzetting in je systeem. Je kan ook het water uit de wasdroger gebruiken. Dat is ook gedestilleerd. Gooi het wel door een koffie filter, er zitten pluisjes in.
Het heeft echter wel enige voordelen, wanneer in een auto gebruikt:
-anti-corrosie (een motorblok is van staal, dus roest)
-bevriest niet bij 0 graden, maar pas bij lagere temps.
-kookt niet bij 100 graden, maar past bij hogere temps.
Ik noem even geen uiterste temps, die kan je vinden op de fles.
Voor auto's is het dus wel nuttig spul (het blijft leuk als je auto het blijft doen bij -10) maar voor waterkoeling minder interessant (tenzij je het water koelt tot oonder het vriespunt)
Verwijderd
Verwijderd
Ahh juistOp zaterdag 20 januari 2001 11:46 schreef Subwoofer het volgende:
Er bestaat wel iets als "Water wetter", maar enkel in Amerika. Daarmee wordt het water nog minder warm.
Ziet dat spul er niet uit als een fles limonade siroop ?
jezus hé 37 graden mijn bak is maar 24 gradenOp donderdag 18 januari 2001 23:07 schreef AMADEUZ het volgende:
Mijn vader heeft een subtropisch zoetwater aquarium en moet elke dat water bij vullen. Dat is per dag zo'n 500 ml op een bak van 160 L. Het watertemp. ligt rond de 37C. Dus een litertje per week vindt ik normaal voor een open systeem van deze temperatuur.
geen
Het gaat niet om het geleidend vermogen (anders kunnen we er beter kwik (is alleen een beetje duur en gruwelijk giftig) in gooien), maar om de soortelijke warmte van het transport medium. Aangezien water ongeveer de hoogste soortelijke warmte (en makkelijk te verkrijgen) heeft is het ideaal voor koeling (bv auto-motor koeling).Op vrijdag 19 januari 2001 13:33 schreef worsie het volgende:
[..]
Gedestileerd water geleidt niet alleen geen stroom meer, maar geleidt ook tegelijkertijd veel minder goed warmte. Die rotzooi die er anders inzit helpt gewoon bij die warmtegeleidende eigenschappen.
Dus volgende keer beter opletten bij de natuurkunde-lessen.
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
-
Water Wetter is voornamelijk bedoeld voor de warme staten van de USA, in Nederlnad is eht totale onzin voor auto's.
OC-Shop is geloof ik bezig met een paar potjes. Ik zal zelf ook een skijken, zodra ik in Miami zit. (6 tot 12 feb)
Gebruik dan zwaar water: D2O, is gewoon H2O waarbij de H atoompjes nog een extra neutron hebben. Koelt veel beter, gebruiken ze ook in energiecentrales als koelwaterOp vrijdag 19 januari 2001 00:45 schreef worsie het volgende:
Gedestileerd water heeft minder goede koelende eigenschappen als ik het goed begrepen heb. Zou ik niet doen dus.
Lees eens een natuurkunde boek. Die 0.1 % zooi die er in zit zal het eerder verminderen dan verbeterenOp vrijdag 19 januari 2001 13:33 schreef worsie het volgende:
[..]
Gedestileerd water geleidt niet alleen geen stroom meer, maar geleidt ook tegelijkertijd veel minder goed warmte. Die rotzooi die er anders inzit helpt gewoon bij die warmtegeleidende eigenschappen.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
ik wil anders ook wel een paar litersOp zondag 21 januari 2001 12:05 schreef Herman het volgende:
KWik heeft anders ook een hogere soortelijke warmte dan water, maar ik vrees dat ik dan tegen allerlei andere "kleine" probleempjes loop.
Water Wetter is voornamelijk bedoeld voor de warme staten van de USA, in Nederlnad is eht totale onzin voor auto's.
OC-Shop is geloof ik bezig met een paar potjes. Ik zal zelf ook een skijken, zodra ik in Miami zit. (6 tot 12 feb)
ik oc shop maar eens mailen
Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L
Warmte wil eigenlijk zeggen dat een stof meer energie krijgt. De deeltjes in die stof gaan sneller bewegen, ze krijgen meer kinetische energie. De waterdeeltjes gaan dus allemaal sneller en sneller bewegen naarmate de temperatuur hoger wordt. Nou, aan de oppervlakte van het water wil wel eens een deeltje 'los-schieten' en gaat dus als gasvorm de lucht in. Hoe meer kinetische energie de deeltjes hebben, hoe vaker er eentje ontsnapt aan de vloeibare vorm. Dit is de de verklaring voor het snelle verdampen van je water..